Sivu 1/1

75 BJ EI SAA KIISSELIÄ

Lähetetty: La Tammi 22, 2005 10:08 pm
Kirjoittaja asseri
:)75 BJ:N POLTTOAINEEN SAANNIN ONGELMA

Pysähtyi suoraan ajossa (kuin olisi vedetty sammutin päälle jos olisi
mekaaninen)
Ei näkyvää vikaa konetilassa, pikainen tarkistus suutin hieman auki ja pyöritystä ei tule mitään ?


:x

hyviä vihjeitä vian etsintään/korjaukseen otetaan vastaan :)

Lähetetty: Su Tammi 23, 2005 12:53 pm
Kirjoittaja pyyvama
Meillä oli Bj 75:ssa eka sellainen ongelma, että kesken ajon kone sammui , joskus meno tuntui hyytyvän ensin ja toisinaan sammui kuin napista. Kone lähti kyllä saman tien käytiin, kun käänsi virta-avaimesta. Miellyttävä ominaisuus kaupunkiajossa...

Tähän löytyi syyllinen jostain edicin suunnasta. Ediciin menevä piuha oli poikki.

Toisen kerran vastaava vika ilmeni tänä syksynä, silloin kesken ajon hävis kaikki sähköt ja kone sammui. Matti otti edicin varren pois ja onneksi auto oli sammunut sopivasti mäen päälle, niin startti onnistui mäkiversiona. Tällöin vsyynä oli "circuit breaker" , joka oli kärähtänyt.

Tässä meidän kokemuksia, eivät tietenkään auta jos vika on polttoaineensaannissa. Oireet vaan kuulostivat niin tutuilta.
t. Päivi

Lähetetty: Su Tammi 23, 2005 9:16 pm
Kirjoittaja asseri
Ystävällisesti tiedot otetaan vastaan, harmi


kääntyy varmaan sähkön puolelle, p-aine tulee pumpulle

Hyviä vihjeitä kuka tuntee BJ 75 * sielun* (sähkö/p-aine) elämää Kouvolan suunnalta.

101#

Lähetetty: Ma Tammi 24, 2005 12:48 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Tojotan diiseleissä on koneen kyljessä ö-paineanturi,joka sammuttaa moottorin ö-paineen kadottua(esim:öljyn puute,ympäriajossa ym.ym.) Toimivuuden voi testata iroittamalla johdon.

Lähetetty: Ti Tammi 25, 2005 9:57 pm
Kirjoittaja JF
Joo, kunhan ei testaile ajella pitkiä matkoja ilman öljyjä.

Mitä suutinta tarkoitit? Koetitko siis ilmata, mutta ilmausruuvi auki pumppaamisesta huolimatta ei tullut polttoainetta?

En tiedä onko 75:ssa samanlainen tankin päälle menevä putkiurku kuin HJ-60:ssä, mutta viimeksimainituissa on parinkymmenen ikävuoden kummankin puolen ollut havaittavissa ilmiötä jossa kyseiset putket ruostuvat sen verran puhki, että polttoaineletkuun menee ilmaa, ja vaikka Toyotan dieselit hyviä ja taloudellisia ovatkin, pelkällä ilmalla ne eivät kuitenkaan kulje.

(Koska muuten Suomen ilmatila olisi värjätty vaaleanpunaiseksi verotusteknillisistä syistä.)

Lähetetty: Ti Tammi 25, 2005 10:39 pm
Kirjoittaja asseri
Laiskotti etsiä vikaa kylmässä ja pimeässä :evil:
iso vaalee paikalliseen raskoneeseen.

Vika löytyi kaapelinipusta jostain rintapellin ja ohjausak.
läheltä alkoi käryämään reippaasti.

eli oma arvio sammutin päällä oli oikea :oops:

ei muuta kuin se maksaa joka tilaa :(

Lähetetty: Ke Tammi 26, 2005 9:54 am
Kirjoittaja hj60
Löytyikö syytä sille miksi sammutin oli päällä? Johtuiko se ö-paine anturista, vaiko jostain oikosulusta, releen jumituksesta, ?

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 2:47 pm
Kirjoittaja ppyy
Onko vikaa vielä paikallistettu?

Ihan vaan uteliaisuutta kyselen.

t. Päivi

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 8:44 pm
Kirjoittaja asseri
Löytyi vika, solenoidille (sammutin) menevä johto melkein
irti poikki . Toimii jälleen . Joten oikeassa olit :oops: