Kuva Kuva

lj 70 takavalot

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Lcruiser
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 1:34 pm
Paikkakunta: pyhäjoki

lj 70 takavalot

Viesti Kirjoittaja Lcruiser »

oisko jollain tietoa mistä sais lj 70 lantikkaan takavalot jotka ovat korissa kiinni ei siis puskurissa ja onko tietoa saako niitä käyttää tieliikenteessä / minkälainen työ asentaa. ps:pisti silmään jostain kuvista että tällaisia valoja oli jossain lantikassa . kiitos jo etukäteen .
antti autoilija
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

lj-70 takavalot

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

LJ-70 takapuskurin valot on suomi malliset. Johtuen vararenkaan sioituksesta, joka estää valojen näkymisen määrätystä kulmasta. Ei varmastikkaan estettä alkuperäisten palauttamiselle,jos siirtää vararenkaan paikkaa.
mikap
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikap »

Motonetistä saa hintaan n 50 e/kpl. Ostin juuri itselle, tosin vielä asentamatta. Takalyhdyt ovat muuten BJ-75:n, kuten PS.COMissa on juteltu. Eipä luulisi asennuksen olevan muuta kuin johdon siirto puskurilta takalokasuojaan, lyhdyt kun näyttävät aivan samanlaisilta kuin suomikuoretkin. Sumuvalon joutuu varmaankin jättämään pois, mutta harvemmin sitä tarvitaankaan.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Valot on nyt asennettu ja ilta meni mukavasti. Asennus on helppo, jatkoin vain puskurille menneitä johtoja takalokasuojalle. Sopivan liittimen hankinta helpottaa edelleen.
mikap
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikap »

Edellinen olin siis minä
Lcruiser
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 1:34 pm
Paikkakunta: pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja Lcruiser »

kiitos täytyypä ruveta tilailemaan valoja .mikap ootko kysellyt katsastuskonttorilta tarviiko vararengasta siirtää kun laittaa nämä valot
antti autoilija
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei sitä tarvi enää kysyy konttorilta, se on jo kysytty, varapyörä pois takaluukusta tai valot puskuriin.
Ja sit yks pikkujuttu tai oikeestaan ISOJUTTU, Toyotia ei sitten oikeessa elämässä haukuta lantikoiksi. Väärässä paikassa lantikka sanasta voi tulla nenä kipeeksi tai ainakin sellanen ripitys että tuntuu.
Suosittelesisin myös vaihtamaan nimimerkkiä, se ei sovi näille sivuille, koska lantikka on land rover, LAND ROVER, land rover, LAND ROVER, EI SIIS TOYOTA, TAI MIKÄÄN TOYOTAN MALLEISTA .

Hyi helvata, vai taas lantikka ja anteeks!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jahas... täällähän Vieras tunnuksilla aiheutetaan pahennusta.
Siis säpinää teksteissä.

Minun täytyy olla arvon Vieraan kanssa samaa mieltä siitä
että Lantikka on lähinnä Land Roverin lempinimi ja Land Rover
on nimenomaan Land Rover kuten Hän viestissään toisteli
usempaankin kertaan suuren tunnekuohun kourissa.

L.Roverillahan ei ole mitään tekemistä L.Cruiserin kanssa eikä
niitä missään tapauksessa saa sekoitaa keskenään.
Ei puheessa, ei teksteissä eikä teknisesti.

Se on Toyota Land Cruiser. Painotan: TOYOTA Land Cruiser.
Cruiser, Kruiseri, LantRuiseri, LC, TLC... vaihtoehtoja löytyy.
Suosittuja ovat myös mallinimet: BeeJii, ÄlJii, HooJii, KuusYkkönen,
Kuuskybä, Neliviitonen, Trooppari, Turbo, HooDeeJii, Satku jne. jne.

Yhtä paha on sanoa BJ:tä jeepiksi. Mutta tässä tapauksessa asia
ei ole niin yksinkertainen... nimittäin Jeep (r) isolla J-kirjaimella
tarkoittaa DaimlerChrysler yhtiön bulevardi maasturia merkiltään
Jeep.

Mutta englannin kielinen sana jeep pienellä
j-kirjaimella suomennetaan >> Punaiset Sanakirjat <<
Suomi - Englanti - Suomi 6. painos vuodelta 1966
taskusanakirjassa maastovaunuksi.
Ja Toyota Motor Corporation:in (TMC:n) Land Cruiser
BJ-sarjan maastovaunut todella ovat maastoVAUNUJA
sanan positiivisessa merkityksessä. =)
Tosin HJ60 se vasta maastovaunu onkin!


