Sivu 1/2

BeeJiin korotus

Lähetetty: La Tammi 07, 2006 9:33 am
Kirjoittaja BeeJii75
Millainen operaatio on akselien siirto jousipakkojen alapuolelle? Joutuuko pidentämään kardaaneja, muuttamaan akselin kulmaa ristikkojen tähden jne.? Mitä moiseen sanoo katsastusmies ja onko ylipäätään järkevää vai pitäisikö suosista hankkia korotussarja?
Minkä kokoiset kumit saa laittaa alle, kun rekisteriotteessa on 7.50-16LT? Onko isompien kumien muutoskatsastus hankala prosessi?

Lähetetty: Ma Tammi 09, 2006 7:36 am
Kirjoittaja komk
Kokeileppas hakusanalla SOA tai SPOA ja kaahlaa ne läpi. Sitten jos tulee kysyttävää niin www.offipalsta.com , rekisteröidy ja sama läpi.

Sitten jos on jotain epäselvää niin jatka tähän topicciin?

Tuossa linkkivinki niihin kumeihin:

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=17899

Ei oikeesti jaksa kymmentä kertaa samoja juttuja.

Lähetetty: Ma Tammi 09, 2006 10:04 pm
Kirjoittaja Luukinen
jääkiekoista saa hyvän korotus sarjan... eikä maksa kovin paljoa.... :) pari kiekkoa nippuun ja reikä keskelle ja pultilla kiinni rovin ja rungon väliin... mutta ainahan oikea on parempi...

SOA?

Lähetetty: Ti Helmi 14, 2006 7:39 pm
Kirjoittaja BeeJii75
Nyt on kaikki aiheeseen liittyvä yritetty kahlata läpi.
Taka-akseli on pöydällä ja odottaa rälläkkää, MUTTA kun minun mittauksilla SOA:n korottava vaikutus on noin 155mm miinus jousien kuoleentuminen. NIIN millä ilveellä auton saa muutoskatsastettua, kun käsittääkseni N1 luokanajoneuvolle suurin sallittu alustan korotus on 51mm, ja vaikka auton muutoskatsastaisi N1G luokan ajoneuvoksi niin maksimikorotus olisi 77mm.

Lähetetty: Ti Helmi 14, 2006 8:33 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
jääkiekoista saa hyvän korotus sarjan... eikä maksa kovin paljoa.... Smile pari kiekkoa nippuun ja reikä keskelle ja pultilla kiinni rovin ja rungon väliin... mutta ainahan oikea on parempi...
Ei MISSÄÄN nimessä jääkiekoista...katsurit vihaa niitä...Etolasta tms.nailon tankoo missä soppeli reikä keskellä siitä pätkiä ja a`vot hjuva tuli

Lähetetty: Ke Helmi 15, 2006 12:44 am
Kirjoittaja SuurSyömäri
Mullon isot jääkiekot joiden päällä nylontankoa. Ja korin ja nylokin välissä n. 1mm paksuinen kumilärpäke. Sinne alapuolelle olen porannut reikäporalla paksusta kumipalasta palasia. Pehmeydeltään samaa kaliiberia ku alkuperäiset.

Se että katsuri voi vihata jääkiekkoja voi johtua monesta seikasta. jos esim. menee Tampereelle ja sanoo kiekkojen olevan Kärppien fanikiekkoja ni hylsy tulee varmasti :lol: . eli muista kattoa missä katsastat valitessasi jääkiekot.

Mix ei jääkiekot oo hyviä? saavathan ne kaukalossakin huomattavasti enemmän kenkää kuin siellä korin ja rungon välissä :shock:

Re: SOA?

Lähetetty: Ke Helmi 15, 2006 9:54 am
Kirjoittaja SuurSyömäri
BeeJii75 kirjoitti:Nyt on kaikki aiheeseen liittyvä yritetty kahlata läpi.
Taka-akseli on pöydällä ja odottaa rälläkkää, MUTTA kun minun mittauksilla SOA:n korottava vaikutus on noin 155mm miinus jousien kuoleentuminen. NIIN millä ilveellä auton saa muutoskatsastettua, kun käsittääkseni N1 luokanajoneuvolle suurin sallittu alustan korotus on 51mm, ja vaikka auton muutoskatsastaisi N1G luokan ajoneuvoksi niin maksimikorotus olisi 77mm.
kokonais korotus voi olla 150mm

Lähetetty: Ke Helmi 15, 2006 4:51 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Jääkiekot ei kestä dieseliä,bensaa,kerperleen suolasuikkuja talvisilla maanteillämme...kiekot menee ihan mössöks...Ei oo pakko uskoo mut asia on näin. :evil:

Lähetetty: Ke Helmi 15, 2006 7:46 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Ainii... Sorry mullaha oliki toi kapine vain lämpimiä kesäpäiviä varten :D 8)

Lähetetty: Ke Helmi 15, 2006 8:03 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Ei nvaikuta vaikka olis afrikassa...

