Sivu 1/1
Perä tihkuu..
Lähetetty: Su Touko 07, 2006 2:36 pm
Kirjoittaja Jussi1
Selailin palstaa muttei osunut silmään seuraava ongelmaa.
Ajelin reilun 3500km HJ:llä ja reissun jälkeen kardaanin ja perän juureesta eli siitä välistä tihkuttaa öljyä.Mitä tehdä? Onko siellä mitään mitä pitäisi kiristellä?
Lähetetty: Su Touko 07, 2006 4:02 pm
Kirjoittaja hector
Tarttis laittaa uusi stefa. Kiristäminen ei auttane.
Lähetetty: Su Touko 07, 2006 8:48 pm
Kirjoittaja Jussi1
Nyt heti perinteinen kysymys eli onko miten hankala homma tuo vaihto?
Onnistuuko pihalla vai vienkö suosiolla pajalle?
Lähetetty: Su Touko 07, 2006 10:06 pm
Kirjoittaja Ugly_hj
Onnistuu pihalla,eli kardaani irti pinjonista,laippa irti ja sen jälkeen pinionin laakerin stefa irti ja uus tilalle.Motonetissä stefa muutaman euron.
Perä tihkuu
Lähetetty: Su Touko 07, 2006 11:04 pm
Kirjoittaja werzu
Ja jos on kyseessä hj61 tai uudemman mallin hj60 niin pitää muistaa se krymppiholkki joka on kertakäyttöinen.Samalla on tietysti fiksua laittaa uusi mutteri ei jää laakeri löysälle.
T:Jarkko Pasanen #14
Re: Perä tihkuu..
Lähetetty: Ti Touko 09, 2006 9:53 am
Kirjoittaja TOHJ61
Jussi1 kirjoitti:Selailin palstaa muttei osunut silmään seuraava ongelmaa.
Ajelin reilun 3500km HJ:llä ja reissun jälkeen kardaanin ja perän juureesta eli siitä välistä tihkuttaa öljyä.Mitä tehdä? Onko siellä mitään mitä pitäisi kiristellä?
Yksi mahdollinen aiheuttaja tuli mieleen, nyt kun on niin lämmintä,
nimittäin lämpö!
Jos akseliputkien huohottimet on tukkeutuneet, ja ajetaan pitkään,
niin paine putken sisällä kasvaa ja öljyä tihkuu stefasta vaikka ne
olis muuten ihan hyviä?
Missä..
Lähetetty: Ti Touko 09, 2006 5:55 pm
Kirjoittaja Jussi1
Mielenkiintoista. Missähän kyseiset putket sijaitsevat ja miten ne olisi järkevin putsata?
Lähetetty: Ti Touko 09, 2006 6:13 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Akselin huohottimet sijaitsee akseliputken yläosassa.
ne on sellaset tötsät n:2-3 cm.korkeat joissa hattu tms.pyörii kun sitä pyörittää...tai siis pitäs pyöriä jollei oo ruostunut jumiin...
Lähetetty: Ti Touko 09, 2006 6:14 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Akseliputken yläpuolella, TLC:n eri malleissa on pieniä eroja, mutta
periaate on kaikissa sama.
Siellä on jousikuormitettu kuula, joka päästää paineen ulos, muttei
pölyä sisään.
Vanhemmissa ne on suoraan putkessa, ja uudemmissa kumiputkella
viety ylemmäksi.
Vanhemmiten ne tuppaa jumiutua(öljysumu + pöly)
Kannattaa ottaa koko laite irti ja liuottimella putsata osat.
Lähetetty: Ti Touko 09, 2006 6:40 pm
Kirjoittaja Cental73
aaah, nyt soi kellot. Viikonloppuna juuri ihmettelin letkunpätkää että mistähän tämä on irronnut kun on tapitettu umpeen. Jumissa siis ainakin meikäläisellä.