Sivu 1/1

HJ kytkin temppuilee, jakolaatikosta hidas puoli sökö

Lähetetty: Su Kesä 04, 2006 1:54 pm
Kirjoittaja osilpi
eilen ajeltiin vähän hiekkakuopalla ja ilmeni pari vakavaa vikaa.

Mistä olette ostaneet uusia kytkimen pää- ja työsylintereitä? Itseltäni vuotaa näköjään molemmat taas ja pääsee ilmaa kytkinnesteen joukkoon. Pääsylinterin tiivisteet uusin talvella ja toimi hyvin eiliseen asti. Nyt kusee nestettä lattiamatoille.
Kytkin toimii huonosti, ajomatkaa edessä 700km...

Eli mistä uudet (ei korjaussarjoja)? Motonetissä tuntee muttei ole hyllyssä eikä saa nopeasti. Hinnat olisi kyllä edulliset.

Samalla huomasin myös, ettei jakolaatikon pikkupuoli pysy päällä ollenkaan. Toimii siihen asti kunnes ottaa vedon pois -> hyppää vapaalle. Ajeltiin sillä tavalla, että vipu oli kuormaliinalla pakotettuna pikkupuolelle -> ei ongelmia.
Mikäs tuolla nyt on vikana? Mulla on kyllä varalaatikko 500km päässä...

Lähetetty: Su Kesä 04, 2006 9:34 pm
Kirjoittaja komk
Jakolootassa on laakerit tiensä päässä. Kannattaa avata ja uusia ennenkuin särkyvät kokonaan.
Silloin tulee suurempi remppa kun rikkonainen laakeri särkee hammasrattaat mennessään.

Oikein hyvällä tuurilla koneen tukikumi on antautunut ja konepaketti pääsee heiluman heittäen numeron silmästä. Melkein kannattaa aloittaa sen tutkimisesta :D

Kytkimen osissa taitaa olla se motonet kuitenkin odotamisen väärti.

Lähetetty: La Kesä 10, 2006 9:35 pm
Kirjoittaja osilpi
Kytkimen korjaussarjat molempiin sylintereihin asennettu. Nyt on pääsylinteri hyvä, mutta työsylinterissä oli selvää kulumaa sisällä. Toimii kuitenkin, mutta täytyy varmaan laittaa vaihtoon joskus koko osa.

Kytkinpolkimen paikka tuntuu hieman vaihtelevan ja kytkin ottaa välillä eri paikoissa kiinni -> tuntuu kuin olisi ilmaa jossain, muttei ilmaamalla kyllä kuplia tule yhtään. Perinteistä poljin-ilmausta käytettiin. Oiskohan sellanen paineilma-ilmauslaite parempi tuohon?

Lähetetty: To Loka 26, 2006 2:22 pm
Kirjoittaja osilpi
Nyt alkanut tuo kytkin temppuilemaan taas ihan helvestisti.

Ei vuoda mistään ja aina ottaa kiinni hyvin, MUTTA polkimen "tarttumisalue" vaihtuu lähes joka kerta. Välillä ottaa puolivälistä (sopiva), välillä hieman alempaa ja usein aivan ylhäältä ihan lopusta.

On todella paskamainen ajaa, erityisesti mäkilähtö. Kun ilmaa polkemalla, ei isoja kuplia tule letkussa. Ihan pieniä kuplia sen sijaan tuntuu tulevan koko ajan ja niitä ei saa loppumaan. Mikähän tuossa nyt on? Tiivisteet EI siis vuoda ainakaan ulospäin.

Oisko tuohon kova sana paineilma-ilmauslaite? Motonetistä saa propusta imevää, mutta mistä saa säiliön kautta työntävää?

Lähetetty: Pe Loka 27, 2006 1:53 pm
Kirjoittaja JAWA
Työnnät jarrunesteen alakautta: käytin perinteistä uutta käsin pumpattavaa öljykannua paineen tuottajana. Siitä kirkas letku kytkimenilmausnippaan, ja pidettävä huoli ettei ole ilmaa letkussa. kevyt paine päälle ja apulainen avaa nipan. Ennen tätä kannattaa laskea nestesäiliöstä liiat pois. Ilmaus ja nesteen vaihto mustasta mönjästä tuoreeseen sai ihmeitä aikaan kytkimen käytökselle.

Lähetetty: Pe Loka 27, 2006 6:10 pm
Kirjoittaja hj60
Joo tuo ylhäältä alaspäin ilmaaminen on pirullista hommaa, oon kans miettiny että millä tuon sais kätevästi pukattua alakautta, kiitti tippakannuvinkistä.

nesteen vuoto lattimatolle

Lähetetty: La Loka 28, 2006 5:44 pm
Kirjoittaja Hoosuu
Tuliko korjaussarjan uloin tiiviste oikein päin??Ittellä kävi moka eli laitoin "huulen " ulospäin ja nesteet tuli matolle

Lähetetty: La Loka 28, 2006 8:29 pm
Kirjoittaja osilpi
Juu tuli tiiviste oikein päin.

Toi oli hyvä vinkki tuo tippakannu. Täytyykin kokeilla, josko auttaisi.