Kuva Kuva

HJ61 radio on mykkä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jackieman
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2023 8:57 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

HJ61 radio on mykkä

Viesti Kirjoittaja jackieman »

Lähdin tutkimaan mikä on kun jälkiasenteinen radio ei toimi. Ei siis ole toiminut koskaan omistusaikanani. Ajattelin että itse soitin olisi kyrvähtänyt, mutta totesin harmikseni että piuhoille ei tule virtaa. Maadoitus ok.
Ymmärrsin että ainakin alunperin radio, tupakansytytin ja kello ovat saman sulakkeen takana. Sulake on ehjä ja kaksi viimeksi mainittua toimii. Ilmeisesti jostain pitäisi löytyä jännitteen 24-12V jännitteenalennin, mutta toistaiseksi en ole löytänyt. Missähän se voisi olla? Onkohan sillä vielä on sulakkeensa? Pohdin kyllä josko laittaisi aivan uuden jännitteensäätimen ja siitä ämyrille virta. Tuleeko mieleen muuta syytä miksi radion piuhat olisivat jännitteettömät?
sovpow
Member
Viestit: 82
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 8:20 am
Paikkakunta: Satakunta

Re: HJ61 radio on mykkä

Viesti Kirjoittaja sovpow »

Oliko kulj.istuimen alla? Peräkärryn pistokkeen jännitteen alennin taisi olla tavaratilassa kulj.puoleisten verhoilujen takana.
temu
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 8:39 pm
Paikkakunta: Joensuu

Re: HJ61 radio on mykkä

Viesti Kirjoittaja temu »

Minun autossa (-87 hj 61)on ainakin apukuskin jalkatilassa ja siinä on oma putkisulake ja se sulake just pätkii virtaa poikki aika ajoin
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
jackieman
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2023 8:57 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: HJ61 radio on mykkä

Viesti Kirjoittaja jackieman »

temu kirjoitti: To Joulu 14, 2023 10:02 pm Minun autossa (-87 hj 61)on ainakin apukuskin jalkatilassa ja siinä on oma putkisulake ja se sulake just pätkii virtaa poikki aika ajoin
Täältä olen kans yrittänyt etsiä, mutta en sen näköistä vekotinta ole kyllä vielä löytänyt. Missä kohtaa jalkatilaa sulla oli? Hanskalokeron alla vai siellä oikealla muovin alla missä esim latausvalon rele? Kuskinpenkin alle en vielä ole vilkaissut
temu
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 8:39 pm
Paikkakunta: Joensuu

Re: HJ61 radio on mykkä

Viesti Kirjoittaja temu »

Ihan se on siinä verhoilumaton alla oikean jalan varpaitten kohdalla oikeassa reunassa.

Otin kuvan mutten nyt saa sitä tähän liitettyä :shock:.

Laita mulle vaikka yv:nä numerosi niin pistän WhatsApp :lla.
Terveisin Tenho.
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
jackieman
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2023 8:57 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: HJ61 radio on mykkä

Viesti Kirjoittaja jackieman »

temu kirjoitti: Pe Joulu 15, 2023 3:23 pm Ihan se on siinä verhoilumaton alla oikean jalan varpaitten kohdalla oikeassa reunassa.

Otin kuvan mutten nyt saa sitä tähän liitettyä :shock:.

Laita mulle vaikka yv:nä numerosi niin pistän WhatsApp :lla.
Terveisin Tenho.
Se olisi mahtavaa 👍Yritin lähettää yv, en ole varma tuliko perille. :oops:
Avatar
Samppahj
Viestit: 278
Liittynyt: Ma Loka 05, 2015 5:45 pm
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: HJ61 radio on mykkä

Viesti Kirjoittaja Samppahj »

Saattaa alennin olla tulipellissäkin. Parissa on ollu siinä. Tullu johdot siitä suoraan radiolle, eli ei oo ollu auton sulaketaulun takana. Kannattaa laittaa uus alennin. Laitoin omaani kojelaudan sisään piiloon. Virrat otin ilmanputsarin kyljessä olevasta virtaboksista. Siellä on sulakkeetkin valmiina.
Vastaa Viestiin