Sivu 1/1

Bj-40 etumurros kysymys+?

Lähetetty: La Kesä 24, 2006 1:38 pm
Kirjoittaja mikkohen
Eli tuo vm.79 Bj-40 rupesi nelikkopäällä raksuttamaan tuolta renkaan luota käännettäessä ääriasentoon! Ei ole oikein asennuskokemusta tai automekaanikon vikaa minussa, joten tästä seuraa sarja tyhmiä kysymyksiä!

Menikö tuo murros ( tai mikä se liekkään ) rikki!? Uskaltaako ajella pitempään. Minkälainen homma vaihtaa!? Kuvia en löytänyt kuin tuollaiseen levyjarrulliseen peliin, joten jos joku ystävällinen kertoisi miten toi vaihto noin suurinpiirtein menee! täytyykö kaikki napalukoista jarrurumpuihin asti purkaa?

Toinen kysymys. Etummainen kampiakselin stefa ilmeisesti vuotaa hiukan öljyä koneen lämmettyä. Minkä lainen homma vaihtaa!? Takimmainen on varmaan hiukan hankalampi!

Ps. Ihmetyttää vain ko noin kevyessä ajossa meni!? Siis rupesi ihan yhtäkkiä raksuttelemaan. Ajettiin vain tuollaista rattorin uraa ja nelikko oli päällä ihan kaiken varalta. Ajoakaan ei tullu ko muutamia satojametrejä!

Edit: Siis aikaisemmin ei ole oireillut tuollai, vaikka nelikkoa vähän testailtu

Edit: Piti muokkailla hiukan tekstiä... :oops:

Lähetetty: La Kesä 24, 2006 10:09 pm
Kirjoittaja hj60
Menikö murros? kysymykseen voi vastata kahdella tapaa. Jos se siis kolkuttaa ääriasentoon käännettynä, mutta pelaa muuten. Eli sutii sillä pyörällä, ei rengas jumitu missään asennossa jne. Sillon on vetonivel eli murros normaalin käyttöikänsä päässä, eli kulunut. Offipelissä taas se on selvä tapaus joka aiheuttaa varamurroksen peräkonttiin mutta sillä ajetaan kunnes se halkeaa tai muuten totaalisesti hajoaa. :)

Ei kai rumpujarrullinen hirveästi eroa levyllisestä. Napalukko irti (ei tarvi sen kummemmin purkaa), napamutteri auki, rumpu tullee navan mukana eikä ees satula ahista, jarrukilpi lienee siinä olka-akselin kans samoilla 8 pultilla kuten levyllisessäki, rummullisessa vaan lienee jarruvermeet ja -putki kiinni siinä kilvessä, eikä satulassa. Ku olka-akseli on irti on murros jo näkyvissä.

Lähetetty: Su Kesä 25, 2006 9:22 am
Kirjoittaja mikkohen
Kiitän. Täytyy ruveta kokeilemaan tuota vaihtoa.

Lähetetty: Su Kesä 25, 2006 12:22 pm
Kirjoittaja r2ree
Tuolla galleriassa on parikin kuvasarjaa aiheesta. HJ:n etumurroksen vaihto ja ARB Kermitiin. Molemmissa on hyvät kuvat murroksen avaamisesta/vaihdosta.

Lähetetty: Pe Heinä 28, 2006 11:23 am
Kirjoittaja mikkohen
Nyt pitäis olla aikaa aloitella tuo murroksen vaihto. Pari kysymystä kuitenkin. Nuo kuvasarjat olivatkin aika hyviä.

Elikäs...Pitääkö napalukon olla free:llä kun alkaa purkamaan? Onko tuossa purkuhommassa jotain...mitä pitäis huomioida. Lähteekö kaikki irti vain tietyssä "asennossa" ja kasaus samassa asennossa... Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Mikä on tuon uloimman ja sisemmän pyöränlaakerin mutterin koko...näyttää kuvissa aika julmetulta...ei taida normaalista hylsysarjasta löytyä :)

Paljoko aikaa näin noviisina täytyy varata tuohon...

Lähetetty: Pe Heinä 28, 2006 3:21 pm
Kirjoittaja lepoantti
tais olla 54mm se napamutterin koko, ja hylsyn pitää olla aika ohutseinämäinen että mahtuu. useimmista ne mutterit on taidettu meisselillä hakata lovia täyteen, eli jos ei hylsyä löydy niin iso meisseli ja vasara auttaa purkutöissä eteepäin. muistat vaan vaseliinin seasta lyödä lukitusprikan auki joka on niin kahden mutterin välissä.