Sivu 1/1

nelikko ei lähde pois päältä

Lähetetty: Ma Joulu 12, 2005 8:51 pm
Kirjoittaja Vieras
eli -88 hj 61 nelikko ei suostu lähtemään pois päältä. auto on ollu mulla vasta pari kuukautta ja yllätys yllätys tasauspyörästön lukkojen vivut olivat jumissa, muutaman päivän välein kun ruikki crc:tä niin viimenään alko vivut liikkumaan, mut nyt ei lähe neliveto pois päältä? Mad-Mikella oli joskus sama ongelma just lukkojen herkistelyjen jälkeen, selviskö/korjaantuko vika? olisko tolla lukkojen käytöllä jotain osuutta asiaan (siis en ole yrittänyt poistaa nelivetoa tasauspyörästön lukot päällä). kerrataanko vielä mitä pitäis tarkistaa jos vika olisi siellä alipaine puolella? ennen lukkojen toimimaan alkamista nelikko on menny päälle ja pois ihan niinku pitääkin, tosin nyt olin ajannu jo jonkun aikaa nelikko päällä. sit ihan toinen juttu, JAWA kirjotti joskus et ei pidä olla huolissaan vedenerottajan sijoittamisesta konehuoneeseen (=ylemmäs kuin polttoaineputkiston alin kohta) ja kehoitti lukasemaan ohjekirjaa, mulla ei ole ohjekirjaa voisiko joku vihjasta et miks se vesi nousis sinne vedenerottimelle asti :oops: ? tosin mulla se jo siellä on ja nyt kiinostais onko se ihan oikeassa paikassa.

Lähetetty: Ti Joulu 13, 2005 4:56 pm
Kirjoittaja Vieras
:cry:
Terve !

Mulla on samaa vikaa BJ-75:ssa , nappinelivedon alipainepuolella hässäkkää.....
Ainakin kaikki letkut pitää uusia , toivottavasti sitten alkaa pelaan !!!
tuo relehässäkkä saattaa olla Toyotan hinnat tuntien melkoisen kallista uusia.
Testaus onnistuu letkuja irrottamalla ja sormin( tms.) toteemalla tuleeko laatikolle alipaine . Jos tulee niin sitten putket ristiin lootalla, niin selviää onko kalvo ehjä .

Oikaskaa jos olen väärässä......

Lähetetty: Ke Joulu 14, 2005 6:26 pm
Kirjoittaja Antsa
Eli paluu ongelman alku juurille.

Jos kytket lukot niin neliveto pakko kytkeytyy myös? Oikokoon joku viisaampi jos on toisin.
Eli tarkista ne lukkojen vaijeri/sähkö hässäkät ensin.
Nämä ovat arvausta koska en itse omista ko.laitetta.

Lähetetty: Ke Joulu 14, 2005 6:52 pm
Kirjoittaja Vieras
funtsin ihan samaa, mut lukot on kyllä nyt pois päältä, eikä niitten vivuilta mene vaijereita kuin molemmille perille, et ei sen kyl mun mielestä pitäis nelivetoa kytkeä päälle?

Lähetetty: Ke Joulu 14, 2005 7:33 pm
Kirjoittaja Antsa
Jaaritteluksi menee kun ei oo tietoa, muutta onko lukoille merkkivaloa?
Jos on niin tod näk merkki valoilta on ohjaus myös nelikon kytkentäventtiilille, sikäli kun on sähköllä toimiva.
Ohje kirjasta saattaisi löytyä myös jotain vihjauksia.

Lähetetty: La Joulu 17, 2005 1:26 pm
Kirjoittaja Vieras
no niin. vika selvisi ja oli siellä alipaine putkistossa, siellä kun menee vuoron perää pätkä letkua ja pätkä putkea niin ne alimmat putken pätkät olivat senverran ruostunnu et veti ilmaa välistä. poistin ko. putket käytöstä ja laitoin uudet vähän pitemmät letkut ja nyt pelaa :D kokeilin myös että kytkeekö lukot nelikon päälle ja ei kytke mut kiitoksia antsalle vaivannäöstä. osaisko joku vielä perustellusti kertoa onko konehuoneen tulipellissä oleva veden erotin ok paikassa vai ei.

Lähetetty: La Joulu 17, 2005 4:50 pm
Kirjoittaja JAWA
Niinoh, dieselhuolto ei kertonut yhtään syytä miksi se ei voisi olla siinä. Entisessä työkalussani JCB maansiirtokoneessa erotin oli vielä korkeammalla polttoainelinjassa. Runkotankki suoraan alla eli pystysuoraa nousua reippaasti. Jos joutui tilatankeista työmaalla tankkaamaan niin kosteutta tuli mittaritankkausta enemmän. Punaisessa löpössä helposti näkyi vesiraja pohjalla.

Lähetetty: La Joulu 17, 2005 8:53 pm
Kirjoittaja Vieras
ok. eli olkoon se siis nykyisessä paikassaan. mulla muuten on pikkuhiljaa lisääntynyt ilmamäärä siellä kupin yläreunassa, eli tarkoittaa ilmeisesti että jostain ennen veden erotinta hörii ilmaa sekaan vai? mitään käyntihäiriöitä ei ole ainakaan vielä ollut kop kop...