Sivu 1/1
Tavallinen perä ja kitkalukko, sopiiko?
Lähetetty: La Helmi 04, 2006 5:00 pm
Kirjoittaja PVFilmi
Siis tarvisin varmaa tietoa.. Oma hj 60 on vm 81, joten siinä ei ole kitkalukollista etuperää. (Taakse on joskus vaihdettu.)
Nyt kysyisin et sopiiko siihen kitkattomaan etuperään takaperän kitka varustus? Vai pitääkö olla etuprästä ne osat vai pitääkö vaihtaa koko akselihärpäkkä jos mielii eteen kitkalukon?
Ei kysyvä tieltä eksy.. Sit ihan mielenkiinosta, mitä tarkotetaan kun puhutaan ns. kevennetystä perästä? Jos nyt muistin koko termin oikein..
Kiitos jo etukäteen.. nm. hj.llä eteenpäin..
Lähetetty: La Helmi 04, 2006 5:14 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Täyskevennetyssä taka-akselissa on ulkoneva napa niin kuin etuakselissa ja puolikevennetyssä ei...
Full floater ja semi floater.
Lähetetty: Su Helmi 05, 2006 11:05 am
Kirjoittaja hj60
Ja termi kevennetty tarkottaa, että vetoakseli ei ota kuormaa kantaakseen, vaan ainoastaan pyörittää rengasta. Eli jos vetari katkeaa, niin ainoastaan veto loppuu, ja vetoakselin voi vaihtaa auton ollessa renkaillaan. Ennen vanhaan lähes viikoittainen toimenpide ylikuormaa kuskanneilla kuorma-automiehille.
Jos keventämättömästä katkeaa vetari, lähtee koko rengas-, jarrurumpu-, vetarintumppipaketti omille teilleen.
Lähetetty: Ti Helmi 07, 2006 7:17 pm
Kirjoittaja jjtp
takaperän kitkallisen keskimurikan voi pultata eteen ilman mitään muutoksia,pitää muistaa sitten laittaa lukkoperä öljyt!.
tossa perän keskimurikoita,lock right,kitka,ja lukoton.

Lähetetty: Pe Helmi 10, 2006 11:20 am
Kirjoittaja osilpi
Onko tavan HJ:n perät sitten keventämättömiä? Eli jos vetari katkeaa, mitä kaikkea käy (etu- ja takapää)?
Lähetetty: Pe Helmi 10, 2006 2:18 pm
Kirjoittaja jjtp
etuperä&täyskevennetty takaperä=napa on laakeroitu olkatappiin
puolikevennetty takaperä=vanne pultataan ulkopäässä kiinni vetoakseliin, vetoakseli lukitaan c-klipsillä poskirattaaseen.
eli jos c-klipsi pettää tai vetari katkeaa niin takarengas tipahtaa vetareineen.