Sivu 1/1
Shackle reversal vinkkejä?
Lähetetty: Ke Maalis 22, 2006 6:58 pm
Kirjoittaja markus
Ääh, siis mikä-lie-suomeksi, etulehtien riipukkeet takaperoiseen järjestykseen. Joka tapauksessa menin uhkarohkeasti - siis pahemmin kyselemättä kokeneemmilta neovuoja ja kokemuksia - hankkimaan Man-A-Freltä Ameriikasta tällasen satsin mun 61:een:
http://www.man-a-fre.com/parts_accessor ... fj5560.htm
Ja samaan sysyyn uudet riipukkeet taakse rasvattavine pinneineen:
http://www.man-a-fre.com/parts_accessor ... hackle.htm
Tässä vaiheessa lienee myöhäistä kysyä, oliko järkevä hankinta

. Kauhulla odotan, kun eivät sitten sovikaan, tai jotain...
Vaan kiinnostaisi kovasti kuulla kokemusksia shackle reversalista, ja etenkin riipukkeiden asentamisesta. Eritoten vinkit siitä, miten tumpelo välttyisi pahimmilta kämmeiltä, ovat tervetulleita.
Niin, ja taustoista sen verran, että päädyin shackle reversaliin, koska sen pitäisi olla parhaasta päästä parantaa 'helpolla' alustan maastokelpoisuutta. Eturiipukkeet eivät enää törrötä ja alusta nousee, mutta ohjauskulmat sun muut säilyvät järkevinä. Jahka rahaa olisi enemmän, niin sitten uudet OMEn jouset kanssa.
Lähetetty: Ke Maalis 22, 2006 7:07 pm
Kirjoittaja Gravehill
Eikös tuo satsi nyt korota sun kiesiä 1,5" ja omen alustalla nousee vielä pari tuumaa lisää... saattaa jonkun herkkänahkaisen katsurin mielestä olla liikaa
Niin ja tohon kun vielä olisit ottanut MAF:in u-pultin kääntösarjan niin olis tullu täydellinen.

Lähetetty: Ke Maalis 22, 2006 9:36 pm
Kirjoittaja jjtp
kannattaa sitten vuntsia jos sinne perälle laittais jonkun traktion tangon,kun riipukkeet siirtää edestä taakse lähtee perä hypyttämään helpommin josta taas murrokset tykkää vähän huonoa.
mutta sehän taas on paljon kuskistakin kiinni päästääkö hypyttämään,hilusta mä olen heittänyt sen alkuperäsen traktion tangon veke.
rakenteilla olevasta bj 40 on siirretty kiikut taakse.
Lähetetty: To Maalis 23, 2006 12:13 pm
Kirjoittaja markus
Jollapakulle. MAF:in shackle reversal kit ja takariipukkeet tosiaan nostaa about 1.5". Ei tule heti sitä katsastuskorotusongelmaa OME:n jousien kanssa... ihan heti en niitä ole hankkimassa, sen verran arvokkaita ovat

