Sivu 1/1

Etupyörien aurauskulmat

Lähetetty: Su Touko 28, 2006 8:26 am
Kirjoittaja vexman
Oikee etupyörä on kulunut sisäreunastaan,pitääkö navan nivelet irroittaa raidetangosta että voi säätää vain toista puolta.

Lähetetty: Su Touko 28, 2006 9:38 am
Kirjoittaja A-P
Ohoh!
Kyllä se säätö vaikuttaa molempiin, vaikka kuinka säätäisit vain toista puolta.
Kampeaako ohjaus oikealle? Onko olkatapinlaakeri ok, pyörä tyystin pystyssä?

Etupyörien aurauskulmat

Lähetetty: Su Touko 28, 2006 5:56 pm
Kirjoittaja vexman
Siltähän se näytti munkin mielestä.Laakerit on tullu uusittua muutama vuosi sitten,pyörän pystysuoruudesta en tiedä sanoa mutta ohjaus ei puolla.Näin ollen pitäisi siis molenpien puolien kumien kulua epätasaisesti joten täytynee etsiä vikaa oikean puolen ripustuksista.

MITÄ MAKSAA

Lähetetty: Ti Touko 30, 2006 12:25 pm
Kirjoittaja PeteH
M itä aurauskulmien säätäminen pajalla maksaa?
Etupyörät kuluu ulkoreunasta ja vasemmalle meinaa kammeta lievästi
HJ60 -83 :shock:

Lähetetty: Ti Touko 30, 2006 1:20 pm
Kirjoittaja A-P
Viiskymppii tais olla viimeks kun väänsivät.
Autoissa, joissa on akselit, aurauksen säätö tosin onnistuu mittanauhalla kaverin kera. Etupää ilmaan pukeille, kynällä ruksi molempiin renkaisiin noinluokkaa keskelle korkeussuunnassa ja mittanauhalla ruksien välistä mitaten -> pyöräytetään pyörät siten, että ruksit kääntyvät päinvastaiselle puolelle (etu->taka) ja mitataan taas ruksien väli. Erotusta etu- ja takapuolen mitoissa verraten saa jonkin kuvan siitä harittaako vai auraako.
Meniköhän tuo selostus persieelleen? Jos niin en vastaa kysyttäessä! :D