Sivu 1/2

HJ 60 lataus ropleema

Lähetetty: Pe Maalis 17, 2006 10:39 pm
Kirjoittaja hojohojo
Juu elikkäis lataus temppuilee vai temppuileeko vaan mun mittari? Lataus mittari näyttää iha normaalia ku lähetään ajelemaan (28V), kotvasen ajettua viisari lähtee hiljalleen nousemaan ja lopuksi on iha yläasennossa(32V). Missä vika? Miten mahdollista saada kuntoon? Onko vaarallista muille vehkeille jos lataus on näin mitä sattuu?

Lataus bropleema

Lähetetty: Pe Maalis 17, 2006 11:05 pm
Kirjoittaja werzu
Kannatta mitata hivenen tarkemmalla mittarilla latausjännite.Käynnistyksen jälkeen jää jälkihehku joksikin aikaa päälle niin se voi aiheuttaa sen että mittari näyttää alempaa lukemaa meinaan syö enemmän virtaa kuin laturi ehtii tehdä.Oma mittari minun autossa ainakin näyttää vähän liikaa.

T:Jarkko Pasanen #14

Lähetetty: La Maalis 18, 2006 1:11 pm
Kirjoittaja hojohojo
kiitos vastauksesta! Täytyypi mittailla sit iha oikeella mittarilla ne jännitteet. Kirjottelen sit et miltä näyttti.

Lähetetty: Su Maalis 19, 2006 11:27 am
Kirjoittaja Donut
Minulla tekee aivan samaa.

5km ajon jälkeen volttimittari on tapissa (32V). Mittasin yleismittarilla voltit sekä valot ja tuuletin päällä että ilman. Tulos: Auton oma mittari näyttää ainakin minulla oikein.

Akut tuntuu tykkäävän huonoa, mutta polttimot ja muut laitteet ovat kestäneet ihan normaalisti.

Lähetetty: Su Maalis 19, 2006 11:36 am
Kirjoittaja Ugly_hj
Uusi jännitteen säätäjä korjaa vian,ainakin omassani korjasi.

Lähetetty: Su Maalis 19, 2006 3:13 pm
Kirjoittaja Donut
Kävin autosähköliikkeen pihalla testaaamassa uutta lataussäädintä => samat voltit. En vain pysty ymmärtämään miten laturi voisi hajota niin että se antaa ylijännitettä.

Lähetetty: Su Maalis 19, 2006 10:01 pm
Kirjoittaja hojohojo
mä käyn hakeen huomenna uuden säätimen katotaan mitä se sit sanoo.
ei vaan mahu mun nuppiin et kuinka lataus voi olla yli normaalin ehjän säätimen kanssa. eihän se pitäis olla mahdollista. :?

Lähetetty: Ma Maalis 20, 2006 6:34 am
Kirjoittaja tarmo
Mulla on tehny aina samaa, niin vanhalla kuin uudellakin säätimellä.
Muutama kuukausi sitten hävisi lataus kokonaan, säätimen vaihdolla tuli kuntoon mutta tämä mystinen vika säilyi.

maa vika

Lähetetty: Ti Maalis 28, 2006 9:36 pm
Kirjoittaja nassec
piuhat hapettuneet virta ei kulje uusimalla laturin ja rungon välinen piuha myös akun välisen ja akun ja startin välisen piuhan uuteen ongelma katoaa ainakin mulla. mittari näyttää normaali 28v

sähkövika..

Lähetetty: Ke Maalis 29, 2006 8:04 am
Kirjoittaja Jussi1
Herää jälleen epäilys maajohdosta. Katso se vaihdelaatikon ja rungonvälinen johto myös. On herkästi lokaantuvaa sorttia ja virta ei välttämättä kulje läpi ja aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä kujeita. Itselläni "oudot ilmiöt"korjaantui tämän johdon uusimisella.

Lähetetty: Su Syys 17, 2006 9:01 pm
Kirjoittaja osilpi
On kanssa ongelmia latauksen kanssa hj60:ssä. Välillä riittää latausta ja välillä ei ts jännite on siellä 24.5-26.5 V tuntumassa. Maapiuhat on kunnossa ja niitä on jopa laitettu 1 lisää varmuudeksi. Akut on uudet.

Otin laturin irti ja ajattelin halkaista sen, mutta eipä niitä ruuveja ehjänä auki saa. Pientä rahinaa kuuluu, kun laturia käsin pyörittelee.

Irroitin sitten tuon hiilipaketin. Onkos tuossa paketissa nyt sitten myös se diodisilta vai missä se on? Ja kuinkas tuohon vaihdetaan hiilet (ehdin jo ostamaan sellaiset), jos tulee tarvis? Nythän olivat aivan kunnossa.

http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... IM4615.jpg

Tärkein kysymys on, kuuluuko noiden kahden hiilistä lähtevien johtojen (näkyy hieman huonosti) johtaa jonnekin? Olivat molemmat poikki ja laturin sisällä näyttäisi olevan kanssa pari surkeaa johtoa, jotka eivät johda minnekään (tosin ne eivät kyllä ylety noihin toisiin johtoihin, vaikka miten yrittäisi).

Kuuluuko sen alipainepumpun sisäosien olla yltäpäältä ts lillua mustassa moottoriöljyssä? Eli kuuluuko öljyn voidella niitä osia vai onko joku rikki?

Vai pitäisikö sitä suosiolla päivittää tehokkaampaan laturiin?

Lataus propleema

Lähetetty: Su Syys 17, 2006 10:45 pm
Kirjoittaja werzu
Kyllä niiden hiilien johtojen täytyy johtaa jonnekkin eli ei ole ylimääräiset.Ja allipainepumpussa on aina moottoriöljyä sisällä.

T:Jarkko Pasanen #14

Re: Lataus propleema

Lähetetty: Ma Syys 18, 2006 11:34 pm
Kirjoittaja osilpi
werzu kirjoitti:Kyllä niiden hiilien johtojen täytyy johtaa jonnekkin eli ei ole ylimääräiset.Ja allipainepumpussa on aina moottoriöljyä sisällä.

T:Jarkko Pasanen #14
Osaisiko kukaan sanoa, minne noiden kahden eristämättömän johdon kuuluu mennä? Ovatko ne maajohtoja, jotka kuuluisi olla laturin rungossa?

Huvikseen kyselin Tojolta, niin tosiaan hj60 tehdaskorjattu 30a laturi (näin väitti) maksaa 150e ja esim 61:n laturia saa vain uutena ja maksaa yli 500e.

Lähetetty: Ti Syys 19, 2006 6:12 am
Kirjoittaja hj60
Ne eristeettömät johdot on hiilien johdot, tinataan hiiliä asennettaessa siihen kuvassa olevaan hiilisiltaan oikeaan kohtaan, jotta hiilet ovat tarpeeksi ulkona, mutteivät liian. Ylimääräset pitäs katkasta, noin pitkä pätkä ku kuvan yläosassa, voi aiheuttaa oikkarin laturin sisällä.

latausjännite

Lähetetty: Ti Syys 19, 2006 2:32 pm
Kirjoittaja Hoosuu
Latausjännite on säädettävissä kelan päälle tulevan pellijousen takana on vahvempi pellinen tuki jota taivuttamalla jännite muuttuu,kokeile suunta yleismittarin kans!