Kuva Kuva

Naputus konehuoneesta?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
hojohojo
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 11:39 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Naputus konehuoneesta?

Viesti Kirjoittaja hojohojo »

Sellasta alko mun 60:nen oireeleen että:

Pinta kaasulla ajettaessa ei kuulu mitään, mutta heti kun painaa syöttöä lisää niinku vähä reilummin. Sillain ettei kierrokset vastaa vielä syötön määrää, niin rupee kone huoneesta kuulumaan naputus jonka taajuus kasvaa kierrrosten myötä. Ääni ei ole mikään kovin kova, ainakaan vielä. Tähän asti olen korjannut tilanteen radion volume napilla, mutta se ei vissiin ole suositeltavin vaihtoehto :)

Itselläni tuli miellen, että voisiko kyseessä ola pikku vuoto pakosarjan tiivisteessä. --) Paineen kavaessa putkessa löisi läpi tiivisteestä, josta moinen naputus.???? :shock: :shock: Voi olla ihan väärä teoria? Kertokaa mitä olette mieltä.
#324
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Pahasti tunnostaa siltä, että alakerrassa joku laakeri antautumassa.

Kannattaa tarkastaa (=vaihtaa) ennenkuin särkee kampuran ja huonolla tuurilla lohkonkin. Ei ole kuin muutaman tunnin homma.

Paljon ajettu ja onko tietoa huolloista?
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
hojohojo
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 11:39 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja hojohojo »

Voi s*****a sitte. Ei muuten mut kun ite en osaa tehä juuri mitään tollasii kone puolen hommia, eikä oo oikeen mitään paikkaakaan. Kyllähän sen varmaa joku ottais tehtäväksi, ku tietäis vaa kuka täällä hämeenlinnan seudulla tollasia tekee.

Kilometrejä on kertyny hojottimeen 509tkm. Ja huotohistoriasta ei mitään tietoa.
#324
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Naputus

Viesti Kirjoittaja werzu »

Toinen mistä voi lähteä outoa naputusta on tietysti suutinvika.

T:Jarkko Pasanen #14
Avatar
hojohojo
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 11:39 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja hojohojo »

kiitos sullekkin vinkistä. Soitin Hämeen Dieseliin (pitäis olla iha asia liike) sanovat että tuu näyttää autoo ni käydää ajaan ja kuunteleen. Kerkeis vaa töiltä prkl.. Täytyy toivoa ettei se just ens viikolla laukea, ku seuraavalla päsis näyttään sitä. Ilmottelen kui äijän kävi! :wink:
#324
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Jos siinä on alakertavika niin kyllä se aika pian naputtamisen jälkeen kertoo laukeamalla :(
Kannattaa minimoida ajot sillä ennen kuin ammattimies on sen nähnyt.

Mä en kyllä uskaltaisi ajaa yhtään jos kuvailemasi naputus kuuluu pannusta.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
hojohojo
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 11:39 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja hojohojo »

niinhän sitä pitääs tehä mut ku ihminen on liian optimistinen. En tiedä kertooko kenellekkään mitään mutta kuuntelin eilen sitä ääntä tarkemmin. Ei oo kova ääni pitää iha kuuntelemalla kuunnella et kuulee sen. Taajuus on noin 3-5 kertaa sekunnissa eli noin 180-300 kertaa minuutissa. En tiedä tuleeko ääni itse pannusta mutta ainakin kuskin etupuolelta. katellaan.. varmaankin saan auton ens tiistaina sinne hämeen dieseliin ton ropposen kanssa.
#324
BJV-8
Viestit: 121
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 2:45 pm
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Tuolla jaksotuksella kyseessä joko alakerran laakerit tai risti tappi.
Männät kulkee pareissa jos tyhjäkäynti 900rpm niin se jaettuna 3:lla on 300rpm.
Suuttimen ns. "naulaus" sen kuulee jo kuurokin kaukaa
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

ota joku harjanvarren pätkä, pitkä meisseli tms., sillä voi kuunnella mistä ääni tulee. Pianaa tutkimusvälineen pään kiinni kohteeseen, ja kuuntelee äänteleekö varsi.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Kolkatus minuakin vaivaa, tai siis minun HooJiita.
Kerroppa jahka näytillä käytät.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Lumimies
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:43 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Lumimies »

Juu, ite suosittelen korjaamoksi Tammer Dieseliä. On sitten reilu paikka.
Tossa takavuosina pari keskimmäistä pyttyä leikkas kiinni, ja vein sinne korjattavaksi. En tiennyt mitä siellä oli tapahtunut, mutta sovittiin työnjohtajan kanssa, että soittaa kun kone on avattu, ja tiedetään mitä sen korjaaminen tulee maksaan. Mitään ei kuulunu ja soittelin pari kertaa viikossa, ja aina oli sama vastaus, että ei tiedä vielä. Sitten kuukauden päästä työnjohtaja soitti, että tää olis valmis noudettavaksi. Menin hakeen ja se konehan oli tehty melkein uudestaan. Hintaa ne keksi sille operaatiolle 45 000 markkaa!!!!!!!!! ja sopimus oli ollut, että katotaan, mitä on särki, ja mitä korjaaminen maksaa. Että silleen. Ei muuta kuin kaikki kilvan viemään cruisereitaan Tammer Dieseliin, siihen offroad ystävälliseen paikkaan. Senverran voin vielä sanoa, että kerkesin koneella ajaan n.50 000km, kun hajos jotain. Vekotin on ollut jo pari vuotta tallissa ilmeisesti 5 ja 6 pytyn venttiilivian vuoksi.
Enpähän oo ko. firmasta ostanu edes ruuvimeisseliä sen jälkeen.
Cruiseri talossa on vaurauden merkki
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Lumimies kirjoitti:Juu, ite suosittelen korjaamoksi Tammer Dieseliä. On sitten reilu paikka.
Tossa takavuosina pari keskimmäistä pyttyä leikkas kiinni, ja vein sinne korjattavaksi. En tiennyt mitä siellä oli tapahtunut, mutta sovittiin työnjohtajan kanssa, että soittaa kun kone on avattu, ja tiedetään mitä sen korjaaminen tulee maksaan. Mitään ei kuulunu ja soittelin pari kertaa viikossa, ja aina oli sama vastaus, että ei tiedä vielä. Sitten kuukauden päästä työnjohtaja soitti, että tää olis valmis noudettavaksi. Menin hakeen ja se konehan oli tehty melkein uudestaan. Hintaa ne keksi sille operaatiolle 45 000 markkaa!!!!!!!!! ja sopimus oli ollut, että katotaan, mitä on särki, ja mitä korjaaminen maksaa. Että silleen. Ei muuta kuin kaikki kilvan viemään cruisereitaan Tammer Dieseliin, siihen offroad ystävälliseen paikkaan. Senverran voin vielä sanoa, että kerkesin koneella ajaan n.50 000km, kun hajos jotain. Vekotin on ollut jo pari vuotta tallissa ilmeisesti 5 ja 6 pytyn venttiilivian vuoksi.
Enpähän oo ko. firmasta ostanu edes ruuvimeisseliä sen jälkeen.

Miten muuten kävi sen homman kanssa?

Anna kun arvaan.
Mitään kirjallista sopparia ei ollut kun olitte puheissa sopineet kustannusarvion toimittamisesta.

Olivat korjanneet (miten HJ:n koneeseen saa niin paljon paalua hukattua?) ja laskutusvaiheessa väittivät, että olit tuonut korjuulle ilman mitään kustannusarvioita?

Sä maksoit viulut kiroillen? :(

Aikä p...eestä tuommonen homma!
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Vastaa Viestiin