Sivu 1/1
korinkorotus (biltema??)
Lähetetty: Ke Helmi 22, 2006 11:43 pm
Kirjoittaja JP&HJ60
juu, kolahti uus biltema katalooki postista, sietä löyty kumityyny eleismalli
tärinän vaimentimena esim moottoreissa, niissä on vulkanisoitu laipat joissa kierretapit, esim m10 kierre ulkohal 50mm korkeus 45mm, vaatiiko katsastusmies että kori on läpipultattu kiinni? no voihan nämä töljätä alustamassaa niin paljon ettei näe onko läpipultti, paremmat nää minusta olis entä ne kärppien reeni kiekot

Lähetetty: To Helmi 23, 2006 4:46 am
Kirjoittaja hojohojo
Enpä menis laittamaan

Mä tein pari vuotta sitten Bronccoon halk. 70mm. nylon tangosta 75 mm pätkiä ja rei'itin ne, sitten m12 kierretangolla lävitse kiinni ja vielä nyloc mutterit päihin.
Leimalla ukko sano narisevalla äänellä et "näyttää olevan omatekoset nappulat sulla tuolla välis...". No leima tuli.
Kyllä se vulkanoitu kumikin joskus siiä laipasta irtoo ja sit voi olla hauskaa...
Tämä vaan mun mielipide. mitä muut on mieltä?????

Lähetetty: To Helmi 23, 2006 8:58 am
Kirjoittaja pyyvama
Mummiälestä kannattais olla läpi. Käytin joskus tollasia kumeja apukierrejousen yläpäässä "pohjaanlyöntikumeina" ja ne irtos vulkanoinnista aika pian vaikkei mitään kummempia voimia niihin kohdistunu.
Matti
Lähetetty: To Helmi 23, 2006 8:43 pm
Kirjoittaja JP&HJ60
jep, tuota kestävyyttä epäilin myös, jossain "parempi" merkkisisä on ilmoitettu kestävyys kiloina, mut sekin (ehkä) tarkoittaa paljon kestää suoraa painoa päällä, kyl kestävin on POM tanko ja läpipulti, mut hiljentäiskö kumityynyt pienet tärinät kopista??
Lähetetty: Pe Helmi 24, 2006 12:31 am
Kirjoittaja Latekki
Mull olis ylimääräinen satsi 10 tai 12 kpl ,jonkun tehtaansedän tekemii korin korotuspaloja. jotain muovii ja 2"korkeet
Lähetetty: Pe Helmi 24, 2006 8:42 am
Kirjoittaja Vieras
Ei kannata hengellänsä leikkiä, ei se kumi pitele juuri mitään jos tulee vaikka kurma-auton tölväisemäksi. Pultitkin ovat joskus kovilla, esimerkki itänaapurin vastaavasti rakennetusta autosta (huomatkaa mm. ratin/rattipylvään sijainti suhteessa kuvitteelliseen kuljettajaan):
Tuossa on sentään käytetty lähes uudenveroista autoa - olisi mielenkiintoista nähdä vastaava testi tehtynä sopivan rapealla BJ:llä tai HJ:lla, veikkaan että vähintään samalta näyttäisi.
Lisäksi alustamassa (joka on mineraaliöljypohjaista) haperruttaa kumiosat, eli sitä ei ole kovin järkevä ruiskutella niille tyynyille.
Lähetetty: Pe Helmi 24, 2006 8:43 am
Kirjoittaja JF
Joku heitti ulos vaikka ihan kiltisti olin!
Lähetetty: Pe Helmi 24, 2006 12:21 pm
Kirjoittaja JP&HJ60
Jep kuva kertoo enempi ku 1000 sanaa

mun korin korotus on ens kesän hommia, samalla kun hitsailen helmat uusiksi ja korjailen ruosteet pois,
hiukan otsikosta poiketen juttua, edeltävä omistaja oli tehny kunnon mittaset
etu riipukkeet silmäväli n.15cm +kierrejuoset

joo aika huono ajettava kun
ulos joustoa ei yhtään vakio iskunvaimentimilla ja kierre jouset jäykisti sisään jouston, oli melkoinen kivireki, renkaat "kaatuivat" tosi pahasti linkkuu kääntäessä, uusien silmäväli 9,5cm ja kierrejouset otin pois nyt joustaa eikä keula etes tipahtanu paljoa renkaan navasta lokarin kaareen on n.54cm ja on vinssikin paikallaan
Lähetetty: La Helmi 25, 2006 2:29 pm
Kirjoittaja Vieras
älä laita . vulkanoinnit aukee ja kori ei oo enäärungossa kiinni.olen nähnyt tällasen tapauksen
Lähetetty: Ma Syys 03, 2007 10:02 pm
Kirjoittaja osilpi
Olis nyt sellainen tilanne, että ed omistaja on korottanut koria 50mm korkeilla metallipalasilla. Nyt sitten vasemmalla takana on molemmat korin kannakkeet hävinneet korin sisälle (eräs ilmalento saattoi auttaa asiaa)...
Eli kannakkeet täytyy korjata, mutta mistä saisi hyviä kumityynyjä orkkisten tilalle? Ovat siis aivan mureaa kumia, mutta tässä tilanteessa ei ehdi vaihtaa kaikkia, vaan ainoastaan nämä kaksi, kun ovat jo irti.
Eli mistä löydän orkkiskokoiset kumityynyt? Ja kuuluuko niiden sisällä olla joku metalliholkki tms? Nuo oli aivan muruna molemmat, eikä saanut mitään tolkkua.
Lähetetty: Ti Syys 04, 2007 12:33 pm
Kirjoittaja Heikki L
EI mun mieelstä ole metalli holkkia sisällä vaan isot prikat ympärillä.
Mun autoista saat ilmiseks purkaa 2 jos et muualta löydä!
Lähetetty: Ti Syys 04, 2007 2:46 pm
Kirjoittaja hj60
On siellä (ollu) semmonen putkiholkki, joka menee koko paketista läpi, ettei kumit mee liian linttaan.
Jos löydät ehjät kumit, muttet holkkeja, niin ne voi tehä putkenpätkästä.
Lähetetty: Ti Syys 04, 2007 2:57 pm
Kirjoittaja mikaylikoski
juu ei kannata laittaa noita vulkanisoitui tyynyi ollenkaan ..
itellä oli joskus peltoautossa moottori kiinni semmosilla ja eihän ne kauaa kestänyt..
ei muutakuin nylokki pusla (läpipultilla) ja kumilevystä leikkaa ns prikat kumpaankin päähän niin ei natise..
itelle hiluxsiin aatellu laittaa ensikesänä näin korotuksen...
Lähetetty: Ke Syys 05, 2007 11:00 am
Kirjoittaja maaristeilijä
eihän sitä kokeilematta tiedä paljonko vesiletkut,sähköjohdot ja käsijarruvaijeri kestää sen jälkeen kun kori on lähtenyt irti rungosta.kuvia kehiin sitten kun se on selvinnyt.
