Sivu 1/1
HJ60 lukkoperästä taas....
Lähetetty: To Tammi 26, 2006 11:39 am
Kirjoittaja Eissi
missä mahtaa olla vika? vaihdoin periin ja laatikkoon öljyt. periin tuli kendallin differential slip oil ja sen jälkeen takaperän kitkalukko lopetti toimintansa. putsasko uudet öljyt sen niin hyvin ettei vanha laite enää toimi. miten sen sais toimiin uudestaan???? ja mahdollisimman halvalla, eli omalla työllä.
joskus hyvin harvoin saattaa toimia mutta yleensä vain toinen pyörä vetää.. auto tuntuu sivuvetoiselta
Lähetetty: To Tammi 26, 2006 1:27 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Kitkaperästä ei uutenakaan paljo mitään hyötyä ole, saati sitten kuluneena.
Toiminnan voi helposti testata, ajamalla ympyrää kuivalla asfaltilla, jos
et huomaa mitään on sökö, jos "nyppii" kunnossa!
Jotkut on kitkoja kiristänyt mekaanisesti, ja tiettävästi on olemassa öljyn
lisäaineita joilla kitkaa lisätään?
Sivuvetoiselta??? Hymm.... Tarkista ovien tiivisteet!!!
Lähetetty: To Tammi 26, 2006 2:15 pm
Kirjoittaja Eissi
voi ajaa takavedolla ympytää kuin lystää ei mitään nyppimistä. eniten tekee maastossa kiusaa kun ei pyöri kun 2 pyörää neljästä. ajattelin laittaa stp:tä, mutta sitten tuli mieleen että se taitaa poistaa lopunkin kitkan. mites käytännössä tapahtuu tuo kitkojen kiristäminen??
Lähetetty: Pe Tammi 27, 2006 11:07 am
Kirjoittaja TOHJ61
Kiristäminen ei onnistu ilman perän purkamista, jolloin näkee kitkapalojen
kuluneisuuden.
Itse kiristys tapahtuu lisäämällä kitkapakettiin prikkoja?
Varsinkaan maastoajossa kitkaperästä ei ole mitään iloa, ainoa todella
hyvä on kytkettävä 100%:n lukko?
Jaa niin, on vielä yksi tapa jolla kitkapakettia voi kiristää portaatomasti ja
jopa ajon aikana!
Vaatii kyllä sorvarin apua, eli kitkan eteen tehdään sylinteri joka painaa
sitä kireelle.
Käyttövoimaksi esim. HJ:n kytkin pääsylinteri, jota käytetään käsijarru
kahvalla, tai paineilmalla.
Ja nesteenä kannatta olla kitkaperä öljy!!!
Lähetetty: Pe Tammi 27, 2006 9:12 pm
Kirjoittaja JF
Millä se nestepaine tuodaan sinne pyörivään murikkaan? Onko tuollainen jossain olemassakin? Olisi kiinnostavaa nähdä/kuulla lisää.
Kitkalukoille tehdyt öljyt voitelevat periaatteessa paremmin kuin tavalliset peräöljyt, eli lyhyen aikaa kestävän kitkan huuman voi vielä kokea vaihtamalla LSD-öljyt pois.
Lähetetty: La Tammi 28, 2006 3:51 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Jarru putkella, viedään panjon yläosasta läpi.
Omatekemä työsylinterihän ei pyöri, tiivisteinä on o-renkaat pyörivällä
akselilla?
Lähetetty: La Tammi 28, 2006 7:35 pm
Kirjoittaja Vieras
ei sattuis kuvia olen
Lähetetty: La Tammi 28, 2006 9:05 pm
Kirjoittaja TOHJ61
EI, tälaisen systeemin kehittelyä seurasin joitain vuosia sitten, ennen
dikikuva aikaa!
Itse päädyin kuitenkin kytkettäviin lukkoihin!