Kuva Kuva

75 BJ EI SAA KIISSELIÄ

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

asseri
Viestit: 24
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 10:49 pm
Paikkakunta: kouvola

75 BJ EI SAA KIISSELIÄ

Viesti Kirjoittaja asseri »

:)75 BJ:N POLTTOAINEEN SAANNIN ONGELMA

Pysähtyi suoraan ajossa (kuin olisi vedetty sammutin päälle jos olisi
mekaaninen)
Ei näkyvää vikaa konetilassa, pikainen tarkistus suutin hieman auki ja pyöritystä ei tule mitään ?


:x

hyviä vihjeitä vian etsintään/korjaukseen otetaan vastaan :)
jos metsään haluat mennä
pyyvama
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 5:47 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pyyvama »

Meillä oli Bj 75:ssa eka sellainen ongelma, että kesken ajon kone sammui , joskus meno tuntui hyytyvän ensin ja toisinaan sammui kuin napista. Kone lähti kyllä saman tien käytiin, kun käänsi virta-avaimesta. Miellyttävä ominaisuus kaupunkiajossa...

Tähän löytyi syyllinen jostain edicin suunnasta. Ediciin menevä piuha oli poikki.

Toisen kerran vastaava vika ilmeni tänä syksynä, silloin kesken ajon hävis kaikki sähköt ja kone sammui. Matti otti edicin varren pois ja onneksi auto oli sammunut sopivasti mäen päälle, niin startti onnistui mäkiversiona. Tällöin vsyynä oli "circuit breaker" , joka oli kärähtänyt.

Tässä meidän kokemuksia, eivät tietenkään auta jos vika on polttoaineensaannissa. Oireet vaan kuulostivat niin tutuilta.
t. Päivi
asseri
Viestit: 24
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 10:49 pm
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja asseri »

Ystävällisesti tiedot otetaan vastaan, harmi


kääntyy varmaan sähkön puolelle, p-aine tulee pumpulle

Hyviä vihjeitä kuka tuntee BJ 75 * sielun* (sähkö/p-aine) elämää Kouvolan suunnalta.

101#
jos metsään haluat mennä
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Tojotan diiseleissä on koneen kyljessä ö-paineanturi,joka sammuttaa moottorin ö-paineen kadottua(esim:öljyn puute,ympäriajossa ym.ym.) Toimivuuden voi testata iroittamalla johdon.
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Joo, kunhan ei testaile ajella pitkiä matkoja ilman öljyjä.

Mitä suutinta tarkoitit? Koetitko siis ilmata, mutta ilmausruuvi auki pumppaamisesta huolimatta ei tullut polttoainetta?

En tiedä onko 75:ssa samanlainen tankin päälle menevä putkiurku kuin HJ-60:ssä, mutta viimeksimainituissa on parinkymmenen ikävuoden kummankin puolen ollut havaittavissa ilmiötä jossa kyseiset putket ruostuvat sen verran puhki, että polttoaineletkuun menee ilmaa, ja vaikka Toyotan dieselit hyviä ja taloudellisia ovatkin, pelkällä ilmalla ne eivät kuitenkaan kulje.

(Koska muuten Suomen ilmatila olisi värjätty vaaleanpunaiseksi verotusteknillisistä syistä.)
asseri
Viestit: 24
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 10:49 pm
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja asseri »

Laiskotti etsiä vikaa kylmässä ja pimeässä :evil:
iso vaalee paikalliseen raskoneeseen.

Vika löytyi kaapelinipusta jostain rintapellin ja ohjausak.
läheltä alkoi käryämään reippaasti.

eli oma arvio sammutin päällä oli oikea :oops:

ei muuta kuin se maksaa joka tilaa :(
jos metsään haluat mennä
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Löytyikö syytä sille miksi sammutin oli päällä? Johtuiko se ö-paine anturista, vaiko jostain oikosulusta, releen jumituksesta, ?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
ppyy
Viestit: 270
Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 8:46 am

Viesti Kirjoittaja ppyy »

Onko vikaa vielä paikallistettu?

Ihan vaan uteliaisuutta kyselen.

t. Päivi
asseri
Viestit: 24
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 10:49 pm
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja asseri »

Löytyi vika, solenoidille (sammutin) menevä johto melkein
irti poikki . Toimii jälleen . Joten oikeassa olit :oops:
jos metsään haluat mennä
Vastaa Viestiin