Sivu 1/2

Aloittelija pulassa!

Lähetetty: Su Touko 21, 2006 9:42 pm
Kirjoittaja mikkohen
Noh niin, nyt tuli hommattua tuollainen -79vm bj-40. Pari pikku kysymystä ois liittyen ilmenneisiin "ongelmiin" Hakureissu oli lyhykäisyydessään seuraava;

Ensimmäiset 60km kaikki ok! Ei havaittavia ongelmia. No yön nukuttua olikin edessä suurempi urakka, 260km ajoa. Ennen matkalle lähtöä tarkistukset ja taas kaikki Ok! 200km ajoa ja kahvipaussi. Ei p*****e tämähän on "kussut" alleen, öljyä. Jostain työntää pihalle aika runsaasti, mutta ei tietoa mistä! Paikallaan ollessa ja tyhjäkäynnillä ei kyllä nää, jotta mistä ruikkii... Koneen yläpuolen tiivisteet ok, ei siis sieltä. Uutta öljyä koneeseen ja eiku menoks. Perille päästiin, mutta tuo vuoto ei vielä selvinny! Vieläkin näkyy tiputtelevan, ei kylläkään kylmänä ja paikallaan ollessa.

Öljynpaineet mittarin mukaan, kylmänä normaalissa ja kuumana laskee tyhjäkäynnillä aika alas. Ajossa pitää paineet kylläkin tasaisena. Moottori öljyä lähtiessä noin puoleen väliin mitta-asteikkoa ja sen 200km ajonaikan laski tuonne alarajan pintaan. Eli aika lailla! Kone jaksoi vetää mielestäni hyvin tuollaisella 80km/h.

1. Eli mistä lähden etsimään vikaa!? Ite epäilen öljypohjantiivistettä tai painekelloa, mutta voiko kone hukata tuollaista määrää, noita reittejä? Tuota painekelloa ei taida saada muualta kuin toyotan liikkeistä, vai? Onko tuo kello sökö kun noi paineet heittelee tuollain?

2. Löytyykö manuaalia mistään netistä!? Ois ihan hyvä tietää esim. paljonko öljyä kone kaipaa yms.

3. Peltitöitä näyttäisi olevan hiukan ja maalailua riittää, joten mistä löytyy ja millä koodilla tuota suomenarmeijan vihreä, mielellään mattana.

Eiköhän tuossa ollutkin jo tarpeeksi :wink:

Lähetetty: Su Touko 21, 2006 10:20 pm
Kirjoittaja Tuppu
Lontoon kielisen manuaalin löydät tuolta http://www.birfield.com (lataa koneelles ensin ja avaa vasta sitten!)

Lähetetty: Ma Touko 22, 2006 12:25 am
Kirjoittaja SuurSyömäri
Joskus voi olla niinkin yksinkertaisesta asiasta kyse kuin öljysuodattimen varmistuskiristys. Itselläni kerran holvahti sitä kautta.

Lähetetty: Ma Touko 22, 2006 4:37 pm
Kirjoittaja Toyoman42
Eihän kampiakseli takastefa vuoda?

Lähetetty: Ma Touko 22, 2006 7:12 pm
Kirjoittaja mikkohen
Viikonloppuna rupean tutkimaan asiaa tarkemmin, joten jospa sitten on tarkempaa tietoa! Öljypohjantiivisteen ja uuden öljykellon nyt tilasin kuitenkin ensimmäisenä. Ne oli paikat, jotka ensimmäisenä iski silmään "kosteudellaan". Jos ei nuo auta, niin sitten noita stefoja tutkimaan.

Lähetetty: Ke Touko 24, 2006 7:08 am
Kirjoittaja r2ree
Sitten kun löydät sitä suomenarmeijanvihreää, mieluummin aitoa tavaraa, niin ilmoottele. Tarvihen kanssa..

Aloittelija pulassa

Lähetetty: Ke Touko 24, 2006 7:09 pm
Kirjoittaja dynabu30
Suomen armejan väri. Taitaa maali olla peltikattomaalia,
ei oikein muut ole noin mattaa... rautakaupasta väri mallilla.

Lähetetty: Ke Touko 24, 2006 7:35 pm
Kirjoittaja r2ree
Peltikatto.. Höhh.. Kermitin katto on kuttaperkkaa.. :lol: :lol: :lol:

Täytyypä tsekata, kiits

Lähetetty: Ke Touko 24, 2006 8:02 pm
Kirjoittaja JAWA
Maalarina voin sanoa et Kermitin väri perfecto!! Niin allekirjoittanut kuuluu niihin onnekkaisiin jotka pensselillä päivittivät UAZien väripintaa INTissä vuonna kivi ja kirves. Olen kerran jopa kaivanut esiin värikoodit suomalaisesta camosta. Näin kylmiltään muistelen valmistajan olleen Tikkurila tms.

Ehkäpä Offipalstan A-45llä koodit hallussa. Hällä kun tuo MR-Proto oli/yhä on.

