Sivu 1/1

HJ-61 Laatikko/4wd

Lähetetty: To Kesä 01, 2006 9:07 am
Kirjoittaja jarmo
Mikä vika,kun laitan HJ:n 4wd:n napista päälle,niin siinä on n.3-4min viive ennenkuin se menee päälle ja jos ajaa hiljaa eteenpäin niin se menee päälle pienehkön rattaan äänen kans,myös silloin viive,pitää ajaa n.300m. Kun se sitten on päällä, niin se on ja pysyy. Ja toimii myös ihan ok. Sama juttu kun ottaa 4wd:n pois päältä,myös silloin viive. :evil:

Lähetetty: To Kesä 01, 2006 11:39 am
Kirjoittaja vm
Sehän ei kytkeydy tai lähde pois jos veto on päällä, mutta sen varmaan tiesitkin?

Lähetetty: To Kesä 01, 2006 1:10 pm
Kirjoittaja Hande
Eikös toi toimi alipaineella? Oliskos tullut murtuma johonkin letkuun. Mites jos on kierroksia koneessa?

Lähetetty: To Kesä 01, 2006 3:27 pm
Kirjoittaja hj60
Jos (=kun) etuvedon lähöakselin boorit ei oo linjassa sen booriholkin kans just sillon ku painat sitä nappia, niin niitten luonnolliseti pitää pyörähtää hieman ennenku kytkeytyminen onnistuu.

Lähetetty: To Kesä 01, 2006 5:30 pm
Kirjoittaja IironSika
Alipainevuoto jossakin kohdassa systeemiä? Kalvo? Letkut? Putket? Alipainepumppu? Jarrutehostin? Ja onhan varmasti samankokoiset renkaat joka nurkassa? Just eikä melkein.

Lähetetty: Su Kesä 04, 2006 11:40 am
Kirjoittaja jarmo
Sitä alipainepumppua tuumin ittekin, mutta on tuo pellin alusta sen verran vieras, että mikähän mutikka se pumppu siellä on ja mitä kaikkia letkuja sieltä kannattaa tutkia?Vika sopii kyllä olemaan paineen vähyys.

alipaineen vähyys

Lähetetty: Su Kesä 04, 2006 1:47 pm
Kirjoittaja werzu
Yksi mistä huomaat onko alipainepumpussa vikaa on se et kestääkö polkasta jarrua monta kertaa perätysten ennen kuin merkkivalo syttyy.Yks syy in vissiin ollut monella että auton alle menevät metaliputket ruostuu puhki.Itselläni on tehty alipainekytkentä 60:seen ja siinä on vain yksiosainen alipainesäiliö esim 61:sessä on kaksioasainen.Ja pumppu jo kulunut sillein et kun painaa pari kertaa valo syttyy niin silti kytkee ihan kunnolla.Kuitenkin se kytkevä kalvo on tosi pieni suhteessa jarrutehostimeen.Itsellä rupes vuotaan auton alta letku niin sit oli ongelmia.Se pumppu ei ole todellakaan monimutkainen siellä on vain sellaiset lamellit jotka tosin kuluu vanhemmiten.

T:Jarkko Pasanen #14

Lähetetty: Su Kesä 04, 2006 2:24 pm
Kirjoittaja jarmo
Täytyypä käydä vähä tutkimassa auton alla ja sisällä. Pitää sitten ilmoitella mitä sieltä löytyy.

Lähetetty: Su Kesä 04, 2006 4:35 pm
Kirjoittaja IironSika
jarmo kirjoitti:Sitä alipainepumppua tuumin ittekin, mutta on tuo pellin alusta sen verran vieras, että mikähän mutikka se pumppu siellä on ja mitä kaikkia letkuja sieltä kannattaa tutkia?Vika sopii kyllä olemaan paineen vähyys.
Se alipainepumppu on laturin perässä.

Lähetetty: Su Kesä 04, 2006 6:04 pm
Kirjoittaja Cental73
toivotavasti ei mikään solenoidi vika.. maksaa tojolta maltaita, jos enää saakaan (valmistus käsittääseni lopetettu). Itsellä valskas alipaineletkut laatikon kyljestä. Oli kytkimen vaihdon yheydessä jääneet vissiin hollille tai irti. Ja komiasti ajelin alkutalven takapotkulla, luullen ajaneeni nelikolla. Aika paljon muuten vaikuttaa se ajotyyli.....

no sitenkun vaihdoin palaneen polttimon tilalle uuden, hoksasin etteipä se nelikko toimikaan, letkut oli irti lodjun kyljestä.

Toi hitaus kyllä kielii alipainevuodosta, ettei olisi siirtäjän kalvossa pieni vuoto, mikäli letkut on ok?

Lähetetty: Su Kesä 04, 2006 10:16 pm
Kirjoittaja hj60
Jos on solenoidivika, niin ei oo mitään hätää. Tojolla tosiaan varmasti maksaa maltaita, mutta kuorma-autoissa on solenoideja joissa sähkö kytkee paine-eilmaa, ja onneksi se ilma ei oikeasti kysy onko se suuremmassa vai pienemmässä paineessa kuin ulkoilma.

Eli jos tarvitsette alipaineelle tai paineilmalle sähköistä ohjausta 24 V Cruiserissa, niin kiittäkää ammoisia tojon inssejä 24 V sähköistä ja marssikaa raskaan kaluston tarvikeliikkeeseen.