75 BJ EI SAA KIISSELIÄ
Valvoja: Käyttäjä
75 BJ EI SAA KIISSELIÄ
:)75 BJ:N POLTTOAINEEN SAANNIN ONGELMA
Pysähtyi suoraan ajossa (kuin olisi vedetty sammutin päälle jos olisi
mekaaninen)
Ei näkyvää vikaa konetilassa, pikainen tarkistus suutin hieman auki ja pyöritystä ei tule mitään ?
hyviä vihjeitä vian etsintään/korjaukseen otetaan vastaan
Pysähtyi suoraan ajossa (kuin olisi vedetty sammutin päälle jos olisi
mekaaninen)
Ei näkyvää vikaa konetilassa, pikainen tarkistus suutin hieman auki ja pyöritystä ei tule mitään ?
hyviä vihjeitä vian etsintään/korjaukseen otetaan vastaan
jos metsään haluat mennä
Meillä oli Bj 75:ssa eka sellainen ongelma, että kesken ajon kone sammui , joskus meno tuntui hyytyvän ensin ja toisinaan sammui kuin napista. Kone lähti kyllä saman tien käytiin, kun käänsi virta-avaimesta. Miellyttävä ominaisuus kaupunkiajossa...
Tähän löytyi syyllinen jostain edicin suunnasta. Ediciin menevä piuha oli poikki.
Toisen kerran vastaava vika ilmeni tänä syksynä, silloin kesken ajon hävis kaikki sähköt ja kone sammui. Matti otti edicin varren pois ja onneksi auto oli sammunut sopivasti mäen päälle, niin startti onnistui mäkiversiona. Tällöin vsyynä oli "circuit breaker" , joka oli kärähtänyt.
Tässä meidän kokemuksia, eivät tietenkään auta jos vika on polttoaineensaannissa. Oireet vaan kuulostivat niin tutuilta.
t. Päivi
Tähän löytyi syyllinen jostain edicin suunnasta. Ediciin menevä piuha oli poikki.
Toisen kerran vastaava vika ilmeni tänä syksynä, silloin kesken ajon hävis kaikki sähköt ja kone sammui. Matti otti edicin varren pois ja onneksi auto oli sammunut sopivasti mäen päälle, niin startti onnistui mäkiversiona. Tällöin vsyynä oli "circuit breaker" , joka oli kärähtänyt.
Tässä meidän kokemuksia, eivät tietenkään auta jos vika on polttoaineensaannissa. Oireet vaan kuulostivat niin tutuilta.
t. Päivi
Joo, kunhan ei testaile ajella pitkiä matkoja ilman öljyjä.
Mitä suutinta tarkoitit? Koetitko siis ilmata, mutta ilmausruuvi auki pumppaamisesta huolimatta ei tullut polttoainetta?
En tiedä onko 75:ssa samanlainen tankin päälle menevä putkiurku kuin HJ-60:ssä, mutta viimeksimainituissa on parinkymmenen ikävuoden kummankin puolen ollut havaittavissa ilmiötä jossa kyseiset putket ruostuvat sen verran puhki, että polttoaineletkuun menee ilmaa, ja vaikka Toyotan dieselit hyviä ja taloudellisia ovatkin, pelkällä ilmalla ne eivät kuitenkaan kulje.
(Koska muuten Suomen ilmatila olisi värjätty vaaleanpunaiseksi verotusteknillisistä syistä.)
Mitä suutinta tarkoitit? Koetitko siis ilmata, mutta ilmausruuvi auki pumppaamisesta huolimatta ei tullut polttoainetta?
En tiedä onko 75:ssa samanlainen tankin päälle menevä putkiurku kuin HJ-60:ssä, mutta viimeksimainituissa on parinkymmenen ikävuoden kummankin puolen ollut havaittavissa ilmiötä jossa kyseiset putket ruostuvat sen verran puhki, että polttoaineletkuun menee ilmaa, ja vaikka Toyotan dieselit hyviä ja taloudellisia ovatkin, pelkällä ilmalla ne eivät kuitenkaan kulje.
(Koska muuten Suomen ilmatila olisi värjätty vaaleanpunaiseksi verotusteknillisistä syistä.)