Kuva Kuva

HJ 61:n jäätymisongelma

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

vieras

HJ 61:n jäätymisongelma

Viesti Kirjoittaja vieras »

VM. -89 61 jäätynyt mulla pari kertaa viime vuosina.Suodatin vaihdettu
hyvissä ajoin ja käytetty talvilaatua jo syksystä.Myös vedenerotin
tyhjennetty ajoissa. Pakkasta yli -28 astetta.
Kertokaahan muut käyttäjät omia kokemuksia !!
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Jäätymisongelma

Viesti Kirjoittaja werzu »

Eilenkin olimeidän suunnalla pakkasta yli-33c ja mitään ongelmia ei esiintynyt.Ajoin noin 200 km.Edellinen päivä oli samaa luokkaa niin silloin olin liikentees noin 300km ja eikä sillonkaan ollut mitään ongelmia.Tasin tietysti aamulla ajoneuvon himpan jäykkä :D Suodatin on nyt yli 1v vanha.

T:Jarkko Pasanen #14
Avatar
ämkoo
Viestit: 173
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:25 pm
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja ämkoo »

Jäätyi joo,
Olisiko tossa -89 vuosimallissa jotain erikoista kun meikäläisenkin kapistus on jäätynyt 2 kertaa 3:n vuoden aikana. Hiukkasen jäänestoa tankkiin ja pahvia keulille niin jo loppuu jäätyminen. Suodatinhan se on joka jäätyy. Viimeisin jäätyminen sulatettiin kaasukäyttoisellä lämpöpuhaltimella n.5 minuutissa. Toinen vaihtoehto on ajaa alle 70km/h niin jäätymistä ei esiinny. Suodatin on tietysty hyvä vaihtaa kerran vuodessa (syksyllä) ja vedenerotin tyhjentää.
SLCK #172
BJ40
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Jäätyy

Viesti Kirjoittaja werzu »

Muistaakseni muuten 61:ssä on polttoaineen paluuputki joten suodattimessa on suurempi virtaama mitä 60:sessä.Pienempi virtaama ainakin tukkii suodattimen hitaammin.Mul ei kyl ole ollut noit oireita kun kerran bj:ssä.itse on todellakaan ole sen jääneston kannalla.Se saa veden meneen suotimen läpi pumppuun.Purin joskus yhden nissanin pumpun jos oli käytetty ja pohjalla oli sellaista ruostevelliä eli voi sanoo et ol entinen.Olen kuitenkin omistanut 6 diesel autoa ja kertaakan en kyseistä lientä ole tarvinnut.Ja kyl tääl Keski-Suomessa on kuitenkin yli -30c ollut useana talvena.

T:Jarkko Pasanen #14
JONES
Viestit: 242
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:56 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja JONES »

SE OM MORO

Olin kerran saariselällä ja siellä tunturin päällä tuuli sitten paljon
ja pakkasta oli -30 niin oli siellä kylmä.
Ja HJ 61 se vain käydä porskutti eteenpäin pakkasesta välittämättä
kun laitoin litran bensaa tankiin joka tankkauksessa ja vähän
2 tahti öljyä perään niin ei jäädy neuvoi lapin miehet siellä
eikä jäätynyt.
Mutta kotona tallissa ennen lähtöä tein kyllä suodattimen ympärille
semmoisen koti lämmitimen pakkasen varalle ja tuultavastaan.
Leikkasin solumuovista suodattimen korkuisen soiron ja
suodattimen halkaisia mittaisen palan ja
kieputin sen sitten siihen suodattimen ympärille ja
sidoin joillain narulla kiinni suodattimen ympäri.
Sen jälkeen ei ollut jäätymis ongelmia vaikka
ajettiin 10 tunnissa tampereelta inariin sinä joulun tienoilla
että oli siinä välillä vähän nopeuttakin ja
perillä se -30 pakkasta ja oli sitä pakkasta silloin täällä etelässäkin -25
kun lähdettiin että solumuovia suodattimen ympärille niin
ei tuuli ja pakkanen enää jäädytä suodattimia.

JONES Mansesta
Vastaa Viestiin