Kuva Kuva

Bj-40 etumurros kysymys+?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

mikkohen
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 7:54 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Bj-40 etumurros kysymys+?

Viesti Kirjoittaja mikkohen »

Eli tuo vm.79 Bj-40 rupesi nelikkopäällä raksuttamaan tuolta renkaan luota käännettäessä ääriasentoon! Ei ole oikein asennuskokemusta tai automekaanikon vikaa minussa, joten tästä seuraa sarja tyhmiä kysymyksiä!

Menikö tuo murros ( tai mikä se liekkään ) rikki!? Uskaltaako ajella pitempään. Minkälainen homma vaihtaa!? Kuvia en löytänyt kuin tuollaiseen levyjarrulliseen peliin, joten jos joku ystävällinen kertoisi miten toi vaihto noin suurinpiirtein menee! täytyykö kaikki napalukoista jarrurumpuihin asti purkaa?

Toinen kysymys. Etummainen kampiakselin stefa ilmeisesti vuotaa hiukan öljyä koneen lämmettyä. Minkä lainen homma vaihtaa!? Takimmainen on varmaan hiukan hankalampi!

Ps. Ihmetyttää vain ko noin kevyessä ajossa meni!? Siis rupesi ihan yhtäkkiä raksuttelemaan. Ajettiin vain tuollaista rattorin uraa ja nelikko oli päällä ihan kaiken varalta. Ajoakaan ei tullu ko muutamia satojametrejä!

Edit: Siis aikaisemmin ei ole oireillut tuollai, vaikka nelikkoa vähän testailtu

Edit: Piti muokkailla hiukan tekstiä... :oops:
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Menikö murros? kysymykseen voi vastata kahdella tapaa. Jos se siis kolkuttaa ääriasentoon käännettynä, mutta pelaa muuten. Eli sutii sillä pyörällä, ei rengas jumitu missään asennossa jne. Sillon on vetonivel eli murros normaalin käyttöikänsä päässä, eli kulunut. Offipelissä taas se on selvä tapaus joka aiheuttaa varamurroksen peräkonttiin mutta sillä ajetaan kunnes se halkeaa tai muuten totaalisesti hajoaa. :)

Ei kai rumpujarrullinen hirveästi eroa levyllisestä. Napalukko irti (ei tarvi sen kummemmin purkaa), napamutteri auki, rumpu tullee navan mukana eikä ees satula ahista, jarrukilpi lienee siinä olka-akselin kans samoilla 8 pultilla kuten levyllisessäki, rummullisessa vaan lienee jarruvermeet ja -putki kiinni siinä kilvessä, eikä satulassa. Ku olka-akseli on irti on murros jo näkyvissä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
mikkohen
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 7:54 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja mikkohen »

Kiitän. Täytyy ruveta kokeilemaan tuota vaihtoa.
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Tuolla galleriassa on parikin kuvasarjaa aiheesta. HJ:n etumurroksen vaihto ja ARB Kermitiin. Molemmissa on hyvät kuvat murroksen avaamisesta/vaihdosta.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
mikkohen
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 7:54 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja mikkohen »

Nyt pitäis olla aikaa aloitella tuo murroksen vaihto. Pari kysymystä kuitenkin. Nuo kuvasarjat olivatkin aika hyviä.

Elikäs...Pitääkö napalukon olla free:llä kun alkaa purkamaan? Onko tuossa purkuhommassa jotain...mitä pitäis huomioida. Lähteekö kaikki irti vain tietyssä "asennossa" ja kasaus samassa asennossa... Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Mikä on tuon uloimman ja sisemmän pyöränlaakerin mutterin koko...näyttää kuvissa aika julmetulta...ei taida normaalista hylsysarjasta löytyä :)

Paljoko aikaa näin noviisina täytyy varata tuohon...
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

tais olla 54mm se napamutterin koko, ja hylsyn pitää olla aika ohutseinämäinen että mahtuu. useimmista ne mutterit on taidettu meisselillä hakata lovia täyteen, eli jos ei hylsyä löydy niin iso meisseli ja vasara auttaa purkutöissä eteepäin. muistat vaan vaseliinin seasta lyödä lukitusprikan auki joka on niin kahden mutterin välissä.
Vastaa Viestiin