mikähän ljiin moottorissa vaikuttaa kylmäkäynnistyvyyteen? kas kun vaihdoin omaan autooni uuden "vanhan " moottorin millä on kilometrejä takana jo riittävästi ja tähän moottoriin laitoin vanhasta koneesta suuttimet ja ruiskupumpun. niin vanha moottori lähti tallista käyntiin ns. lähes pintakaasulla mutta uusi kone vaatii kaasun pohjaan ?? syötön ajoitus on suunnilleen samoilla paikoin kuin vanhassa moottorissa. aina puhutaan moottorien ja auton sielunelämästä onko tässä nyt kyseessä ko. asia vai mistä moinen kylmäkäynnistymisen ero johtuu. uuden moottorin ohivirtauksia en ole vielä mitannut ,että onkohan tämä kuinka väljä . öljynpaineet mittasin kun mittari ei näytä oikein mitään. tyhjäkäynnillä viisari alaviivan päällä eli low ja paineet 1.2kg. alempi keskiviiva ja 3000kierrosta on 4.0kg ja pari milliä yli ton viivan löytyy jo 5kg ainakin paineet on kohdallaan. aika omituinen näyttö on auton omassa mittarissa.
t.jp
