Kuva Kuva

Renkaat HJ-45LP:n alle

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Renkaat HJ-45LP:n alle

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Vihdoin siis hankittu kauan himoittu Toyota... (täytyy kait opetella kuvien linkitys niin sais auton kuvat kaikkien näkyville) Minkäs kokoiset gummit saa otteeseen kyseiseen cruiseriin??
Käyttö lähinnä metsästysajoa...

Ajattelin BF-Goodrich mudterrain 255/85/16

Meneekö alkuperäisille lukkovanteille vai ostanko suosista "uudet" vanteet? Kommentteja...
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tänne pitäisi jossain vaiheessa tulla paikka johon voi kuvia ladata,luultavasti se tulee olemaan gallery 2 nimellä.
saapi nähdä milloin moderaattorit saavat sen toimimaan,jonkinlaisessa testikäytössä se kait on ollutkin.
lataamalla kuvat johonkin nettiin ja linkittämällä tuolta löytyvän ohjeen kera homman pitäisi onnistua. http://forum.slck.net/moottoriturvat/faq.php
esim mä lataan kuvat ps comin kautta nettiin (josta kuva galleria ton offroad tekstin alla).
juu ja onnittelut hankinnasta,tuli itsekkin muutama viikko sitten hj45 lavamalli hommattua.
toi 45 on alkanut jo lyhenemään,kääntyvää runkoa varten palikoita olen juuri ollut työstelemässä.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

kapps vain kirjautuminen oli unohtunut edellisestä,toi oli multa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Lukkovanteille saapi mahtumaan 280 85 16 lapikasta myöten renkaita. Toisaalta melkein mikä tahansa vanne on parempi maantiellä. Lukkovanne painaa paljon eikä toisaalta taida hajota juuri millään, tasapainotus on hankalaa. Lukkovanteen kanssa tarvii sisärenkaat ja vannenauhat jotka maksavat myös yllättävän paljon. Sisäkiekkojen kanssa voi tulla enempi rengasrikkoja (ainakin pieniä vuotoja).

Näin siis omia kokemuksia vanteista ruiserin alla. Tulevat kilometrit taitavat ratkaista.

Mikko
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Do dii, elikkäs tälläisen ostin pois kuleksimasta! Kesällä se saa uuden maalin niskaansa (orkkis punainen) renkaat jne.
Kuva
Viimeksi muokannut Tuppu, Ke Joulu 21, 2005 2:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Anonymous kirjoitti: juu ja onnittelut hankinnasta,tuli itsekkin muutama viikko sitten hj45 lavamalli hommattua.
Hiano peli... lisäät varmaan kuvia matkan edetessä?
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

Hiano peli... lisäät varmaan kuvia matkan edetessä?
no joo katsellaan jos tosta 45 sais jonkun topikin "käärästyä",ehkäpä mitähän tästäkin tulee 2 (toyota hj45).
toi on kai se mitähän tulee 1 heh, http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=15269
joo kyllä mä kuvia näpsin rakenteluista,tosta 45 on lava otettu veke ja runko on katkastu takariipukkeiden takaa.
tarkotus on myös lyhentää akseliväliä 20-30 cm
toi orkkis lava jää ylimääräiseksi jos joku sattuu tarvimaan,on kolhuja mutta ei pahasti mätä.
sorvailen töissä metalli holkkeja joihin tulee messinki puslat,noilla tehdään rungosta kääntyvä.
hytrauliikalla olis tarkoitus hoitaa rungon kääntely ja mahdollisesti kellunta maaston mukaan.
toihan oli pelkkä hylsy ilman konetta ja lootaa, mulla on hj kone lootapaketti joka tarkoitus nostaa 45 pannuhuoneeseen .
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Ootko jo hydrauliikan hommannu. Siihen kun sais (jostain) naapurimaan telakuorma-auton hydrauliikan saattas olla aika kähee, ainakaan ei voima loppuis lavaa käännellessä. Sodankylässä inttiaikana semmosta ajelin.