Re: SOA?

Lähetetty: Ke Helmi 15, 2006 10:27 pm
Kirjoittaja komk
BeeJii75 kirjoitti:Nyt on kaikki aiheeseen liittyvä yritetty kahlata läpi.
Taka-akseli on pöydällä ja odottaa rälläkkää, MUTTA kun minun mittauksilla SOA:n korottava vaikutus on noin 155mm miinus jousien kuoleentuminen. NIIN millä ilveellä auton saa muutoskatsastettua, kun käsittääkseni N1 luokanajoneuvolle suurin sallittu alustan korotus on 51mm, ja vaikka auton muutoskatsastaisi N1G luokan ajoneuvoksi niin maksimikorotus olisi 77mm.
N1G:tä saa korottaa just se 77mm alustasta. Koria ja renkaita kans sen 77mm. Kokonaiskorotus saa olla sen 150mm.

Sun pitää tehdä niin, että kaivaa BJ:n alkuperäinen korkeus jostain ja "simmata" jousipakat sen siihen +77 milliin alkuperäisestä korkeudesta.

Se onnistuu kun on ihan suorat jouset ja lyhyet kiikut. Ei saa olla yhtään kippurassa.

Multa mitattiin takaa lastauskorkeudesta, joka löytyy käyttöohjekirjasta.

Renkaiden vaikutus pitää ottaa huomioon kun se lastauskorkeus on ilmoitettu muistaakseni 7.00 R 16 kumeilla jos ei löydy vakio renkaita alle.

Paras olisi matalan malliset kuluneet vakiokumit niin ei tarvisi STRO kirjasta ottaa korkeuksia.

Onnea projektille!

Lähetetty: To Helmi 16, 2006 5:36 pm
Kirjoittaja BeeJii75
Ikävä kyllä jouset on vielä aika käppyrät, joten ei oikein onnistu toi SOA, mutta kun on hinku korottaa, niin tuli jo hitsattua taka-akseliin jousilautaset kierrejousia varten. Siis kierrejuoset lehtijousien lisäksi.
Olen ainakin täällä olleiden kirjoitusten perusteella siinä uskossa, että se on laillinen toimenpide, toivottavasti katsastusmies on samaa mieltä.
Mutta mistähän saisi ongittua sellaisen tiedon, että mikä mitta on navan keskeltä lokasuojan reunaan, kyseessä siis BJ75. Tai edes auton virallinen korkeus kattoon, koska oma ohjekirjani väittää, että 193cm, mutta auto on jo vakioalustalla yli kaksi metriä korkea.

Lähetetty: To Helmi 16, 2006 6:35 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Jos tuuppaat lisäkierrejouset ryhdikkääseen alustaan niin sulta häviää ulosjoustot ihan kokonaan...eli menee lapsi pesuveden mukana...

Kierrejousi

Lähetetty: To Helmi 16, 2006 9:21 pm
Kirjoittaja teamhttB
Eikös kierrejousen vois laittaa akselin keskelle niin sisään joustot säilyy :wink: joustot pehmenee ja samalla korottaa.Laillisuudesta ei tietoa.

Lähetetty: Ma Maalis 03, 2008 2:00 pm
Kirjoittaja mikkohen
Vanhaa topikkia ylös!

Eli BJ40:sen korin ja rungonväliin korotus palikkaa!? Alkuperäiset kumit alkaa olla aika lintallaan joten tuli hommattua pätkä tuollaista nylon tankoa. Miten ne oikein meni nuo korotus säännöt!?

Alla siis nyt 33:set ja alustasarja on tuollainen Dobinsson ( oisko +50mm ). Pirssihän on N1G ja kokonaiskorotus saa olla sen 150mm!? Jos ajatellaan, että renkaat korottavat sen 25mm? ja alustasarja sen 50mm, niin paljonko saa noilla korotuspaloilla korottaa! Tarkoitushan ei oo laitella kuin about 25mm - 35mm palikat väliin! Lasketaanko siis nuo korotuspalojen tuoma korkeus yhteen noiden renkaiden tuoman korkeuden kanssa!? Vakio kokoisia renkaita, ei valitettavasti oo nyt käytössä! :oops:

Täytyy varmaan kohta varata kokonainen päivä tuonne katsastukseen, ko sen verran muutoksia näin talven mittaan on tullu! :D