Sivu 1/1

lj 70 takavalot

Lähetetty: Ti Tammi 11, 2005 1:53 pm
Kirjoittaja Lcruiser
oisko jollain tietoa mistä sais lj 70 lantikkaan takavalot jotka ovat korissa kiinni ei siis puskurissa ja onko tietoa saako niitä käyttää tieliikenteessä / minkälainen työ asentaa. ps:pisti silmään jostain kuvista että tällaisia valoja oli jossain lantikassa . kiitos jo etukäteen .

lj-70 takavalot

Lähetetty: Ti Tammi 11, 2005 2:50 pm
Kirjoittaja TOHJ61
LJ-70 takapuskurin valot on suomi malliset. Johtuen vararenkaan sioituksesta, joka estää valojen näkymisen määrätystä kulmasta. Ei varmastikkaan estettä alkuperäisten palauttamiselle,jos siirtää vararenkaan paikkaa.

Lähetetty: Ti Tammi 11, 2005 3:29 pm
Kirjoittaja mikap
Motonetistä saa hintaan n 50 e/kpl. Ostin juuri itselle, tosin vielä asentamatta. Takalyhdyt ovat muuten BJ-75:n, kuten PS.COMissa on juteltu. Eipä luulisi asennuksen olevan muuta kuin johdon siirto puskurilta takalokasuojaan, lyhdyt kun näyttävät aivan samanlaisilta kuin suomikuoretkin. Sumuvalon joutuu varmaankin jättämään pois, mutta harvemmin sitä tarvitaankaan.

Lähetetty: Ke Tammi 12, 2005 12:58 pm
Kirjoittaja Vieras
Valot on nyt asennettu ja ilta meni mukavasti. Asennus on helppo, jatkoin vain puskurille menneitä johtoja takalokasuojalle. Sopivan liittimen hankinta helpottaa edelleen.

Lähetetty: Ke Tammi 12, 2005 12:59 pm
Kirjoittaja mikap
Edellinen olin siis minä

Lähetetty: Ke Tammi 12, 2005 4:45 pm
Kirjoittaja Lcruiser
kiitos täytyypä ruveta tilailemaan valoja .mikap ootko kysellyt katsastuskonttorilta tarviiko vararengasta siirtää kun laittaa nämä valot

Lähetetty: To Tammi 13, 2005 3:18 am
Kirjoittaja Vieras
Ei sitä tarvi enää kysyy konttorilta, se on jo kysytty, varapyörä pois takaluukusta tai valot puskuriin.
Ja sit yks pikkujuttu tai oikeestaan ISOJUTTU, Toyotia ei sitten oikeessa elämässä haukuta lantikoiksi. Väärässä paikassa lantikka sanasta voi tulla nenä kipeeksi tai ainakin sellanen ripitys että tuntuu.
Suosittelesisin myös vaihtamaan nimimerkkiä, se ei sovi näille sivuille, koska lantikka on land rover, LAND ROVER, land rover, LAND ROVER, EI SIIS TOYOTA, TAI MIKÄÄN TOYOTAN MALLEISTA .

Hyi helvata, vai taas lantikka ja anteeks!

Lähetetty: Pe Tammi 14, 2005 6:09 am
Kirjoittaja Vieras
Jahas... täällähän Vieras tunnuksilla aiheutetaan pahennusta.
Siis säpinää teksteissä.

Minun täytyy olla arvon Vieraan kanssa samaa mieltä siitä
että Lantikka on lähinnä Land Roverin lempinimi ja Land Rover
on nimenomaan Land Rover kuten Hän viestissään toisteli
usempaankin kertaan suuren tunnekuohun kourissa.

L.Roverillahan ei ole mitään tekemistä L.Cruiserin kanssa eikä
niitä missään tapauksessa saa sekoitaa keskenään.
Ei puheessa, ei teksteissä eikä teknisesti.

Se on Toyota Land Cruiser. Painotan: TOYOTA Land Cruiser.
Cruiser, Kruiseri, LantRuiseri, LC, TLC... vaihtoehtoja löytyy.
Suosittuja ovat myös mallinimet: BeeJii, ÄlJii, HooJii, KuusYkkönen,
Kuuskybä, Neliviitonen, Trooppari, Turbo, HooDeeJii, Satku jne. jne.

Yhtä paha on sanoa BJ:tä jeepiksi. Mutta tässä tapauksessa asia
ei ole niin yksinkertainen... nimittäin Jeep (r) isolla J-kirjaimella
tarkoittaa DaimlerChrysler yhtiön bulevardi maasturia merkiltään
Jeep.

Mutta englannin kielinen sana jeep pienellä
j-kirjaimella suomennetaan >> Punaiset Sanakirjat <<
Suomi - Englanti - Suomi 6. painos vuodelta 1966
taskusanakirjassa maastovaunuksi.
Ja Toyota Motor Corporation:in (TMC:n) Land Cruiser
BJ-sarjan maastovaunut todella ovat maastoVAUNUJA
sanan positiivisessa merkityksessä. =)
Tosin HJ60 se vasta maastovaunu onkin!


