Kuva Kuva

Venttiilivälykset hj-60

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Hallakimmo
Viestit: 34
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 6:42 pm
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Hallakimmo »

Empä oo hintaa aatellu..,tarjous ensin niin pääsee kiskoo ylöspäin.. :D
Olikko muuten viime syksynä Oulusa kattoo yhtä lantikkaa autoliikkeessä,
Kaverilla oli ainaki saman näkönen auto ku sulla kuvassa..
Avatar
Peto_22
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 4:03 pm
Paikkakunta: Krs

Viesti Kirjoittaja Peto_22 »

Hallakimmo kirjoitti:Empä oo hintaa aatellu..,tarjous ensin niin pääsee kiskoo ylöspäin.. :D
Olikko muuten viime syksynä Oulusa kattoo yhtä lantikkaa autoliikkeessä,
Kaverilla oli ainaki saman näkönen auto ku sulla kuvassa..
En kyllä tiedä missä hinnoissa nuo käytetyt palikat liikkuu mutta tarjotaan nyt sitte vaiks 50e :shock:

En ole oulussa sen enempää ollu muutakuin hakenut ton kötterön keväällä... että hyvin mahdollista että olet nähnyt juuri tämän lantikan mikä tuossa pihassa seisoo!
HJ 61 -89
HJ 60 -83
Avatar
Hallakimmo
Viestit: 34
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 6:42 pm
Paikkakunta: Kiiminki

Keikut

Viesti Kirjoittaja Hallakimmo »

Sen sun lantikan Entinen omistaja nappas yhen 87 hj:n mun nokan edestä ja oli iha hyvä ku sain seuraavalla viikolla parivuotta tuoreemman, parempi kuntosen ja 3 tonnii halvemmalla.. :D
Sanotaanko hinnaksi satanen, saan polttoaineet pois ku se kaveri asuu 150km päässä ja pitäs siihen sarjaan käydä 3kpl kattelee lisää..
Noi 9kpl voisin myydä 80e ja lähettää ens viikolla..?
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Mistä lantikasta te puhutte yhtäkkiä?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Hallakimmo
Viestit: 34
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 6:42 pm
Paikkakunta: Kiiminki

Keikut

Viesti Kirjoittaja Hallakimmo »

Noi jutustelut on ku kymppi-uutisten kevennykset kovaan kaupan hierontaan.. :lol:
Avatar
Peto_22
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 4:03 pm
Paikkakunta: Krs

Re: Keikut

Viesti Kirjoittaja Peto_22 »

Hallakimmo kirjoitti:Noi jutustelut on ku kymppi-uutisten kevennykset kovaan kaupan hierontaan.. :lol:
Juuri niin! :lol:

Niin tosiaan pitänee miettiä tuota hintaa....
ilmoittelen täs viikolla sit että mitä teen niiden kans...

No se entinen omistaja taisi olla sit joku koijjari kun sen oli ostanut sun nenän eestä.....
En ainakaan toista hj:ta nähnyt sielä pihas kun tuon hain....!
HJ 61 -89
HJ 60 -83
anateus
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 10:31 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja anateus »

Whitejack kirjoitti:Kuva
Löytyisköhän vielä? Pitäisi varmaan omastakin säätää...
Avatar
Hallakimmo
Viestit: 34
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 6:42 pm
Paikkakunta: Kiiminki

keikut

Viesti Kirjoittaja Hallakimmo »

Joo.. tallella ovat.. Peto_22:n kans oon yrittäny hieroo kauppaa ja jos hän ei halua noita niin kyl ne sitte joutaa.. ootellaan viikko ja pistä samantien vastaus jos haluat kaikki 12kpl:tta vai riittääkö noi 9:n
anateus
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 10:31 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja anateus »

Joo en tiedä vielä, kun pitäis availla vähän konetta ensin. Löytyisiköhän säätöarvot, eli siis välykset, joltain vielä? Jos selviäisi pelkästään sillä. Toivossa on hyvä elää, kuten se lapamatokin aikoinaan totesi... :D
Avatar
Hallakimmo
Viestit: 34
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 6:42 pm
Paikkakunta: Kiiminki

keikut

Viesti Kirjoittaja Hallakimmo »

