Olisi tarkoitus ehostaa alusta kuntoon. Kolinat on aika moisia ja ajettavuus huono (huononi Lapin huonoilla teillä viikossa selvästi).
Sain halvalla seuraavat osat:
-lehtijousiin UUDET riipukkeet puslilla (joka nurkkaan)
-Monroe Adventurer -iskarit (vakiopituiset ja jämäkät)
Pitäisiköhän tuohon uusia myös lehtijousien siihen kiinteään päähän puslat ja mistä niitä saa?
Uudet riipukkeet siis on, mutta kannattaisiko tuota hieman korottaa tekemällä pidemmät tai siirtämällä riipukkeen kiinitystä alemmas?
Kierrejouset olisi tarkoitus myös tuonne virittää samalla kertaa (lehdet hieman kuoleentuneet). Eli minkä mallisen Golffin jousia tuonne oli soviteltu?
-mikä malli ja vm?
-jousilautaset mistä (itse tehty vai valmis jostain)
-jousen lukitus? ala vai yläpäästä
-pohjaanlyönti- / ohjauskumi jouselle?
-poistetaanko lehtiä jousista?
-kannattaako iskarien kiinnityksiä esim laskea?
Kaikki linkit, kuvat ja neuvot tervetulleita...
Katsastukseen 2vko ja sitä ennen vaihdettava ainakin iskarit
HJ60 alustan ehostus / iskarin pituusongelma
Valvoja: Käyttäjä
HJ60 alustan ehostus / iskarin pituusongelma
Viimeksi muokannut osilpi, Ma Kesä 12, 2006 8:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
No niin kävin mittailemassa.
Riipukkeet (Suplex) näyttää hyvältä, samanlaiset kuin alkuperäiset ja puslat ovat laadukkaan oloisia.
Lehtijousien toisiin päihin hain motonetistä irtopuslia (made in Japan) 8kpl hintaan 3e/kpl = 24e, mutta nämä puslat ovat jotenkin laaduttoman/väljän oloisia verrattuna Suplexin pusliin. Pakko kait nuo on silti laittaa jos ei parempia jostain saa. Säilyvätkö nuo puslien erikois"pultit" yleensä ehjänä vai ostaako suosiolla uudet?
Iskareista sellainen juttu että uudet etuiskarit ovat saman mittaiset kuin nytkin alla olevat ("kuori-osa" 29cm ja kokonaispituus 64cm).
Takapäässä sitä vastoin nyt alla olevien iskarien "kuoren" pituus on 22cm (kokonaispituutta en mitannut), kun taas uusien "kuorien" pituus onkin 26,5cm ja kokonaispituus 56,5cm.
Eli uudet takaiskarit ovatkin huomattavasti pidemmät. Eihän tästä sinänsä haittaa varmaan ole, jos eivät pohjaa?
Mitä eroa on HJ60 WGG Body Wagon (G-) ja HJ60 WGV Body Van (V-)?
Monroen luettelossa on etuiskareita kahta eri mallia muttei kukaan tunnu tietävän, kummat tuohon kuuluvat. Nuo Body Vanin näyttäisi sopivalta mittojen puolesta, mutta en tiedä sitten onko jäykkyyksissä eroja.
Takaiskari vaihtuu 10/85, tietääkö kukaan mitä silloin muuttui? Pituus/jäykkyys?
Kehtaisiko joku käydä mittailemassa oman hj:nsä iskareiden pituuksia?
Helppivä...
Riipukkeet (Suplex) näyttää hyvältä, samanlaiset kuin alkuperäiset ja puslat ovat laadukkaan oloisia.
Lehtijousien toisiin päihin hain motonetistä irtopuslia (made in Japan) 8kpl hintaan 3e/kpl = 24e, mutta nämä puslat ovat jotenkin laaduttoman/väljän oloisia verrattuna Suplexin pusliin. Pakko kait nuo on silti laittaa jos ei parempia jostain saa. Säilyvätkö nuo puslien erikois"pultit" yleensä ehjänä vai ostaako suosiolla uudet?
Iskareista sellainen juttu että uudet etuiskarit ovat saman mittaiset kuin nytkin alla olevat ("kuori-osa" 29cm ja kokonaispituus 64cm).
Takapäässä sitä vastoin nyt alla olevien iskarien "kuoren" pituus on 22cm (kokonaispituutta en mitannut), kun taas uusien "kuorien" pituus onkin 26,5cm ja kokonaispituus 56,5cm.
Eli uudet takaiskarit ovatkin huomattavasti pidemmät. Eihän tästä sinänsä haittaa varmaan ole, jos eivät pohjaa?
Mitä eroa on HJ60 WGG Body Wagon (G-) ja HJ60 WGV Body Van (V-)?
Monroen luettelossa on etuiskareita kahta eri mallia muttei kukaan tunnu tietävän, kummat tuohon kuuluvat. Nuo Body Vanin näyttäisi sopivalta mittojen puolesta, mutta en tiedä sitten onko jäykkyyksissä eroja.
Takaiskari vaihtuu 10/85, tietääkö kukaan mitä silloin muuttui? Pituus/jäykkyys?
Kehtaisiko joku käydä mittailemassa oman hj:nsä iskareiden pituuksia?
Helppivä...
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Tietääkö kukaan, mikä muuttui etulehtijousissa 11/84????
Tuollaisen uudet etulehdet saisin hyvin halvalla, mutta sopiiko nuo vm 82??
"11.84 - 08.86 BJ60 / HJ60 Land Cruiser Station DIESEL 5-ovinen"
Tuollaisen uudet etulehdet saisin hyvin halvalla, mutta sopiiko nuo vm 82??
"11.84 - 08.86 BJ60 / HJ60 Land Cruiser Station DIESEL 5-ovinen"
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Hintaa uusilla etulehdillä olisi 110e / pari. Ei kuullosta pahalle, mutta taakse taas ei löydy enää ollenkaan lehtiä.
Ottaakko vai ei... Vai kierrejouset vaan avuksi joka nurkkaan?
Ottaakko vai ei... Vai kierrejouset vaan avuksi joka nurkkaan?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999