Jos joskus kasvan isoksi niin Proto on ainoa ja oikea hankinta... Juu ja HJlla ajetaan hautaan asti :wink:

Lähetetty: Ke Touko 24, 2006 10:13 pm
Kirjoittaja BJ40
Eipä taida olla peltikattomaalia... ompi Teknoksen inerta 70 täysmatta naamiomaalia

Noita Armeijan sävyjä saa esim. RTV:n kautta, luonnollisesti ilman häiveaineita.

ja värithän oli.

tumman vihreä AN11

vaalean vihreä AN22

rukea AN33

musta AN44

Mutta jos haluaa sävyttää "vastaavaa" , edullisempaa niin teknodur 110 vastaa kiilloltaan aika lähelle tuota armeijalle toimitettavaa inerta 70:ä, joka on tehdastoimitus tavaraa.
Sävytysohjelmat eivät kaikkialla tunne AN reseptejä, (niissähän lisänä se infrapunasuoja).
Mutta jos maalailee ihan kaupan maaleilla, niin esim. RAL 8014 tai 8028 on lähellä tuota ruskeaa, kannattaa verrata tuota ral:in karttaa suoraan armeijan karttaan mikä löytyy kyllä teollisuusmaalipisteistä.

Niin ja ettei menisi liian vaikeaksi RAl värikoodit löydät esim täältä:
http://www.kern-gmbh.de/index_ral.html? ... ng/ral.htm

Lähetetty: To Touko 25, 2006 9:18 am
Kirjoittaja r2ree
JAWA, Kermitin väri ON perfecto. Suunnitelma on vaan luoda luonnollinen..hehh.. maastoväritys paikkamaalailun kautta. Eli aina kun tarvii sutia joku kohta peittoon, laitetaan sitä tummemman vihreää. Eli, ergo, saadaan hieno two-tone maastovärite..

Lähetetty: Ma Touko 29, 2006 1:58 pm
Kirjoittaja mikkohen
Dodii...

Tuli sitten auto siirrettyä tuonne määränpäähän 300km Kainuun korpeen ja kaikki meni loistavasti. Enää ei tulekaan tuollaisia siirtymisiä, vaikka mikäs tuolla köryytellessä!

Nyt tuli sitten nuo öljypohjantiiviste, öljykello, öljyt sekä öljynsuodatin vaihdettua. Näillä näkymin öljyn tihkuminen saatiin loppumaan. Uutta fiksaamista löytyi hieman lisää, mutta ainahan sitä näin vanhassa. Jarruletkut menöö varmaan vaihtoon ko ei taida leimaa saada noilla hieman pykineillä. Peltihomman saa jäädä sitten myöhemmälle kesälle. Tuo kattolistakin taitaa jo olla matkansa päässä.

Onko vinkkejä tai huomioitavaa noiden jarruletkujen vaihdossa ja ilmauksessa!?

Kiitoksia noista värikoodeista.

Lähetetty: Ke Touko 31, 2006 4:06 pm
Kirjoittaja r2ree
Kermitistä on tulossa hiano.. Tänään illalla vielä (jossei sada) mustat laikut..

(kuvia galleriassa..)

Jawa, eat your heart out!! :wink:

Lähetetty: Ma Kesä 05, 2006 6:29 pm
Kirjoittaja mikkohen
Jatkampa tänne oman topikkini alle... Kuopiolaisille kysymys (no miksei muillekin asiasta tietävälle)! Eli hakusessa olisi seuraavat; Kattolista, Parlokit taakse ja turkkialumiinia yms. peltiä.

Täytyy ottaa nyt tuo kori käsittelyyn ja nuille olisi käyttöä. Onko täällä Kuopiossa peltiseppää, jolta sais tuota peltiä ja alumiinia sekä vois tehdä vaikka tuota kattolistaa ja kylkipellit edullisesti. Noita pikkupuljuja näyttää olevan sen verran paljon, että ajattelin kysäistä onko kellään jo kokemusta jostain niistä!? Mistä vois alkaa kyselemään noita parlokkeja!?

PS. Jarruletkut tuli sitten vaihdettua ja ilmaus onnistui ilman ongelmia!

Lähetetty: Ti Kesä 13, 2006 6:26 am
Kirjoittaja mikkohen
Jatkoa maaleista...

Kävin tuossa eilen tiedustelemassa noista teknoksen inerta primer 5:sta ja teknodur 110 maaleista, paikalliselta edustajalta. Muita ei ois saanut ko 3L purkkeja hintaan 58€ (primeri)+ 100€. Noillahan kyllä maalais jo melkosen määrän, mutta mietityttämään jäi noi maalien käyttöajat, eli esim kovetepurkki ois käytettävä 14d sisällä avaamisesta?

Kenellä kokemusta noista maaleista ja noista käyttöajoista? Meinaan en varmaan työkiireiden vuoksi kerkee kaikkia peltejä kerralla uusiksi laittaa, vaan pikkuhiljaa.