Mietintämyssy on meikäläiselläkin päässä. Ei oo vielä oikein selvinny miten tuota rakentelis. HJ-60 ostin myös pois kuleksimasta. Siitä ajattelin ottaa ohjaustehostimen, penkit, levyjarrut eteen... 60:stä kun on kansi risana... täytyy jostain ettiä aikaa niin vois raapia kans jonkinlaiset sivut hj-rojektille
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

ok noi edelliset! joo noita rakentelu kuvia on aina kiva katella mitä muut värkkäilee.
kyllä mulla on hydrauli sylintereitä ym osaa jemmassa että ei paljon kaupassa tarvi käydä kun hakees pikku tarvikkeita.
t:jjtp työmaalta
Rölli
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 5:25 pm
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja Rölli »

itellä kanssa tollanen tallissa projektina. Runko myöskin poikki heti jousien takaa ja mietintää mahdollisuuksista asentaa mekaaninen vinssi taakse... Konekin jotain pientä saattaa vaatia liekö kuinka olla osia saatavana... Mikäs teillä on noissa toi sähköjärjestelmä? Itellä on 12v eikä se ainakaan helpota asioita... jjtp:n kulkine ei liene olla tulossa kilpien väliin vai mites konttorilla suhtaudutaan tollaseen hydrauliseen rungon kääntelyyn? Lyhennys ei liene olla ongelma ainakaan akselin takaa tapahtuneena?
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

joo ei mitään kilpiin tulevaa autoa ole tarkoitus rakentaa,tarkoitus on lyhentää samalla akseliväliä.
mun oma on 24v alunperinkin, bj 24v tuulilasinpyyhin ja lämppärimoottori sinne 12 volttisten tilalle.
jotkut on myös jättänyt 12v sähköosat toimimaan jännitteen alentimen kanssa tehdessä fj mallista diiselöidyn.
Rölli
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 5:25 pm
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja Rölli »

eipä tuo voltti määrä muuten ole ongelma paitsi jos tuo kone osottautuu kovin kalliiksi elvyttää. Sitten on edessä muutos 24 volttiseksi. Yritys on kuitenkin pitää tuo vakio kone nokalla. Mites onko mitään tietoa missä muissa malleissa on sama vaihteisto ja jakis kuin tuossa? Lieneekö samat kuin bj-42? Sillä vaan kysäisin että mitä kaikkea joutuu vaihtamaan jos 4 litraista konetta joutuu sovittelemaan... Vai sopisikohan laatikko suoraan kun kerran h kone on nytkin...
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

bj 42 on uudemmalla ns halkastavalla jakiksella niinkuin hj6*,ainakin mulla on tossa hj45 se vanhempi malli jakis niinkuin bj40:kin.
vanhemmissa jakiksissa on se kardaanikäsijarru,olen kuullut huhua että 45 malleissa olisi myös uudempaajakista kardaanikäsijarrulla vaan en tiedä onko vai ei (en ole tommosta ikinä nähnyt).
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

no niin alkais olla kääntyvänrungon puslat ja akseli valmiina,toi akseli on halkasialtaan75mm lukitaan m20 pultilla.
puslat on ulko halkaisialtaan 120mm,keskipuslien leveys 80mm akselinpäätypuslat 70mm.
messinkisten "sisäpuslien" ulkohalkasia on 90mm,puristin noi paikalleen 200tonnisella rässillä.
puslista puuttuu vielä rasvanipat ja rasvaurien viimeistely.
seuraavaksi alan tekemään palkkeja jolla noi puslat tulee runkoon kiinni,materiaali mistä olis noi tarkoitus vääntää on 60x120 palkkia.
http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jpg&lite=1
http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jpg&lite=1
http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jpg&lite=1
http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jpg&lite=1
Vastaa Viestiin