Kuva Kuva

jouset

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

MF- Toyota
Viestit: 25
Liittynyt: To Helmi 09, 2006 10:13 am
Paikkakunta: HÄIJÄÄ

jouset

Viesti Kirjoittaja MF- Toyota »

tarvisin tietoo mitä tehdä suorille lehtijousille vai olisko hyviä kaupan bj 40:n kiitos
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

takoa takas käyräksi?? Toiset väittää ettei pysy kauaa, ei omia kokemuksia... viisaammat kommentoikaa :roll:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

kannattaa takoa itse käppyryyttä, jos budjetti ei anna periksi kokonaan uuden alustan hankkimista. Itsellä juuri testi menossa kauanko kestävät. Ajaminen ainakin muuttui pehmeämmäksi verrattuna niinhin jousipajalla "kunnostettuihin" pakkoihin. Siellä lisätty vaan uusia lateja väliin jolloin saatu aikaan hemmetin kova alusta.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Ei se jousten takominen mitään rakettitiedettä ole. Niitä ei saa vaan kuumentaa liikaa. Sillon ne pehmiää ja väsähtävät nopeammin.
Ja kun ite takoo, niin saa mieleiset. Kovaa työtä se on.
Täytyy olla vaan malttia tehä pareista melkein samanlaiset, eli kuskin puoli ina käppyrämmäks. Liikaa kun käpristää, alkaa riipukkeet kääntyilee nurin niskoin jolloin ne jää makoilemaan runkoa vasten. Instant rata-alusta..

Niin, ja kannattaa rakentaa semmonen pukki missä ne takoo. Käy helpommin. Ja se joka lyä, pitää olla tarkka kädestään.. Ei mitään salama-lekaa joka ei osu kahta kertaa samaan paikkaann..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
pyyvama
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 5:47 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pyyvama »

>Ei se jousten takominen mitään rakettitiedettä ole. Niitä ei saa vaan
>kuumentaa liikaa. Sillon ne pehmiää ja väsähtävät nopeammin.

Mahtaako kannattaa kuumentaa ollenkaan? Hiiliterästen päästöläpötilat
alkaa jostain paristasadasta asteesta ja jos päästyvät liikaa niin pitäisi
karkasta uudelleen.

Matti
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

En tiä onko se vaan sadetanssia se kuumennus. Me kuumennettiin toholla niin, että ilman lapasia ei pidellä kärsi ja sylki kiehuu.
Eli puhutaan sitten lämmittämisestä.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
pyyvama
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 5:47 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pyyvama »

Joo eihän siinä mitään vahinkoa tapahdu jos ei mee päästölämpötiloihin asti.
En tiedä minäkään mitä jossain vähän yli sadan asteen lämpötiloissa
tapahtuu. Ja muutenkin noi lämpötilat riippuu seoksesta.

Tietääkö muuten kukaan minkälaisia seoksia noissa jousissa käytetään?

Matti
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

Niitä pakkoja ei saisi lämmittää/kuumentaa. Kylmätaotut pakat pitää paremmin muotonsa. Tästä käytiin kovaakin vääntöä offipalstalla, mutta kukin tyylillään. Minä paukutin kylmänä.
Vastaa Viestiin