HDJ 100 hydraulialusta ongelmat
Lähetetty: Ma Elo 12, 2024 7:42 am
Kun nyt tuosta hydraulialustasta on ollut monenlaista ongelmaa,niin mulla oli myös ja sukulaispojan kanssa päätettiin katsoa saadaanko
ne pois niin tilattiin Tecstream piuhat ja mitattiin tuosta omasta kun se on ollut kuin kivireellä ajaisi.
No kun paineet mitattiin niin edessä oli peräti 14.5 onko se nyt baaria vai mitä ja takana 10 bar.
kun ruvettiin vääntämään vääntösauvoja MYÖTÄPÄIVÄÄN niin räikkävarren sai nakata nurkkaan ja tilalle järeä pulttikone ja siihen 30mm
hylsyyn merkki että voi lukea kierrokset.
Ensin mentiin parikierrosta kerrallaan mutta paineet laskivat erittäin vähän ja huomioikaa että joka säädön jälkeen kone käymään ja napista
alusta ylös ja sitten alas ja lopuksi normaaliin.
Vääntövarsia sai kiristää varmaa yli 20 kierrosta kunnes paineet saatiin edessä 7 ja takana 6 bar.
Huomion arvoinen seikka oli että etuvääntövarsien kiristäminen vaikuttaa myös takapään arvoihin.
Lisäksi kannattaa pitää välillä vaikka tupakkatauko ettei pumppu kuumene liikaa.
Öljyt vaihdoin myös ja ostin marmoritiskiltä 5l gallonan hintaan 100 ekee,ei kovin kallista mielestäni.
No sitten auto koeajolle ja tunne oli uskomattoman hieno,auto ei enää tunnista joka pirun katkeamaa tiestä ja noita hidaste korokkeita
ei tule liioin huomioitua ollenkaan.
Karkealla sora tiellä ajaminen oli ennen yhtä tuskaa mutta nyt sitä ei tunne liioin ollenkaan,on kuin pilven päällä kelluisi.
Säiliön mittatesti näytti 12 pykälää eli pallot on todennäköisesti ehjät.
Myös ajo-ominaisuudet hyälläkin tiellä paranivat uskomattoman paljon,
EN ole ennen arvostanut tuota hydraulihommaa paskan vertaa mutta sehän on toimiessaan huippualusta.
Sukulaispoika asuu Sonkajärvellä ja kun kysyin voisiko hän säätää alustoja muillekin,niin vastaus oli myöntävä.
Eli jos haluatte säätöapua niin kyselyt mulle yv:nä.
ne pois niin tilattiin Tecstream piuhat ja mitattiin tuosta omasta kun se on ollut kuin kivireellä ajaisi.
No kun paineet mitattiin niin edessä oli peräti 14.5 onko se nyt baaria vai mitä ja takana 10 bar.
kun ruvettiin vääntämään vääntösauvoja MYÖTÄPÄIVÄÄN niin räikkävarren sai nakata nurkkaan ja tilalle järeä pulttikone ja siihen 30mm
hylsyyn merkki että voi lukea kierrokset.
Ensin mentiin parikierrosta kerrallaan mutta paineet laskivat erittäin vähän ja huomioikaa että joka säädön jälkeen kone käymään ja napista
alusta ylös ja sitten alas ja lopuksi normaaliin.
Vääntövarsia sai kiristää varmaa yli 20 kierrosta kunnes paineet saatiin edessä 7 ja takana 6 bar.
Huomion arvoinen seikka oli että etuvääntövarsien kiristäminen vaikuttaa myös takapään arvoihin.
Lisäksi kannattaa pitää välillä vaikka tupakkatauko ettei pumppu kuumene liikaa.
Öljyt vaihdoin myös ja ostin marmoritiskiltä 5l gallonan hintaan 100 ekee,ei kovin kallista mielestäni.
No sitten auto koeajolle ja tunne oli uskomattoman hieno,auto ei enää tunnista joka pirun katkeamaa tiestä ja noita hidaste korokkeita
ei tule liioin huomioitua ollenkaan.
Karkealla sora tiellä ajaminen oli ennen yhtä tuskaa mutta nyt sitä ei tunne liioin ollenkaan,on kuin pilven päällä kelluisi.
Säiliön mittatesti näytti 12 pykälää eli pallot on todennäköisesti ehjät.
Myös ajo-ominaisuudet hyälläkin tiellä paranivat uskomattoman paljon,
EN ole ennen arvostanut tuota hydraulihommaa paskan vertaa mutta sehän on toimiessaan huippualusta.
Sukulaispoika asuu Sonkajärvellä ja kun kysyin voisiko hän säätää alustoja muillekin,niin vastaus oli myöntävä.
Eli jos haluatte säätöapua niin kyselyt mulle yv:nä.