Kuva Kuva

Omen alustasarja..jee..jee

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kyllä ne mullaki piti venyttää paikalleen. Sulla on siis auton renkaillaan ollessaki tuommoset kulmat?

Akselin ollessa ilmassa ne on noissa rajoitin tapeistta, ja siksi pitää venyttää kuon niin hirmuset ulosjoustot.
Kuva

Kaivelin projektikuva-arkistoja, tuossa on perä seuraavana päivänä asennuksen jälkeen, keulaa ei oo vielä asennettu. Merkkasin tuohon punasella suunnilleen tuon riipukekulman. Kyllä se on siitä laskeutunu.
Kuva

Tuo alusta ei muuten asennuksen jälkeen anna mitään kuvaa siitä miten se toimii, mutta ku ekat pari yötä piti auton ojan (ei sentään kovin syvä) päällä ristiin parkissa vuoronperään molemmin päin, ja kävi vähän soratietä rytkyttämässä, niin sehän alko joustaa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Niin, olihan tuossa asennuksen jälkeen rajoitintappi aika likellä, mutta korotustaki paljon enemmän ku mitä piti.

"Halpiksen" erottaa siitä, että koodit on erit, väri harmaa eikä musta, se on myyty "halpana" Dakarina ja maksaa melkein yhtä paljon ku alkuperänen. Jos hintataso on sama ku puolitoista vuotta sitte, niin sulla on "oikeat". Erohan noilla on että lehtipakat on niputtanu joko Australialaiset känsäkämmenet tai itämaiset kätöset. Korotus, takuu yms. on sama.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Tuosta vielä nakee miten ne on vuodessa asettunu.
Kuva
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
BJ40
Viestit: 184
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 2:39 pm
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja BJ40 »

Ilman kuvaa hieman vaikea sanoa, mutta ettei sulla nyt olis pyörähtänyt se riipuke vaan yli ja makaa siksi nyt runkoa vasten? jää silloin naakeliin.

Onko sulla jousi nyt kunnolla kippuralla (jännityksessä) ja kun nostat auton ilmaan niin tuleeko riippu yhtään alas vai jääkö edelleen runkoa vasten?


Mulla bertassa omen setti ja takapäässä on muutaman kerran isommassa pompussa pyörähtänyt takapään linkku ympäri. Ei muuta kuin autoa ylös je rekkarilla auttaen sen on saanut oikaistua takaisin. Sitten lasket auoa varovasti samalla linkkua auttaen, niin kääntyy oikeaan suuntaa painon ollessa päällä.
Tuo pojkaanlyöntikumi onkin ulosjoustossa poikkeavalla linjalla akseliin nähden. Sisään joustossa akseli siirtyy riipuketta kohden jolloin sen pitäisi olla kohdalla. onko näin vai onko akseli kaukana pohjaanlyöntikumista?
Viimeksi muokannut BJ40, Ke Tammi 18, 2006 6:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Janne-
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, Hj-60 -85, CJ-5 -68
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Noissa OME:n riipukkeissa on just siksi se rajotintappi, ettei riipuke pääse "pyörähtään yli" ulosjoustossa, ku liikerataa löytyy. Kts ylempänä se etuakselin kuva jossa ei rengasta.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Jos otat mittanauhan, vaikka sellaisen emännän notkean kangasnauhan joka asettuu kiltisti jousen kaarta vasten, ja sillä mittaat norran (pisin lehti, jossa silmukat päässä) pituuden, ja vertaat sitä alkuperäiseen, ei heittoa pitäisi olla, ainakaan siihen suuntaan että uusi lehti on lyhyempi. Myös rungon pään lenkin ja akselin kohdistavan keskitapin etäisyyden tulisi täsmätä vanhaan.