Mutta jos nyt haluamme jonkinlaisen selkeyden tähän
lähes kitkalukkomaista kitkaa aiheuttavaan kränään
voidaan todeta että Amerikkalaisten Jeep ja
Englantilaisten Land Rover saivat alkunsa ennen
legendaksi noussutta Japanilaisen yhtiön tuotetta, Land Cruiseria.
Siispä yleisesti mielletty sana Lantikka tarkoittanee nimenomaan
Land Roveria ja jeep Jeeppiä.

Joten pitäkäämme yhdistymisten, globalisaation ja
yhteisten pohjalevyjen aikakaudella kiinni viimeisestä
pyhästä asiasta: kutsukaamme maastureitamme niille
kuuluvilla oikeilla nimillä, ja vain kyseiselle merkille kuuluvilla
lempinimillä. Näin aikaansaamme selkeyden vailla
minkäänlaista aihetta vihamielisiin epäselvyyksiin.
Etenkään vannoutuneiden harrastelijoiden parissa.


Ja äläkää nyt herran tähden sitten alottako vääntämään
kättä siitä saako HJ:ta sanoa herrasmiehen maasturiksi....

t. ex SLCK jäsen, ex-Cruiseristi :cry:
Juha Pihlajaniemi, E-P

P.S.
Pahoitteluni että kirjoitan tälle keskustelufoorumille.
Tämän kyseisen vastauksen lisäksi olen kirjoittanut
tätä ennen yhden ainoan viestin tälle foorumille.
Se on se ainoa vastaus viestiin "Jos Hilux kestää noin paljon..."
Joten näitä muita Vieras nimellä kirjoitettuja tekstejä en
ainakaan minä ole väsännyt.

Nyt tämän viestin jälkeen en tule teitä enää vaivaamaan.
Muuten... jos minulta kysyttäisiin niin kyllä kannattaisin
rekisteröitymispakkoa.

Lähetetty: Pe Tammi 14, 2005 8:23 am
Kirjoittaja hj60
Hienoa että vieraskin osaa olla asiallinen. Ja vaikkei rekisteröityä haluaisikaan, jo jonkin "allekirjoituksen" käyttö kaikissa viesteissään saa kirjoittajan "henkilöitymään" ja vierasvastaisuuden hänen kohdallaan lientymään. Tosin samaa allekirjoitusta voi joku muukin vieras käyttää, ja näin pilata em. kirjoittajan maineen.

Pahoitteluni Pihlajamäelle, ilmeisesti hymiöstä (vai olisiko se tällä kertaa surio) päätellen et ole täysin omasta tahdostasi ex-Cruiseristi.

Eikä tälle foorumille kai ole kiellettyä rekisteröityä, vaikkei olisikaan SLCK:n jäsen, vai olenko väärässä?

Lähetetty: Ti Tammi 18, 2005 10:17 pm
Kirjoittaja karttuiivari
Aika hauska tuo takavajuttu nimittäin vanhassa bj-75 (-87) oli kunnon takavalot, mutta "uudessa" bzj-75 (-92)on nuo p......t puskurissa. Molemmissa autoissa on sama koppa ja vararengas lattian alla eli oliko syy noihin puskurivaloihin pelkästään vararengas vai myös korkeus? (uudet motonetistä hommatut valot odottavat asennusinspiraatiota)

Lähetetty: Ke Tammi 19, 2005 9:45 am
Kirjoittaja mikap
Kävin juuri katsastamassa LJ:n, eikä katsastusmiestä valojen korkeus kiinnostanut. Onhan esim Hondan citymaasturissa valot takapilareissa korkealla takaikkunan vieressä. Aamulla ajelin yhden Hondan perässä ja mietin samaa asiaa.

Lähetetty: Ke Tammi 19, 2005 10:22 am
Kirjoittaja hj60
AKE:n sivuilta valomääräyksiä takavaloista:

"... Takavalaisin ei saa olla alempana kuin 350 mm eikä korkeammalla kuin 1500 mm, paitsi korin muodon niin vaatiessa 2100 mm. ..."

"... tulee näkyä vaakatasossa vähintään 45 astetta sisäänpäin ja 80 astetta ulospäin sekä vaakatasosta 15 astetta ylös- ja alaspäin. ..."

Sivusuunnassa sama maks 400 mm ulkoreunasta ku edessäki.

Piru ku noista PDF:istä ei saa helpolla kopypastea.

Lähetetty: Su Tammi 23, 2005 4:27 pm
Kirjoittaja karttuiivari
Nuo ovat tämän päivän lakitekstiä.. Jotenkin mulla on sellainen "mielipuolikuva" että tuolla valojen korkeus vaikutti jotain ennen, en ainakaan keksi mitään muuta syytä bzj: suomi-pa....a valoihin.