. Jos uudet jouset tulee ajankohtaiseksi, niin pitää tosiaan selvittää, huomaako katsastussetä, jos on 0.5" liikaa. Eihän kukaan oikeasti tiedä, miten korkea orkkis-Cruiseri oli uutena?
U-pultin kääntösarja olisi varmasti oikein hyvä idea. Eikä $300 nyt ihan tolkuton ole, ja varmaan kannattaisi laittaa samaan syssyyn kuin riipukkeet.
Lähetetty: To Maalis 23, 2006 12:14 pm
Kirjoittaja markus
jjtp:lle kanssa kiitoksia vinkeista :). Tarttee katsoa, miten sitten ajossa käyttäytyy.
Iskarien pituus (mulla vain vähän vakiota pidemmät), jarruletkut, ja voimansiirron kulmat huolettaa kaikki kanssa, vaikka korotus tulee toistaiseksi olemaan aika vaatimaton.
Miten on vakiojarruletkujen pituuden kanssa ulosjoustoissa, jos kallistuksenvakaimet irroittaa, ja korotusta on 1.5" ...2" tai jotain, (enempi vähempi orkkis jouset joskus taottu, mutta tullut varmaan jo alas).
Lähetetty: To Maalis 22, 2007 9:55 am
Kirjoittaja hodari
Paljonko tommonen shaclereversalkitti ja uudet riiput taakse tulee maksamaan kun ne jenkeistä tilaa?
Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 6:05 am
Kirjoittaja hj60
Ite kans tuota shackle reversalia suunnitellu, mutta ilman valmista satsia. Sais pysymään korotuksen aisoissa.
Etukardaanin liuku saattaa loppua kesken. Siihen pitäs jotain keksiä.
Tuota u-pultin kääntöä olen kyllä harkinnu vakavasti jopa tuon maf:fin sarjan avulla, rahaahan se vain on.
Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 7:42 am
Kirjoittaja hodari
Mites noi korotusjutut menee? Eikö N1G:ssä saa olla kokonaiskorotus 6 tuumaa. Tuossa on tommonen 4 tuuman korotussarja:
http://www.man-a-fre.com/parts_accessor ... versal.htm
Onko kellään hajua, paljonko toi maksaa suomen rahassa? Ja paljonko on rahtimaksut?
Onko tämä sarjaollenkaan laillinen? Eli saako alustaa korottaa vaan 3 tuumaa? Mihin 33" renkaiden korotus lasketaan?
Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 8:07 am
Kirjoittaja H&K
hoitsu61 kirjoitti:Mites noi korotusjutut menee? Eikö N1G:ssä saa olla kokonaiskorotus 6 tuumaa. Tuossa on tommonen 4 tuuman korotussarja:
http://www.man-a-fre.com/parts_accessor ... versal.htm
Onko kellään hajua, paljonko toi maksaa suomen rahassa? Ja paljonko on rahtimaksut?
Onko tämä sarjaollenkaan laillinen? Eli saako alustaa korottaa vaan 3 tuumaa? Mihin 33" renkaiden korotus lasketaan?
Maksimikorotus yhteensä 150mm, jousitus max 77mm, korinkorotus max 77mm, rengaskorotus max 52mm josta ½ korottaa autoa.
Eli jos korotat jousitusta ton maksimin ja laitat mahdollisimman suuret renkaat alle niin koria voi korottaa 150mm-77mm-26mm=47mm.
Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 7:42 pm
Kirjoittaja Luigi81
H&K kirjoitti:hoitsu61 kirjoitti:Mites noi korotusjutut menee? Eikö N1G:ssä saa olla kokonaiskorotus 6 tuumaa. Tuossa on tommonen 4 tuuman korotussarja:
http://www.man-a-fre.com/parts_accessor ... versal.htm
Onko kellään hajua, paljonko toi maksaa suomen rahassa? Ja paljonko on rahtimaksut?
Onko tämä sarjaollenkaan laillinen? Eli saako alustaa korottaa vaan 3 tuumaa? Mihin 33" renkaiden korotus lasketaan?
Maksimikorotus yhteensä 150mm, jousitus max 77mm, korinkorotus max 77mm, rengaskorotus max 52mm josta ½ korottaa autoa.
Eli jos korotat jousitusta ton maksimin ja laitat mahdollisimman suuret renkaat alle niin koria voi korottaa 150mm-77mm-26mm=47mm.
Ei kai kattokorotuksia lasketa näihin mukaan?

Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 8:09 pm
Kirjoittaja H&K
Luigi81 kirjoitti:H&K kirjoitti:hoitsu61 kirjoitti:Mites noi korotusjutut menee? Eikö N1G:ssä saa olla kokonaiskorotus 6 tuumaa. Tuossa on tommonen 4 tuuman korotussarja:
http://www.man-a-fre.com/parts_accessor ... versal.htm
Onko kellään hajua, paljonko toi maksaa suomen rahassa? Ja paljonko on rahtimaksut?
Onko tämä sarjaollenkaan laillinen? Eli saako alustaa korottaa vaan 3 tuumaa? Mihin 33" renkaiden korotus lasketaan?
Maksimikorotus yhteensä 150mm, jousitus max 77mm, korinkorotus max 77mm, rengaskorotus max 52mm josta ½ korottaa autoa.
Eli jos korotat jousitusta ton maksimin ja laitat mahdollisimman suuret renkaat alle niin koria voi korottaa 150mm-77mm-26mm=47mm.
Ei kai kattokorotuksia lasketa näihin mukaan?

Korinkorotus-> Laitetaan palikat rungon ja korin väliin
