Kuva Kuva

Nopeusmittarin toiminnasta ja katsastuksesta

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

petra

Nopeusmittarin toiminnasta ja katsastuksesta

Viesti Kirjoittaja petra »

Sattuisko joku tietämään käykö LJ-70:sen nopeusmittarin vaijeri HJ-45:seen? Sen pitäisi pituuden puolesta riittää. Mutta entäs muuten?

Ja joku väitti, että nopeusmittari ei olisi katsastusväline. Siis että sen toimintaa ei katsastettaessa tarkisteta. Pitääkö paikkaansa?

Pitäis tällä viikolla katsastaa....

Petra
Panu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

Vasta -84 alkaen käyttöönotetuissa tarvii toimia nopeusmittari.
Mutta jos on olemassa mittari, sen pitää näyttää oikein.
Kai.
Voihan siihen sitten virittää vaikka GPS:n ainakin leimaamisen ajaksi jos ei muutoin koe moista tarvitsevansa.

Panu
--
hojohojo

Viesti Kirjoittaja hojohojo »

jos tua äskeinen pitää paikkansa niin kun on laittanu 33" kumit alle -82 ruiseriin niin helpoimmalla pääsee ku ottaa mittarin leiman ajaks pois ni ei tarvii näyttämää korjailla.? Mitäköhän sanoisivat?
Panu
Viesti:

hojohojo kirjoitti:jos tua äskeinen pitää paikkansa niin kun on laittanu 33" kumit alle -82 ruiseriin niin helpoimmalla pääsee ku ottaa mittarin leiman ajaks pois ni ei tarvii näyttämää korjailla.? Mitäköhän sanoisivat?
Siihen voi liimata ihan vaikka tarran taulun päälle.
Vaikkakin käsitykseni mukaan tolla kombinaatiolla se mittari näyttää justiinsa oikein..vai oliko se ny 32":lla.
petra

Kävin tänään katsastamassa. Eivät sanoneet mitään nopeusmittarin toiminnasta. Ehkä se ei huomannut että viisari ei noussut, tai ehkä tosiaan sen ei tarvikaan toimia.

No, mutta muita ongelmia sitten kyllä löytyi:

Jarrut on epätasapainossa(?) ja juosituksen helat(?) pitäis vaihtaa. (Pahoittelen jos käsitteet ei ole ihan hallussa mulla)

On kyllä kiva ajella tuolla Cruiserilla kun on kaunis kesäkin ja kaikkee, mutta kun en osaa itse korjata....

Mistä tulikin mieleeni....
Panulle jos näet tämän: Laitoit toisella palstalla viestiä siitä Pakilan tallista. Oliskohan siellä ketään kellä olis aikaa tai kiinnostusta tai vaikka pikkurahan puutetta.... Tarvitsisin siis apua noissa edellisissä ongelmissa. Maksan kyllä ihan rahalla, mutta mieluummin vähän vähemmän kuin "oikealla" korjaamolla.

Auttakaa nyt neitoa hädässä!

Petra
hojohojo

Viesti Kirjoittaja hojohojo »

mulla samoja onkelmia. Tai jarruist ei oo tietoo mut ne riipukkeiden kumi helat on aivan loppu, tai siis niitä ei enää ees oikeestaan oo. Ei olis paha homma vaihtaa sinne jotain tyhjää parempia motonet heloja mut ku ei vaan saa aikaseks. prkl. :(
Panu
Viesti:

petra kirjoitti: Mistä tulikin mieleeni....
Panulle jos näet tämän: Laitoit toisella palstalla viestiä siitä Pakilan tallista. Oliskohan siellä ketään kellä olis aikaa tai kiinnostusta tai vaikka pikkurahan puutetta.... Tarvitsisin siis apua noissa edellisissä ongelmissa. Maksan kyllä ihan rahalla, mutta mieluummin vähän vähemmän kuin "oikealla" korjaamolla.
Petra
Vuokraa tallipaikka kyseisestä paikasta ja hae tarvikkeet niin hyviä neuvoja ei varmaan puutu :wink:

Panu
--
A-P

Viesti Kirjoittaja A-P »

Panu kirjoitti:Vaikkakin käsitykseni mukaan tolla kombinaatiolla se mittari näyttää justiinsa oikein..vai oliko se ny 32":lla.
245/75-16 näyttää ainakin GPS:n mukaan juurikin oikein. Paljonkohan sitten lie korkia? (30,5")
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
petra

Panu kirjoitti:
Vuokraa tallipaikka kyseisestä paikasta ja hae tarvikkeet niin hyviä neuvoja ei varmaan puutu :wink:

Panu
--
Joo. Kuulostaa ihan hauskalta idealta! Isäni mielestä (joka yleensä korjaa tuota autoa, mutta joka nyt on liian kaukana sen tehdäkseen) se, että minä korjaisin Ruiskaa itse, oli niin hauska juttu, että ei tuntunut hänen riemulleen löytyvän rajoja. Ei sitten millään. :lol: Kymmenen minuutin aika ivallisen naurun röhötyksen jälkeen minun itsetuntoni alkoi rapisemaan tämän urakan suhteen sen verran, etten kyllä ehkä uskalla tarttua haasteeseen. Vaikka kerta kai se on ollut isällänikin ensimmäinen joskus auton korjauksessa....

Mutta jos nyt sitten kuitenkin saisin itsetuntoni kasaan uudestaan, niin voikohan sitä tallipaikkaa vuokrata vain heinäkuun ajaksi? Ja voinko lainata/vuokrata jotain työkaluja, kun ei mulla ole niitäkään.

Petra
Panu
Viesti:

petra kirjoitti: Mutta jos nyt sitten kuitenkin saisin itsetuntoni kasaan uudestaan, niin voikohan sitä tallipaikkaa vuokrata vain heinäkuun ajaksi? Ja voinko lainata/vuokrata jotain työkaluja, kun ei mulla ole niitäkään.
Petra
Kysele Jonakselta, käyttäjätunnus JF.
Cruiserin tieliikennekelpoisena pitäminen on hauska harrastus, ei kannata pilata iloa teettämällä sitä muilla :lol:
Vastaa Viestiin