Kuva Kuva

hj 61 -87 neliveto ei kytkeydy

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

vieras

hj 61 -87 neliveto ei kytkeydy

Viesti Kirjoittaja vieras »

mikä nyt neuvoksi kun neliveto ei kytkeydy.alipainetta tulee sinne kellolle ja nelivedon merkkivalo syttyy mutta neliveto ei vaan kytkeydy.jos vika onkin siinä siirtäjä systeemissä niin minkälainen homma on purkaa jakolaatikko ja onnistuuko paikallaan vai pitääkö koko vaihdelaatikko irrottaa.tähän ongelmaan en löytänyt juttua täältä kun kaikilla kellä on ollu samanlaista ongelmaa on ratkaisu löytyny siitä alipainehässäkästä.Tässä omassa vekottimessa tuntuis tuo puoli toimivan valon syttymisestä päätellen.

T.Hannes
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Neliveto ei kytkeydy.

Viesti Kirjoittaja werzu »

Silloin kun nelivedonvalo syttyy niin jakolaatikossa joutuu siirtäjähaarukkakin liikahtamaan eli toisinsanoen yrittää kytkeä.Oletko kokeillut pyöriikö etukardaani silloin kun se neliveto on mukamas päällä.Jakolaatikon voi kyllä purkaa paikallaan eikä ole kovinkaan paha homma jos on nosturi tai monttu.Jos etukardaani pyörii vapaasti kun neliveto on päällä niin silloin siel on melkein pakko olla kytkentärenkaassa tai itse haarukassa jotain vialla.Tosin epäilen et jakolaatikost on kyl pitänyt kuulua jossakin käänteessä paha ääni.Eihän jompi kumpi napalukko ole auki tai rikki?

T:Jarkko
vieras

Viesti Kirjoittaja vieras »

tätä vähän pelkäsinkin et vika on siellä siirtäjässä kun kardaani pyörii käsin vaikka neliveto on kytkettynä tosin lakkaa pyörimästä kun laittaa molemmat napalukot kiinni mutta niin sen kai kuuluukin tehdä.muuten vaihdelaatikko toimii normaalisti eikä se pahemmin edes ääntele ja vaihteet pysyy päällä.mitä siinä purkamisessa kannattaa huomioida en nimittäin ole tuollasta ikinä purkanu on eka neliveto ja oli tuo ongelma jo ostaessa.tulikohan iskettyä nyrkit pas.....n :?
Hannes
Viestit: 7
Liittynyt: To Heinä 06, 2006 11:53 pm
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja Hannes »

Nyt on jakolaatikko viimein kunnossa :D .sen pystyy tosiaan purkamaan paikallaan,ainakaan itellä ei ollut suurempia vaikeuksia kun renkaat oli 31" ja jousituskin vielä ryhdissään,tilaa oli ihan sopivasti.ongelmittahan tuo korjaus operaatio ei sujunut.etuvedon siirtäjän haarukka oli taipunut ja levinnyt niin paljon että se meni siirtäjän holkin yli,ajettu ilmeisesti kuivana.uusin tuon haarukan ja kaikki laakerit tuolle akselille.ekan kasauksen jälkeen pääsin ~100 metriä kun kuulu pamaus ja kone sammu. purin jakiksen uudelleen niin siellä oli hitsautunu nopean alueen ratas akselin välirattaaseen kiinni ja takimmainen kartiolaakeri oli pyörähtäny koolingistaan akselilla ja hitsautunu akseliin kiinni.tämän aiheutti väärän mallinen laakeri.tässä laakerissa oli sisäkoolingissa pyöristys kun sen olisi pitänyt olla terävä kulmainen.kiristyksen tuo laakeri vielä kesti mutta ajoa ei,sisä koolinki oli katkennut ja laakeri painunut nopean alueen ratasta vasten ja kun välykset hukku ni loppu myös kulku.Laakerit ostin alan liikkeestä eikä tullut mieleenkään tuommonen eroavaisuus tossa laakerin koolingissa.Yllätyksenä tuntu tulevan laakerin myyjällekkin kun soittelin miten on käynyt ja kuka korvaa.No ongelmaan suhtauduttiin siel asiallisesti ja uudet laakerit sain veloituksetta,(tuli ilmeisesti alkuperäiset)akselin jouduin hommaamaan rattaineen itse :( Alan miehethän osaa tämmöset asiat huomioida(laakerit) mutta joka ekakertaa avaa tuommosen jakolaatikon niin ihan simppeli homma kunhan on tarkkana noitten laakerien kans!!

T.Hannes
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

Hienoa,että on kunnossa ja todella hyvä homma,että jaksoit ton loppuraportin tehdä tänne,vaikka et ehkä olekaan joka päiväinen kävijä viestimäärästä päätellen.Valitettavan usein kun hakee hakusanalla ongelmaan ratkaisua niin ongelma löytyy,muttei ratkaisua siihen.
Vastaa Viestiin