Mutta jos nyt haluamme jonkinlaisen selkeyden tähän
lähes kitkalukkomaista kitkaa aiheuttavaan kränään
voidaan todeta että Amerikkalaisten Jeep ja
Englantilaisten Land Rover saivat alkunsa ennen
legendaksi noussutta Japanilaisen yhtiön tuotetta, Land Cruiseria.
Siispä yleisesti mielletty sana Lantikka tarkoittanee nimenomaan
Land Roveria ja jeep Jeeppiä.

Joten pitäkäämme yhdistymisten, globalisaation ja
yhteisten pohjalevyjen aikakaudella kiinni viimeisestä
pyhästä asiasta: kutsukaamme maastureitamme niille
kuuluvilla oikeilla nimillä, ja vain kyseiselle merkille kuuluvilla
lempinimillä. Näin aikaansaamme selkeyden vailla
minkäänlaista aihetta vihamielisiin epäselvyyksiin.
Etenkään vannoutuneiden harrastelijoiden parissa.


Ja äläkää nyt herran tähden sitten alottako vääntämään
kättä siitä saako HJ:ta sanoa herrasmiehen maasturiksi....

t. ex SLCK jäsen, ex-Cruiseristi :cry:
Juha Pihlajaniemi, E-P

P.S.
Pahoitteluni että kirjoitan tälle keskustelufoorumille.
Tämän kyseisen vastauksen lisäksi olen kirjoittanut
tätä ennen yhden ainoan viestin tälle foorumille.
Se on se ainoa vastaus viestiin "Jos Hilux kestää noin paljon..."
Joten näitä muita Vieras nimellä kirjoitettuja tekstejä en
ainakaan minä ole väsännyt.

Nyt tämän viestin jälkeen en tule teitä enää vaivaamaan.
Muuten... jos minulta kysyttäisiin niin kyllä kannattaisin
rekisteröitymispakkoa.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Hienoa että vieraskin osaa olla asiallinen. Ja vaikkei rekisteröityä haluaisikaan, jo jonkin "allekirjoituksen" käyttö kaikissa viesteissään saa kirjoittajan "henkilöitymään" ja vierasvastaisuuden hänen kohdallaan lientymään. Tosin samaa allekirjoitusta voi joku muukin vieras käyttää, ja näin pilata em. kirjoittajan maineen.

Pahoitteluni Pihlajamäelle, ilmeisesti hymiöstä (vai olisiko se tällä kertaa surio) päätellen et ole täysin omasta tahdostasi ex-Cruiseristi.

Eikä tälle foorumille kai ole kiellettyä rekisteröityä, vaikkei olisikaan SLCK:n jäsen, vai olenko väärässä?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
karttuiivari
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 10:04 pm
Paikkakunta: JÄÄLI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karttuiivari »

Aika hauska tuo takavajuttu nimittäin vanhassa bj-75 (-87) oli kunnon takavalot, mutta "uudessa" bzj-75 (-92)on nuo p......t puskurissa. Molemmissa autoissa on sama koppa ja vararengas lattian alla eli oliko syy noihin puskurivaloihin pelkästään vararengas vai myös korkeus? (uudet motonetistä hommatut valot odottavat asennusinspiraatiota)
mikap
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikap »

Kävin juuri katsastamassa LJ:n, eikä katsastusmiestä valojen korkeus kiinnostanut. Onhan esim Hondan citymaasturissa valot takapilareissa korkealla takaikkunan vieressä. Aamulla ajelin yhden Hondan perässä ja mietin samaa asiaa.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

AKE:n sivuilta valomääräyksiä takavaloista:

"... Takavalaisin ei saa olla alempana kuin 350 mm eikä korkeammalla kuin 1500 mm, paitsi korin muodon niin vaatiessa 2100 mm. ..."

"... tulee näkyä vaakatasossa vähintään 45 astetta sisäänpäin ja 80 astetta ulospäin sekä vaakatasosta 15 astetta ylös- ja alaspäin. ..."

Sivusuunnassa sama maks 400 mm ulkoreunasta ku edessäki.

Piru ku noista PDF:istä ei saa helpolla kopypastea.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
karttuiivari
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 10:04 pm
Paikkakunta: JÄÄLI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karttuiivari »

Nuo ovat tämän päivän lakitekstiä.. Jotenkin mulla on sellainen "mielipuolikuva" että tuolla valojen korkeus vaikutti jotain ennen, en ainakaan keksi mitään muuta syytä bzj: suomi-pa....a valoihin.
Vastaa Viestiin