Sivu 1/1
murros
Lähetetty: Ma Kesä 05, 2006 6:04 pm
Kirjoittaja junebella
Kertokaas poijjaat, että mitä sellanen etumurros maksaa tollaseen HJ-60:iin.... Mulla taitaa se kuskin puoleinen olla rikki... prkl...
Ja että onkos millanen homma sellanen vaihtaa itte? Kuhan tässä kyselen....
Lähetetty: Ma Kesä 05, 2006 6:26 pm
Kirjoittaja beejii
61:een oli vähä yli sataeuroo tarvikkeena. Nätti vaihtaa...
Lähetetty: Ma Kesä 05, 2006 7:01 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Kannattas Junebella ettiä joku miehenpuolikas siihen vaihtohommaan...ei niin etteikö se naiseltakin kävis mutta antais hieman varmuutta...
Kuinkas se kuskin puolen murros oireilee...naputtaa,rutisee,paukkuu...?????
Lähetetty: Ma Kesä 05, 2006 7:40 pm
Kirjoittaja hector
Tässä yksi linkki missä kaksi vaihtoehtoa.
http://www.offroadtarvike.fi/toyota.html
Ei paha homma mutta...

Lähetetty: Ma Kesä 05, 2006 7:52 pm
Kirjoittaja junebella
Jaa jaa, vai epäilet sä käyttis mun taitoja????
Ei vais, enhän mä ny itte osaakaan, kyllä toi mies lupas jeesata.
Se paukku kääntyessä aika ilkeesti kun joskus maaliskuus sillä nelikolla ajelin. Sit se on seissy tuossa parkkiksella ja öljyä vuotaa... Eli kai se on rikki? Luulisin ainakin...
Ajelin sen tänään odottelemaan remppaa miehen ukin luo, kun siellä olis parempi laittaa kun tossa parkkiksella.
Lähetetty: Ma Kesä 05, 2006 8:04 pm
Kirjoittaja komk
Se öljynvuoto ei riipu sen murroksen kunnosta eli sieltä lienee tiivisteitäkin vaihtokunnossa.
Toisaalta pikku naputus ei haittaa jos ette meinaa extreme offata sillä.
Lähetetty: Ma Kesä 05, 2006 8:16 pm
Kirjoittaja vm
Kyllä se kannattaa vaihtaa ennenkuin se hajoaa.. Mulla piti samanlailla kääntäessä naputusta murros. Tosin se hajosi ojaa ylittäessä ( tyyliin että mennäämpäs tuosta yli että heilahtaa)

ja paras pito oli kyseisellä pyörällä ja lukot tietty päällä. Vetari halkesi ja koko rengas jumiin eikä edes kääntynyt ollenkaan, myös napalukko meni samalla rikki. Offroadtarvikkeesta tilasin uuden murroksen + kaikki muut hilut jotka samalla kantsii vaihtaa kun sen kerta purkaa.. pesää pitää kuulemin vingulla hieman suurentaa että tuo HD-mallin murros mahtuu..
Lähetetty: Ma Kesä 05, 2006 9:05 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Kuulostaa Nella siltä,jotta menee vetarin stefakin vaihtoon...vuotaako molemmin puolin.
Kannattaa vaihtaa se ronssiholkkikin samalla jos on päässy väljistyy,sillä jos se on väljä niin uus stefa ei kestä kauaa...

Lähetetty: Ti Kesä 06, 2006 5:51 am
Kirjoittaja A-P
Ok, holkkeja saa Toyotalta hintaan 20e/kpl?
Mutta en ole näin korjaamokirjaa selaamalla hoksannu että missä se on ja miten vaihdetaan.
Lähetetty: Ti Kesä 06, 2006 8:39 am
Kirjoittaja joxer
Onks kukaan ehtiny muodostaa käsitystä noista OffRoadtarvikkeen "Heavy Duty" murroksista? Oks hyvä?
Lähetetty: Ti Kesä 06, 2006 10:51 am
Kirjoittaja junebella
Niin ei se sitä öljyä vuoda kun siitä kuskin puoleisesta... Jaa, kai se pitänee vaihtaa, ennekun menee enempi rikki. Himpura sentäs, kun kaikkee pitää tehä.
Ku sais sellaseen kuntoon että joku sen ostas. Ei mun tuu sillä paljoo ajeltua muuteskaan.
Lähetetty: Ti Kesä 06, 2006 1:58 pm
Kirjoittaja Kimble
A-P kirjoitti:Mutta en ole näin korjaamokirjaa selaamalla hoksannu että missä se on ja miten vaihdetaan.
Tuossa käsissä olevassa osassa (olka-akseli) se holkki on kiinni "sisäpuolella".
http://forum.slck.net/moottoriturvat/ga ... emId=10551
Itse irrotin ohjeen mukaan sahaamalla varovasti ensin halki. SItten omatekoisella isosta pultista, mutterista ja neliöprikasta kasatulla ulosvetäjllä pois. Uusi tilalle korjaamon hydraulipuristimella.
Hyvät ohjeet löysin Birfieldin manuaalista.
Lähetetty: Ke Kesä 07, 2006 8:05 am
Kirjoittaja hector
Huomioitavaa, että holkkeja eli pronssiheloja on eri sisähalkaisijoilla

Lähetetty: Ti Maalis 27, 2007 9:12 pm
Kirjoittaja osilpi
Onkos kukaan kokeillut Nippartsin murrosta?
Laatu Nippartsilla yleensä on ihan hyvä, mutta...?
Ei ole lukkoja aksuloissa, ja ajo on normioffia