Voisi hyvin olla että kyseessä ovat kuitenkin OME:n BJ-42:lle tarkoitetut jousipakat - nehän ovat muistaakseni n. 60 mm alkuperäistä pidemmällä norralla, eli kokonaispituus jäisi muutamaa senttiä vaille HJ:n pakkaa (kiikut kireällä) akselin jäädessä noin kuusi senttiä alkuperäistä edemmäs.

Vastaavatko ylläolevat mitat yhtään taudinkuvaa?
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Vertailun vuoksi tässä vielä mun vanha (huom. norra poikki sieltä kumin sisältä, näkyy kuvassa) ja uusi oikean puolen takajousi rinnakkain.

Kuva

EDIT: kuvasta näkee, että kyllähän tuota joutuu venyttelemään paikalleen, vaikka oikea onkin.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
puuhapete75
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 3:59 pm

Viesti Kirjoittaja puuhapete75 »

Kuka ottaa vastaan kuvan siitä virityksestä?
Laitan kuvan sähköpostina jollekkin joka osaa sen tänne yhdistää :shock:
Kuva kertoo asian tosi selkeästi? :roll: :roll: :roll:
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Anna tulla tänne vaan, hj60(ät)offipalsta.com
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Tässä on tuo Puuhapete75:n kuva:

Kuva

Tuo riipuke on väärinpäin, rajoitintapin pitäs ottaa tuossa vaiheessa jo kiinni tuohon korvakkoon. Nythän se pääsee muljahtamaan tuosta vielä ympäri. Onko tuo renkaillaan/pukki akselin alla tuossa kuvaa otettaessa? kun tuolla toisella puolella häämöttävä lehti näyttäs olevan paljon suorempi, miltä siellä näyttää riipukkeen asento? Sehän se oleellinen juttu on.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
anttir
Viestit: 106
Liittynyt: La Loka 30, 2004 8:37 pm
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anttir »

Tyhmä kysymys, mutta tuota, puuttuks tuosta kuvasta jotain..? Niinkuin, vaikka, öö -- kori??

Ei jouset asetu oikeaan asentoon ennenkuin niissä on se auton paino päällä. Eihän ne muuten joustaisi.

Kiikku on tosiaan väärin päin, jos ei mahdu oikein päin voit varmaan ottaa tässä vaiheessa tuon kolmannen pultin pois ja pistää sen paikalleen sitten kun mahtuu, eli kun on enemmän painoa päällä.
Antti R.
SLCK #2
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

anttir kirjoitti:
Ei jouset asetu oikeaan asentoon ennenkuin niissä on se auton paino päällä. Eihän ne muuten joustaisi.
Aiwan! Onhan kierrejousikin pikkuisen eripituinen irrallaan kuin auton alla... :roll:
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vaikka mitenkä kääntelen ja vääntelen, niin osat ei vaan asetu paikoilleen. Iskaritkaan ei mahdu menemään tappeihin, kun ottaa kiinni toisella puolella siihen lukon käyttövipuun.. ja akselit sattuu n. 10cm pohjaanlyötikumien etupuolelle, ja vielä yks mikä ihmetyttää on se et entisissä lehdissä se suora latta joka on alimmaisena (vahvike?) ..on etulehdissä ja omessa ne on takalehdissä?
Mielestäni osien pitäs mennä paikoilleen suurinpiirtein ihmismäisin keinoin ilman mitään osien muokkaamista! tai 100kg hienosäätölekaa käyttäen! :shock: :shock: :shock:
T.pp75
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Jos akselit ei osu pohjaanlyöntikumien kohalle niin sillon jouset on väärinpäin.
Muistaakseni se suora latta kuuluu olla etupäässä...
Ettei pakat olis väärillä akseleilla
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
puuhapete75
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 3:59 pm

Viesti Kirjoittaja puuhapete75 »

Numeroiden/ merkintöjen mukaan niiden pitäs olla ok.
F=etu ja R=taka ja "plus" merkit kiinteeseen korvakkoon päin?
Vastaa Viestiin