Kuva Kuva

Tavallinen perä ja kitkalukko, sopiiko?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

PVFilmi
Viestit: 38
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 2:53 pm
Paikkakunta: ikaalinen

Tavallinen perä ja kitkalukko, sopiiko?

Viesti Kirjoittaja PVFilmi »

Siis tarvisin varmaa tietoa.. Oma hj 60 on vm 81, joten siinä ei ole kitkalukollista etuperää. (Taakse on joskus vaihdettu.)
Nyt kysyisin et sopiiko siihen kitkattomaan etuperään takaperän kitka varustus? Vai pitääkö olla etuprästä ne osat vai pitääkö vaihtaa koko akselihärpäkkä jos mielii eteen kitkalukon? :roll:

Ei kysyvä tieltä eksy.. Sit ihan mielenkiinosta, mitä tarkotetaan kun puhutaan ns. kevennetystä perästä? Jos nyt muistin koko termin oikein..

Kiitos jo etukäteen.. nm. hj.llä eteenpäin..
Pekka Visala
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Täyskevennetyssä taka-akselissa on ulkoneva napa niin kuin etuakselissa ja puolikevennetyssä ei...
Full floater ja semi floater.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ja termi kevennetty tarkottaa, että vetoakseli ei ota kuormaa kantaakseen, vaan ainoastaan pyörittää rengasta. Eli jos vetari katkeaa, niin ainoastaan veto loppuu, ja vetoakselin voi vaihtaa auton ollessa renkaillaan. Ennen vanhaan lähes viikoittainen toimenpide ylikuormaa kuskanneilla kuorma-automiehille. :D

Jos keventämättömästä katkeaa vetari, lähtee koko rengas-, jarrurumpu-, vetarintumppipaketti omille teilleen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

takaperän kitkallisen keskimurikan voi pultata eteen ilman mitään muutoksia,pitää muistaa sitten laittaa lukkoperä öljyt!.
tossa perän keskimurikoita,lock right,kitka,ja lukoton.
Kuva
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Onko tavan HJ:n perät sitten keventämättömiä? Eli jos vetari katkeaa, mitä kaikkea käy (etu- ja takapää)?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

etuperä&täyskevennetty takaperä=napa on laakeroitu olkatappiin
puolikevennetty takaperä=vanne pultataan ulkopäässä kiinni vetoakseliin, vetoakseli lukitaan c-klipsillä poskirattaaseen.
eli jos c-klipsi pettää tai vetari katkeaa niin takarengas tipahtaa vetareineen.
Vastaa Viestiin