Kuva Kuva

Kdj95 imusarjan/egr irroitus ja putsaus.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Epantojo
Viestit: 1
Liittynyt: La Syys 02, 2023 11:43 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Kdj95 imusarjan/egr irroitus ja putsaus.

Viesti Kirjoittaja Epantojo »

:wink: Moi!

Elikkä kyseessä 2001 vuoden kdj95 1KD-FTV
Ajettu 604000km

Oireena ollut pidempään alakierroksilla heikko vääntö, otin jokin aikaa sitten egrn irti jotta näkisin imusarjan tilanteen ja karstainen se oli. Uudet tiivisteet tilattu marmorilta sekä MAP-ille tulevan alipaineletkun suodatin(oli öljyisen näköinen, ei tietoa koska vaihdettu)

Putsasin myös polttoainetankin alipainejutun, oli mennyt tukkoon. Saman tien tuli kova imu ja paine vapautui tankissa, ei enää pihise polttoainetankki kun menee tankille :mrgreen:
Mutta se myös ehkä vaikutti koneen käyttäytymiseen myönteisesti, saattoi olla lumevaikutus.

Mutta kysymykseni oikeastaan on että onko imusarjan irroitukselle mitään edellytyksiä , onko kuinka hankala? Olen land cruiserin hankinnan jälkeen opetellut auton korjaamista YouTuben ja netin foorumeiden avustuksella ja osaan perushuollot, alustan helat vaihtuvat mm ja mielestäni hankaliakin huoltoja tehnyt mm transporterin t5 ohjauslaitteen pumpun vaihto etc

Olen katsellut videoita aiheesta ja ladannut korjausoppaan mutta
Mietityttää tämä imusarjan irroitus kun pitäisi nuo polttoaine linjat koneesta ja commonraililta irroittaa(pitääkö ne jotenkin ilmata kun asentaa takaisin vai? Onko jotain mitä olisi hyvä tietää ennen kun tuhoan kaiken?
Mielelläni itse kokeilisin tehdä.
Vai kannattaisiko viedä jollekin asiantuntevalla pajalle ja samalla voisivat puhaltaa pähkinöillä imuventtiilit puhtaiksi?