Tarkasteltuani tarkemmin jälleen kerran ruiserin vuotoja, huomasin että vuoto näyttäs olevan moottorin etu päässä. Jostain pääsee vuotamaaan niin, että jakopään hihnat sun muut roiskii öljyn laturin päälle sekä paisuntasäiliön kylkeen. Myös kaikki raidetangot ja koko etu akseli on hyväässä rasvassa =). Voisiko olla että vuodon aiheuttaa tiensä päähän tullut kampiakselin etu stefa? Venakopan tiivisteen olen jovaihtanu ja se pitää nyt. Minkälainen homma on sen akseli tiivisteen vaihto?
Lisäksi kone näyttäisi olevan kostea pitkin öljypohjan reunaa noin pari senttiä saumasta ylöspäin. Onko paha homma tuon ö.pohjan tiivisteen vaihto? Tarviiko purkaa muuta kun se pohja irti ja tiiviste uudeksi.
Ps. Meidän taloyhtiössä ei ymmärretä, että yli kolme vuotta vanhasta autosta voi vuotaa jotain.
akselien stefat on aika mukava vaihtaa ku pitää purkaa jakoremmit ja kaikki pyörät pois et saat ne stefat vaihettua eli jos siihen hommaan alkaa nii kannattaa ostaa samalla uusi remmi ja kiristin ja kaikki tiiviisteet
öljy pohjan tiivisteen vaihto on sit tosi helppo öljyt pois ja koppa pois ja uusi tiiviste vanhan tilallle ja kiinni
tanssahtelija kirjoitti:akselien stefat on aika mukava vaihtaa ku pitää purkaa jakoremmit ja kaikki pyörät pois et saat ne stefat vaihettua eli jos siihen hommaan alkaa nii kannattaa ostaa samalla uusi remmi ja kiristin ja kaikki tiiviisteet
Mahtaakohan varaosakirjasta löytyä jakoremmiä ja kiristintä 2H koneeseen..
kaipa tojotalta saa ainakin jos ei muualta. Olen kuullu et sitä remmiä ei kandee ostaa muualta ku tojotalta eivät kuulemma taho oikeen muut kestää siinä. Kokemuksia?????
no niinpä tietysti. No onko mulla muuta vaihtoehtoa ku antaa vuotaa vaan ja lisäillä öljyä tarpeen mukaan. ei vuoda kauheesti mut oishan se kiva et öljyt ois koneen sisäpuolella.
kävin katteleen 2H koneen manuaalia ja niinhän se oli et rattaathan sielä on! kumma kun en huomannu viimeks ku kattelin sitä kuvaa.
Eikö se stefa ole siinä kuvassa sen hihna pyörän takana (oil seal), (ei pahassa paikassa) Samal vois vaihtaa kolmeurasen hihnapyörän, et sais paikan toisen laturin hihnalle. Mahtaakohan sopia kaksurasen tilalle kolmeuranen.
Ainakin 3B-koneeseen saa ilmastoinnin hinhapyörää minusta kohutuulliseen n. 40 euron hintaan, jolla voi toteuttaa ylimääräisten laitteiden vetoja. Eiköhän HJ:hinkin löydy vastaava.
JF kirjoitti:Ainakin 3B-koneeseen saa ilmastoinnin hinhapyörää minusta kohutuulliseen n. 40 euron hintaan, jolla voi toteuttaa ylimääräisten laitteiden vetoja. Eiköhän HJ:hinkin löydy vastaava.
Kolmeuranen hihnapyörä tojotal 5xxe. En ole varma kahesta viimesestä numerosta ku menin shokkiin. mut ei niillä taida olla paljoo merkitystä.
Helpoin lienee viedä 2 urainen hihnapyörä pajalle ja hitsauttaa siihen 1 osainen lisää perään. Samalla tyylillä on tehty paljon uusiin huoltoautoihin joissa on tarvittu hydrauliikkaa. Tuo ylimääräinen hihnapyörä ei paljoa maksane.
JF kirjoitti:Ainakin 3B-koneeseen saa ilmastoinnin hinhapyörää minusta kohutuulliseen n. 40 euron hintaan, jolla voi toteuttaa ylimääräisten laitteiden vetoja. Eiköhän HJ:hinkin löydy vastaava.
Kolmeuranen hihnapyörä tojotal 5xxe. En ole varma kahesta viimesestä numerosta ku menin shokkiin. mut ei niillä taida olla paljoo merkitystä.
Se on mahtavaa toi kolmen ovaalin hinnottelu, toiseen cruiserimalliin saa x-osan ihan käyttäjäystävälliseen hintaan ja toiseen taas vastaava palikka kustantaa pienen omaisuuden.