Sivu 1/1

HJ:n ajoituksen säätö

Lähetetty: To Tammi 20, 2005 9:17 am
Kirjoittaja JS
Onko kenelläkään kokemusta HJ:n pumpun ajoituksen säädöstä?
Äkkipäätä tuntuisi helpolta hommalta, mutta kun katsoo pumpun kiinnitystä niin näyttää pumpun moottorinpuoleisten mutterien löysääminen enemmän kuin kinkkiseltä hommalta.

Osaako kukaan SLCK:laisista tai muista neuvoa helpointa keinoa pumpun löysäämiseen?
Ottaakko moottorin korvakko irti, että saa avaimen alakautta vai polttoainesuodatin jalustoineen, että pääsee yläkautta?

Terv.
- JS -

Lähetetty: To Tammi 20, 2005 9:36 am
Kirjoittaja hj60
Enpä tullu tuota niin tarkkaan kattoneeksi koneremontin yhteydessä, mutta eikö pitkällä jatkolla pääse takaapäin?

Lähetetty: To Tammi 20, 2005 4:43 pm
Kirjoittaja SISU
Nyt on kyllä vähän aikaa kun rappas pumppua mutta kyllä se onnistuu suht kivuttomasti.

Löysääminen

Lähetetty: Pe Helmi 04, 2005 3:58 pm
Kirjoittaja mapylk
Joo, ne moottorin puolen mutterit saa auki sopivan pitkällä jatkolla, vaikka ei äkkiä katsoen uskoisikaan.

Riittääkö muuten niitten neljän mutterin löysääminen, vai onko siellä pumpun alapuolella lisää löysättäviä?

Nimimerkillä minun pumppu ei ainakaan liikahtanut yhtään mihinkään.

Lähetetty: Su Helmi 06, 2005 4:35 pm
Kirjoittaja hj60
Siinä pumpun alapuolella on (suunnilleen puolivälissä, pituussuunnassa) semmonen kahen kulmaraudan kannake, jossa pultti ja vastamutteri pumpun suunnassa. Seki pitää löysätä, ja saattaahan tuo pumppu muutenki olla "vähän" jumissa.

HJ:n pumpun säätö

Lähetetty: Ma Helmi 07, 2005 10:55 am
Kirjoittaja JS
Enpä ole vielä kerennyt kokeilla miten mutterit aukeaa. Minun koneessa (vm -86) ainakin on suuttimilta tuleva paluuletku/-putki pumpun ja lohkon välissä, joten jatkon mahduttaminen sinne voi olla vaikeaa ilman putken irrottamista.

- JS -

Näin

Lähetetty: Ti Helmi 08, 2005 1:29 pm
Kirjoittaja mapylk
Eilen illalla kokeilin miten sisemmät pultit saa auki..

Monivaiheinen juttu:
Ottaa ensin 14mm hylsyn ja laittaa sen lyhyeen jatkoon kiinni. Tunkee tämän pumpun ja moottorin väliin pumpun takaa. Ottaa toisen lyhyen jatkon ja tunkee sen siihen ensimmäisen jätkoksi, eli liittää jatkot siellä pumpun ja moottorin välissä.

Sitten jos oli suunnilleen oikean mittaiset jatkot, niin vääntiön pitäisikin olla siinä pumpun perän tienoilla, josta sitä pääsee niveljatkoksella vääntämään. Kädellä mahtuu pumpun alapuolelta sököttelemään hylsyn paikoilleen. Hylsyllä pääsee nyt käsiksi molempiin muttereihin.

Loppujen lopuksi siinä oli siis räikkä - pitkä jatko - nivel - lyhyt jatko - lyhyt jatko - hylsy. Jees.

Ja minullakin siellä oli pumpun ja lohkon välissä se putki edessä. Ei haitannut.

Lähetetty: Ke Helmi 09, 2005 7:50 am
Kirjoittaja - JS -
Kiitos, noin tarkoilla ohjeilla kyllä pitäisi homma onnistua. Tosin vaikuttaa kyllä siltä, että pitää olla ylimääräinen käsipari apuna.

- JS -