Säätöarvot on ohjeineen tämän "aiheen" eka sivulla, niitähän minäkin aloin ekaks kyselee.. :shock:
Löysää keiku reilusti jotta erotat "porauksen" ja jos porausta ei tunnu löytyvän, säädä Max.venttiilivarren levysellä rakotulkilla 90 asteen kulmassa koneesta katottuna.. tämä siksi ku keikuun näkyy muotoutuvan pieni painanne ku se painaa venttiiliä alas..
anateus
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 10:31 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: keikut

Viesti Kirjoittaja anateus »

Hallakimmo kirjoitti:Säätöarvot on ohjeineen tämän "aiheen" eka sivulla, niitähän minäkin aloin ekaks kyselee.. :shock:
Löysää keiku reilusti jotta erotat "porauksen" ja jos porausta ei tunnu löytyvän, säädä Max.venttiilivarren levysellä rakotulkilla 90 asteen kulmassa koneesta katottuna.. tämä siksi ku keikuun näkyy muotoutuvan pieni painanne ku se painaa venttiiliä alas..
Eipä ole enään nuo säätöarvot näkyvissä (aiheen eka sivu, kuva ei näy), toisaalta voi olla mun koneen käyttö taidoissanikin :) eli ohjeet, jolla saa ohjeet näkyviin tai sitten ohjeet? Loogista?
Tuukka Impala
Viestit: 48
Liittynyt: La Maalis 20, 2010 9:55 pm
Paikkakunta: Urjala Halkivaha

Re: keikut

Viesti Kirjoittaja Tuukka Impala »

anateus kirjoitti:
Hallakimmo kirjoitti:Säätöarvot on ohjeineen tämän "aiheen" eka sivulla, niitähän minäkin aloin ekaks kyselee.. :shock:
Löysää keiku reilusti jotta erotat "porauksen" ja jos porausta ei tunnu löytyvän, säädä Max.venttiilivarren levysellä rakotulkilla 90 asteen kulmassa koneesta katottuna.. tämä siksi ku keikuun näkyy muotoutuvan pieni painanne ku se painaa venttiiliä alas..
Eipä ole enään nuo säätöarvot näkyvissä (aiheen eka sivu, kuva ei näy), toisaalta voi olla mun koneen käyttö taidoissanikin :) eli ohjeet, jolla saa ohjeet näkyviin tai sitten ohjeet? Loogista?
Joo, kertokaa mullekin. Ei oo täällä noi arvot näkyvissä, siinä venakopassa ne kai joskus on lukenu muttei lue enää.....
Tuukka
Avatar
JES
Viestit: 129
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 6:40 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja JES »

Venttiilivälykset: imu 0,20 mm, pako 0,36mm.
SLCK #364
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Nyt olisi hyvä tilaisuus säätää venttiilinvälykset, mutta moottoria ei nyt voi käyttää. On kyllä mahdollista lämmittää letkulämmittimellä n 80 asteiseiseksi, joka on jo aika lähellä käyntilämpöä.

Mitäs mieltä olette, voiko silloin jo säätää lämpimän moottorin arvoihin? En itse näkisi estettä.
Tälle moottorille ei käsittääkseni ole annettu ohjearvoja kylmänä, mutta kyllähän sitä esim moottoria kasatessa on pakko säätää kylmänä johonkin arvoihin.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

osilpi kirjoitti:Nyt olisi hyvä tilaisuus säätää venttiilinvälykset, mutta moottoria ei nyt voi käyttää. On kyllä mahdollista lämmittää letkulämmittimellä n 80 asteiseiseksi, joka on jo aika lähellä käyntilämpöä.

Mitäs mieltä olette, voiko silloin jo säätää lämpimän moottorin arvoihin? En itse näkisi estettä.
Tälle moottorille ei käsittääkseni ole annettu ohjearvoja kylmänä, mutta kyllähän sitä esim moottoria kasatessa on pakko säätää kylmänä johonkin arvoihin.
Sama vika täälläkin kansi remontin jälkeen, oli pienehkö syöpymä kannen tiivistepinnassa 4 sylinterin kohdalla, niin nyt on plaanattu uusiksi ja kaikki osat putsailtu..

Mitä venttiilivälys arvoja olette laittaneet kylmälle koneelle
Vastaa Viestiin