Sivu 1/1
HJ ilman jäähynesteitä, mitä tapahtuu?
Lähetetty: Pe Huhti 28, 2006 10:14 am
Kirjoittaja A-P
HooJiissä on sellanen traktorimallin lohkolämppäri.
Liitäntä lohkon kyljessä alhaalla.
No sieltä ratkesi letku, ja jäähynesteet kankaalle.
Enhän sitä ajoissa huomannut, kun kaikki höyry pukkasi auton alle ajaessa. Eikä sitä lämpömittaria jatkuvasti vahdata.
Kohta syöttöpoljin ei paljoa auttanut ja huomasin sitä painaessa jumalattoman mustan savun takana. Sitten se lakkasikin jo pyörimästä.
Tallille hinattua, lähti käyntiin avaimesta, mutta kolkatti ikävästi ja savutti.
Nyt menee pitkä vappuvkonloppu mukavasti tallihommissa.
Veikkauksia, mitä sieltä on mennyt?
Lähetetty: Pe Huhti 28, 2006 1:27 pm
Kirjoittaja komk
Aijai..paha homma.
Aloitetaan veikkaus.
- kansi halki varmasti
- männänrenkaat hirttäneet kiinni , ehkä männät urilla
- pahalla tuurilla lohkossa uria kun on lopettanut pyörimisen
Lähetetty: La Huhti 29, 2006 8:17 am
Kirjoittaja hector
Eikä sitä lämpömittaria jatkuvasti vahdata.
Mulla on aikoinaan ollut sen verran jäähdytysnestettä vuotavia autoja, että tulee vilkuiltua noita mittareita koko ajan. Eli siitä on tullut pinttynyt tapa, kun työympäristökin on ollut monasti sellaista mittareiden tsekkaamista. Mutta suosittelen tosiaan mittareiden vilkulemista aika-ajoin.
Ei ole oikeastaan kokemusta että mikä menisi tuollaisessa tilanteessa mutta
komk ei varmaankaan ole kaukana totuudesta

Sääli jos hj:n kone meni paskaks

Lähetetty: La Huhti 29, 2006 10:04 am
Kirjoittaja AnttiH
Sama juttu. Tulee vahdattua välillä mittaria tuossa uudenkarheessa volvossakin, kun omistin aikoinani ooppelin, jossa ei aina toiminu flekti ja talvella tihutti nestettä liitoksista. Stadin keskustassa kesähelteellä piti ajella välillä parkkiin jähtymään...

Lähetetty: La Huhti 29, 2006 7:57 pm
Kirjoittaja A-P
Mottia purettu.
Parissa männässä leikkaumia, ykkösessä melko voimallisiakin.
Männänrenkaat näyttivät olevan veltot.
Sylinterit ehjät, hoonausta vailla.
Mutta mistä tuo kolke johtui? Käyntiin lähdön jälkeen sellainen epäsäännöllinen kolke. Riittääkö männänrenkaat aiheuttamaan?
Lähetetty: Ma Touko 01, 2006 3:56 pm
Kirjoittaja A-P
Kolkatuksen aiheeksi arveltu jumittavaa suutinta.
Suuttimet menee ponnistukseen ennen ja jälkeen kärkien vaihdon.
Kannessa kenties havaittu halkeama, silmin kakkasesta kannesta.
Lähetetty: Su Touko 14, 2006 5:11 pm
Kirjoittaja upi7
myydään puolella olis kone
Lähetetty: Ma Touko 15, 2006 2:40 pm
Kirjoittaja A-P
Kaikki suuttimet kusivat kuin ... ööö ... mies!
Yhdessä suuttimessa oli puolikas kuvio. Hämeen Diesel lupasi irtosuuttimille 370e kärkien vaihdon ja säädön.
Mäntien kannalta lie etullisin ostaa kokonainen kone, niin saa kenties jopa kannenkin samalla.
Kannesta kun ei oikeen silmällä erota niitä oletettuja halkeamia. Onko siihen mitään kotikonsteja milla halkeamat erottaisi?
Lähetetty: Ti Touko 16, 2006 9:13 pm
Kirjoittaja Panu
Lähetetty: Ke Touko 17, 2006 7:57 am
Kirjoittaja A-P
Motti on jo hoidossa, tulee Savon sydämestä.
Lähetetty: Su Touko 28, 2006 1:17 am
Kirjoittaja Grau
Onko siihen mitään kotikonsteja milla halkeamat erottaisi?
Nuo tunkeumanesteet ei paljon maksa kaupassa, vaikka en kyllä nyt osaa sanoa että missä kaupassa niitä on. Niillä näkee halkeamat, ja niitä osaa pässikin käyttää. Lisäksi ne toimii irroitusöljynä yllättävän hyvin jos pääsee CRC loppumaan.
Lähetetty: Su Touko 28, 2006 9:35 am
Kirjoittaja A-P
"Uudesta" moottorista ei meinannut löytyä öljynpainetta. BeeJiistä tutulla öljypumpun ryypyn syöttämisella painekanavan kautta ei ollut vaikutusta, ja turhautuneena ajattelin ettei ota jos ei annakkaan: EDIC irti ja hiukka syöttöpoljin. Jo nousi paine, mutta mittari ei näytä enää normaaleja vaikka kello vaihdettu. Maadoitettuna ponnahtaa täysille kyllä. Tarttee mitata erillisellä mittarilla arkena.
Kunhan HooJiin läjäys päätöksessä paneudun tuon viallisen moottorin kasaamiseen kenties BeeJiin nokalle.
Tunkeumaneste/Hämeen Dieselin ponnistus?
Tai sitten kanavien tukinta, paineilmaa ja saippuavettä.