HJ:n ajoituksen säätö
Valvoja: Käyttäjä
HJ:n ajoituksen säätö
Onko kenelläkään kokemusta HJ:n pumpun ajoituksen säädöstä?
Äkkipäätä tuntuisi helpolta hommalta, mutta kun katsoo pumpun kiinnitystä niin näyttää pumpun moottorinpuoleisten mutterien löysääminen enemmän kuin kinkkiseltä hommalta.
Osaako kukaan SLCK:laisista tai muista neuvoa helpointa keinoa pumpun löysäämiseen?
Ottaakko moottorin korvakko irti, että saa avaimen alakautta vai polttoainesuodatin jalustoineen, että pääsee yläkautta?
Terv.
- JS -
Äkkipäätä tuntuisi helpolta hommalta, mutta kun katsoo pumpun kiinnitystä niin näyttää pumpun moottorinpuoleisten mutterien löysääminen enemmän kuin kinkkiseltä hommalta.
Osaako kukaan SLCK:laisista tai muista neuvoa helpointa keinoa pumpun löysäämiseen?
Ottaakko moottorin korvakko irti, että saa avaimen alakautta vai polttoainesuodatin jalustoineen, että pääsee yläkautta?
Terv.
- JS -
Löysääminen
Joo, ne moottorin puolen mutterit saa auki sopivan pitkällä jatkolla, vaikka ei äkkiä katsoen uskoisikaan.
Riittääkö muuten niitten neljän mutterin löysääminen, vai onko siellä pumpun alapuolella lisää löysättäviä?
Nimimerkillä minun pumppu ei ainakaan liikahtanut yhtään mihinkään.
Riittääkö muuten niitten neljän mutterin löysääminen, vai onko siellä pumpun alapuolella lisää löysättäviä?
Nimimerkillä minun pumppu ei ainakaan liikahtanut yhtään mihinkään.
HJ:n pumpun säätö
Enpä ole vielä kerennyt kokeilla miten mutterit aukeaa. Minun koneessa (vm -86) ainakin on suuttimilta tuleva paluuletku/-putki pumpun ja lohkon välissä, joten jatkon mahduttaminen sinne voi olla vaikeaa ilman putken irrottamista.
- JS -
- JS -
Näin
Eilen illalla kokeilin miten sisemmät pultit saa auki..
Monivaiheinen juttu:
Ottaa ensin 14mm hylsyn ja laittaa sen lyhyeen jatkoon kiinni. Tunkee tämän pumpun ja moottorin väliin pumpun takaa. Ottaa toisen lyhyen jatkon ja tunkee sen siihen ensimmäisen jätkoksi, eli liittää jatkot siellä pumpun ja moottorin välissä.
Sitten jos oli suunnilleen oikean mittaiset jatkot, niin vääntiön pitäisikin olla siinä pumpun perän tienoilla, josta sitä pääsee niveljatkoksella vääntämään. Kädellä mahtuu pumpun alapuolelta sököttelemään hylsyn paikoilleen. Hylsyllä pääsee nyt käsiksi molempiin muttereihin.
Loppujen lopuksi siinä oli siis räikkä - pitkä jatko - nivel - lyhyt jatko - lyhyt jatko - hylsy. Jees.
Ja minullakin siellä oli pumpun ja lohkon välissä se putki edessä. Ei haitannut.
Monivaiheinen juttu:
Ottaa ensin 14mm hylsyn ja laittaa sen lyhyeen jatkoon kiinni. Tunkee tämän pumpun ja moottorin väliin pumpun takaa. Ottaa toisen lyhyen jatkon ja tunkee sen siihen ensimmäisen jätkoksi, eli liittää jatkot siellä pumpun ja moottorin välissä.
Sitten jos oli suunnilleen oikean mittaiset jatkot, niin vääntiön pitäisikin olla siinä pumpun perän tienoilla, josta sitä pääsee niveljatkoksella vääntämään. Kädellä mahtuu pumpun alapuolelta sököttelemään hylsyn paikoilleen. Hylsyllä pääsee nyt käsiksi molempiin muttereihin.
Loppujen lopuksi siinä oli siis räikkä - pitkä jatko - nivel - lyhyt jatko - lyhyt jatko - hylsy. Jees.
Ja minullakin siellä oli pumpun ja lohkon välissä se putki edessä. Ei haitannut.