Sivu 1/1
hj-60 etupyörän laakeri
Lähetetty: Pe Joulu 16, 2005 8:07 am
Kirjoittaja Vieras
olisko kellään vinkkejä pyörän laakerin vaihtoon? ettei tarvi tehdä ylimäärästä työtä! kiitos
Lähetetty: Pe Joulu 16, 2005 8:34 am
Kirjoittaja komk
Onko kokonaa rikki vai vain väljä? Väljän voi kiristää mutta jos rikki niin vaihtaminen helpohko homma.
Rengas ja napalukko pois. Muista naputella lukkorungon muttereiden ja rikkojen alta kiilat vielä pois.
Oikaise lukituslevyn kanttia sen verran, että saat mutterit, aluslaatan ja laakerin pois.
Jarrusatula pois, että saat levyn lähtemään sivulle.
Vedä jarrulevypaketti pois.
Stefa sisäpuolelta pois ja laakeri pois.
Uusi stefa kannattaa hommata samalla.
Laakerin vastakappaleet lähtenee lyömällä. Niitä en ole irroitellut.
- jm
Lähetetty: Pe Joulu 16, 2005 1:55 pm
Kirjoittaja Vieras
ei se rikki ole, on vain väljää etupyörän laakerissa! jos sen kiristää ajoissa varmaanki säästyy tolta uuden laakerin hommaamiselta!
Autoa tutkittuani huomasin että etuperässä kartaaniakselissa on väljää, minkähän hintasia sinne on laakerit? ja onko paha vaihtaa?
Lähetetty: Pe Joulu 16, 2005 2:34 pm
Kirjoittaja komk
Väljää kardaanin ristikoissako vai perässä? Onko ylös/alas väljää kardaanissa kun kokeilet perän ja kardaanin liitoksesta?
- jm
Lähetetty: Pe Joulu 16, 2005 5:18 pm
Kirjoittaja Vieras
perässä! se akseli liikkuu ylös ja alas ja stefa vuotaa...
Lähetetty: Su Joulu 18, 2005 12:38 am
Kirjoittaja Vieras
Kannattaa vaihtaa pinjonin laakeri mahd. pian. Itellä oli tuo laakeri väljä ja meni murikasta hammaspyörät kun kardaani veti pinjonia kokoajan ulospäin.
Lähetetty: Su Joulu 18, 2005 12:05 pm
Kirjoittaja Vieras
onkohan toi laakeri kuinka kallis ja onko sie yksi vai kaksi laakeria?
Lähetetty: Ti Joulu 20, 2005 2:32 pm
Kirjoittaja Vieras
pystyykö ton ulommaisen laakerin vaihtaan purkamalla kardaanin pelkästään pois? vai tarviiko purkaa koko perä!
Lähetetty: Ti Joulu 20, 2005 3:40 pm
Kirjoittaja komk
Kaksi lakeria on pinjonilla ja kaksi perämurikalla. Uloin on mahdollista vaihtaa ulkoa päin.
Aina ne laakerit ei ole rikki vaan löystyneet eli vaihtamalla krymppiholkin (41231), stefan ja kiristämällä saattaa parantua.
Kuvassa HJ-61 perä mutta 60:n perä on likelle samanlainen.

Lähetetty: To Helmi 16, 2006 7:23 pm
Kirjoittaja Vieras
nyt on pinjonin laakeri vaihdettu, ja näky hj60 etuperässä olevan laakereiden välissä semmosia ohuita prikkoja joilla sai säädettyä laakerivalystä! ei jurraa enää neliveto päällä ajettaessa tie nopeudella!