Sivu 1/1

BJ40 käynnistyy mutta sitten sammuu.

Lähetetty: To Touko 25, 2006 8:59 pm
Kirjoittaja jäsen 57
Missäpä mahtaa olla vika,kun kone käynnistyy ja hetken päästä sammutin moottori tekee liikkeensä ja kone sammuu.Lähtee kyllä sitten taas heti käyntiin.Moottoritilaan ehtii katsomaan mitä tapahtuu sitten on aika sammua.Ammattikoulussa oli kunnostettavana ja sanoivat,että hyvin toimii,kunhan siirtopumpun vaihtaa,kun saa ilmaa sieltä käyttämättömänä.

Lähetetty: Pe Touko 26, 2006 7:17 am
Kirjoittaja komk
Olisko öljynpainevikaa?

Pysyykö käynnissä jos antaa vähän kierroksia vai sammuuko vain tyhjäkäynnillä?

Osaa se siirtopumppukin olla rikki. Nim. sellaisen kerran vaihtanut.

Lähetetty: Pe Touko 26, 2006 7:30 am
Kirjoittaja jäsen 57
Minun täytyykin kokeilla käsikaasulla nostaa kierroksia.Katsotaan mitä sitten tekee.

Lähetetty: Pe Touko 26, 2006 7:39 am
Kirjoittaja Cental73
bertassa hyvä ominaisuus on just toim että mikäli öljynpaineet ei nouse riittävästi, kone sammuu. Kaikist yksinkertaisimmin voi johtua ettei ole tarpeeksi öljyä.

Lähetetty: Pe Touko 26, 2006 7:55 am
Kirjoittaja jäsen 57
Kävin kokeilemassa äsken tuolla ulkona mutta ei lähtenyt edes käymään.Olisiko taas niitä ilmaongelmia.Pitää varmaan ostaa uusi ilmauspumppu vai onko se siirtopumppu.Viime kesänä,kun tuli Bertta suht raakileena taloon,moottori kyllä kävi mukavasti tuossa pihalla.Täytyy katsoa öljymääräkin koneesta.Nekin on ammattikoulussa vaihdettu.

Lähetetty: Pe Heinä 14, 2006 6:31 pm
Kirjoittaja Jyki_BJ40
Onkos onkelmaan löytyny ratkaisu?Itellä oli sama ongelma ja vika löyty edicin paskasesta anturista.Anturin ku putsas ni nyt toimii aivan moitteettomasti.

Lähetetty: La Heinä 15, 2006 11:14 pm
Kirjoittaja r2ree
Mulla ainakin tulee pitemmillä reissuilla pakollisia taukoja kun koneen pitää hiukan jäähtyä, jotta öljy ei ois ihan niin notkiaa.. Eli kun oltiin matkalla yöttömään yöhön ja takas, niin tankkaukset kesti puolisen tuntia. Tämä on siis silloin kun on puhallettu pidemman matkaa ja kone kunnolla lämmin. Sitten kun se on hiukan jäähtyny, saa hiukan kierroksilla härnättyä painetta kehiin. Kun sammuu, niin saman tien käyntiin ja hiukan kaasua..
Mettässä kun kone käy pitkään kutakuinkin tyhjäkäynnillä, pysyy motoori kylmempänä ja öljy ilmeisesti sen verta paksumpana.
Koneessa 10-40 öljy. Kamalan paksuja öljyjä viiti laittaa kun se edic saattaa pelastaa koneen joku päivä..

Lähetetty: Ma Heinä 17, 2006 7:37 am
Kirjoittaja komk
r2ree kirjoitti:Mulla ainakin tulee pitemmillä reissuilla pakollisia taukoja kun koneen pitää hiukan jäähtyä, jotta öljy ei ois ihan niin notkiaa.. Eli kun oltiin matkalla yöttömään yöhön ja takas, niin tankkaukset kesti puolisen tuntia. Tämä on siis silloin kun on puhallettu pidemman matkaa ja kone kunnolla lämmin. Sitten kun se on hiukan jäähtyny, saa hiukan kierroksilla härnättyä painetta kehiin. Kun sammuu, niin saman tien käyntiin ja hiukan kaasua..
Mettässä kun kone käy pitkään kutakuinkin tyhjäkäynnillä, pysyy motoori kylmempänä ja öljy ilmeisesti sen verta paksumpana.
Koneessa 10-40 öljy. Kamalan paksuja öljyjä viiti laittaa kun se edic saattaa pelastaa koneen joku päivä..
Kannattaa jossain vaiheessa ruveta asennoitumaan koneremppaan jos meinaa jo sammutella.

Itte seuraan mekaanisesta mittarista paineita ja pienin lukema tyhjäkäynnillä on ollut 0.6 bar tosi kuumalla koneella.

Matkakierroksilla 1.5-2 barin luokkaa.

Lähetetty: Ma Heinä 17, 2006 7:48 am
Kirjoittaja r2ree
Kyllä se koneremppa mielessä kaihertaa.. Onneks on toinen kone säilötty nurkkiin odottamaan. Ja jos vaihtais sen ennen kuin tuo laukee ja tekis öljypumpulle jottee, hmm.. Ois taas varakone.

Ei se onneks ajon aikana sammuttele. Ei vaan jaksa lähteä käyntiin esim riisselipumpulta. Sen verran pysyy käynnissä, että saa ajettua ruutuun, tai ainakin puoleen väliin. Sit jäähytellään tovi.

Lähetetty: To Elo 03, 2006 4:34 pm
Kirjoittaja jäsen 57
En ole nyt ehtinyt perehtyä mutta kiitos vinkeistä.

Lähetetty: Ma Loka 11, 2010 4:38 pm
Kirjoittaja hj6084
Taas joudutaan lainaamaan vanhaa ketjua cruiserin rassailun tiimoilta.

Eli bj lähtee aamulla normaalisti käyntiin, mutta kun lähdet ajamaan niin 300 metrin jälkeen hyytyy ja sammuu kuin seinään.
Tämän jälkeen kun ilmaat polttoainejärjestelmän niin taas mennään vaikka kiinaan asti edellyttäen ettei tarvi olla kovin montaa tuntia auton sammuksissa välillä :lol:

Mutta taas seuraavana aamuna sama juttu, oiskohan vika siirtopumpussa kun ainakin pumpatessa siitä juuresta suorastaan tulvii polttoainetta vai mistä tämä nyt vetää yön aikana ilmaa sisään?
Linjastossa vuoto ei varmaankaan ole kun lähtee käyntiin eikä jätä allensa minkäänlaista lammikkoa?

Edittiä vielä sen verran että vika ilmeni sen jälkeen kun vaihdoin PA-suodattimen pari päivää sitten.

Lähetetty: Ma Loka 11, 2010 5:11 pm
Kirjoittaja bj45lava
Niin se vuoto ei sitten olekaan yleensä ulospäin, vaan reiästä vetää ilmaa putkeen sisään, ja ei tosiaan näy vuotona.
Eräänkin laitten putkissa ollut reikiä/lahoa niiden kori/runkokiinnikkeiden alla josta ilmaa vetänyt.

Lähetetty: Ma Loka 11, 2010 9:05 pm
Kirjoittaja hj6084
Pitänee ensihätään käydä boschin siirtopumppu ja kokeilla jos korjautuu sen vaihdolla, tuolla nykyisellä pumpatessa näky on kuin avaisi ravistellun limpparipullon :evil: