Kuva Kuva

BeeJii75:n loota

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

BeeJii75
Viestit: 13
Liittynyt: To Tammi 05, 2006 9:40 am
Paikkakunta: Jämijärvi

BeeJii75:n loota

Viesti Kirjoittaja BeeJii75 »

Visikohan joku itseäni kokeneempi rassaaja antaa vähän vinkkejä BJ75:n laatikon purkamisesta. Pitäisi saada kakkosvaihteen synkronointirenkaat vaihdettua, koska kakkonen ei pysy päällä. Loota on jo pöydällä purku on jo kevyesti aloitettu, mutta pitääkö jakoloota irroittaa ja jos pitää, niin lähteekö irti kokonaisena vai pitääkö halkaista?Vaihdelaatikon ja jakolootan väliltä löysin viisi pulttia ja aukaisin akselin päässä olevan pultin, mutta eivät irronneet toisistaan ainakaan kevyellä koputtelulla.
Onko akselin purkamisessa jotain vippaskonsteja, joista olisi hyvä tietää. Laatikon räjäytyskuvistakin olisi apua!
Voiko laatikko olla peräisin jostain muusta lantikasta, koska se on todennäköisesti vaihdettu. Siinä ei ole nappinelosta, vaan H2,H4 ja L4 valitaan jakolootan kepistä ja myös jälkiasennetulla vinssillä on oma vaihdekeppi.
Ps. Suuret kiitokset Foorumin ylläpitäjille hyvistä keskustelusivuista:D
BeeJii75
JOS EI PYÖRÄ VEDÄ, NIIN SE JARRUTTAA!
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

joo jakolaatikko pitää halkaista että sen saa irroitettua,sisältä löytyy myös kiinitys pultti.
tarkista se kakkosen ratas että on ok todennäköisesti kulahtanut,koska synkroilla uitetaan vaihdepäälle ja päälläpysyminen voi taas johtua ihan jostakin muusta.
mullakin on hiluxissa ollut 2 synkrot kulahtaneena niinkauan kun se mulla on ollut ,eli vaihde pitää "lyödä" rauhallisesti sisään ettei räpsäytä näpeille.
kun saa kakkosen silmään niin se pysyy siellä ihan ok,ei ole jaksannut purata/korjata kun on tottunut vaihtamaan huonoilla synkroilla.
korjausmanuaalit saa ladattua tuolta
http://birfield.com/downloads-cat-1.html
BeeJii75
Viestit: 13
Liittynyt: To Tammi 05, 2006 9:40 am
Paikkakunta: Jämijärvi

Viesti Kirjoittaja BeeJii75 »

Laatikko muttereina ja diaknoosi vähintäänkin kummallinen. Kytkinakselin ja pääakselin välinen neulalaakeri leikannut osittain kiinni, tämän seurauksena kytkinakselinpää lämmennyt niin paljon, että nelosen synkro sulanut lähes olemattomaksi. Tämä taas salli pääakselin rattaiden siirtyä joitain millejä eteenpäin, jolloin siirtohaarukan liike ei riittänyt kytkemään enää kakkosta päälle!
Takertelevat muut vaihteet taas johtoivat siitä että nelonen otti kokoajan osittain kiinni, vika ei siis johtunut irroittamattomasta kytkimestä, kuten olin luullut.
Mahtaakos synkroja ja laakereita saada muualta, kuin merkkiliikkeestä?
BeeJii75
JOS EI PYÖRÄ VEDÄ, NIIN SE JARRUTTAA!
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Laatikon osat

Viesti Kirjoittaja werzu »

Kannattaa kysellä Tamgearsilta Valkeakoskelta myy alkuperäisiä laatikon osia edullisemmin kuin merkkiliikkeet.Sielt saa myös vaihtolaatikoitakin.
www.tamgears.com

T:Jarkko Pasanen #14
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vastaa Viestiin