Sivu 1/1
sammuu heti käynnistyttyään???
Lähetetty: To Maalis 30, 2006 8:26 pm
Kirjoittaja mikkot7
Vaihdoin hj 60 -82 autooni hj 60 -85 tekniikan ja piuhoissa pientä eroavaisuutta. Vanhassa rouvassa ei ole kuin yksi anturi laatikossa ja neljä vaihdetta ja tässä uudemmassa on antureita laatikossa poikineen sekä viisi vaihdetta.
Jätin muut asentamatta paitsi pakin merkkivalo anturin.
Liekkö koneessa ja piuhissa muutakin? kun panin myllyn pyörimään (ainakin hehku järjestelmä on erilainen) niin lähti kyllä tosi hyvin tulille mutta kävi vain joitakin sekuntteja ja sammui. Ensin en saanut öljynpaineita nousemaan mutta kun ryöpsäytin niin öp mittari näytti lähes täyttä. Tästä huolimatta kone sammui. Sen sammutaa tuo "edik" eli se syöttöpumpun mekaanuinen sammutus systeemi.
Nyt herääkin kysymys, tunnistaako edik öp:n omalla anturillaan ja öp mittarila omansa, en tiedä. Tämä selittäisi miksi sammuu eli edikín oma öp anturi olisi rikki ja näin ei tunnistaisi paineita olevankaan. ja taas konsolin mittari kuitenkin osoittaa paineita olevan.
Nämä on vain noviisin arveluita ja siki käännynkin viisaampien puoleen. Missä siis vika ja mitä teeen??????????

Lähetetty: To Maalis 30, 2006 8:34 pm
Kirjoittaja AnttiH
Mulla sammutti edikki koneen, kun ei saanunna riittävästi virtaa. Oli akut loppu, lisäks oli yks sulake palanut, pyöritti startti kuitenkin vielä ihan mallikkaasti. Vaihdoin sulakkeen ja uudet akut, niin räjähti tulille ja pysyi käynnissä entiseen malliin. Voi olla sähköpuolellakin joku vika sulla...
En ole mikään haka noissa sähköhommeleissa, joten en viittinyt ruveta perinpohjin selvittämään silloista vikaa, kun kuitenkin alkoi pelaamaan ihan normina perustoimenpitein.
moi
Lähetetty: To Maalis 30, 2006 9:16 pm
Kirjoittaja mikkot7
Pitääpä ladata akut ja kattoo sitten. Startti kyllä pyöri tosi hyvin ja vielläpä moneen otteeseen etten ihan tuota pitäs ens siaisena onkelmana mutta mutta.
Yllä se saattaa olla ihan joku kytkentä juttukin ku on hieman erilaiset judanssit.
Uskallanko ajaa diesel sähkölle jos kerran öp mitari osoittaa paineita olevan?? ottaisi siksiaikaa edikin pois ja sitoisin rautalankalla päälle siksiaikaa, Vai onko tästä muuta vaaraa (kiinnileikkaaminen)?
Oli muuten aika kiva homma asentaa yksin tollata paristaa kilosta lootaa lämmittämättömässä hallissa ku muutamapv sitten oli aamulla hallille mennessä 22 astetta pakkata (viime maanantai)
Lähetetty: Pe Maalis 31, 2006 1:01 am
Kirjoittaja NymiS
Sillä edicillä on oma öp anturi, on siinä öp kellon vieressä.
Koneen vasemmalla puolella takaosassa lohkoa edicin lähellä.
Siis edestä päin katsottuna
Edicin tangon voi tietenkin ottaa irti... Jos tietää koneen olevan muuten kunnossa.
Lähetetty: Pe Maalis 31, 2006 7:35 am
Kirjoittaja hj60
Vanhemmissa on mittarille oma anturi, semmonen isompi pyöreä, ja EDIC:ille oma, semmonen pieni "tavallinen" joka on vain päälle - pois tyyppinen kuten esim. ÖP-valolle. Uddemmissa on kuulemma ollu yhtä isompaa pyöreää, jossa on kaksi liitintä.
Tuli mieleen että oisko sulla tuommonen, ja koskapa ensin ei mittari nouse ja sitten hyppää lähes täysille niin oisko nuo piuhat väärinpäin?
Tai voihan ne piuhat olla väärinpäin muutenki, vaikka oliski erilliset anturit. Jos EDIC saa mittarin signaalia, niin ei varmaan riitä pitämään käynnissä.
moi
Lähetetty: Pe Maalis 31, 2006 7:46 am
Kirjoittaja mikkot7
Olen juuri lähdössä hallille katteleen. Siinä on tollanen iso ja paksu "öljykello" joss on kaks liitintä, normaali apiko ja sellanen hepinnuppiiin sopiva liitin. Ei voi mennä väärinpäin.
Palaan aiaan kunhan taas kokeilen.
joo
Lähetetty: Pe Maalis 31, 2006 10:09 am
Kirjoittaja mikkot7
Kävin hallilla ja huomasin että ison kellon toinen apiko liitin lienee turha koska löysin toisen öp kellon startin yläpultin vierestä ja kun liitin apikon tähän ei peli enää sammu.
Annettuni kierrokset pohjaan koneen ollessa lämmin alkoi kone röpöttää, mistä tämä johtuu. Käyttökierroksilla toimii hyvin
Lähetetty: Pe Maalis 31, 2006 10:24 am
Kirjoittaja hj60
Eli ilmeisesti sulla on sille EDIC:ille se tavallinen kello, ja mittarille oleva on joskus vaihdettu uudemman malliseen. Hyvä että pelaa.
Röpöttämiseen en osaa kommentoida.
Lähetetty: Pe Maalis 31, 2006 11:23 am
Kirjoittaja NymiS
Röpeltäminen viittasi ilma tai pumppu vikaan.
Kulluuko kalkattavaa ääntä? Suuntin jumissa?
Jos vain röpeltää eikä kalkata niin voisi olla pumpun ennakko säädin
tai ilmaa polttoaine linjassa.
Mutta nämä vain arvailuja.
Diesel tietäjät HOI, missä vika?
moi
Lähetetty: Pe Maalis 31, 2006 6:53 pm
Kirjoittaja mikkot7
Tuo ilma on ehkä varteenotettavin kun oli kaikki maholliset johdot irti ku moottorin vaihdoin. Kone on myös seissyt jonkin aikaa että uskon käytön tasaavan vammat
joo
Lähetetty: La Huhti 08, 2006 2:21 am
Kirjoittaja mikkot7
Vammat on korjantunu ku antaa vaan kilometrejä. Onko tossa 5 pykäläisessä miten erilaiset välitykset ku tuntuu ettei kolmosella jaksa niin hyvin vääntää ku vanha kone ja loot ayhistelmä. Kone itessään on ehkä hieman virkeempi??
Vitos vaihde itessään tuntuu turhalta, on niin läheiset välitykset nelosen kanssa. Jos vauhtia yli 100 niin tuiikkaan vasta vitosta.