Sivu 1/1

oikean kokoiset iskarit?

Lähetetty: To Joulu 08, 2005 9:05 am
Kirjoittaja junebella
Auttakaa nyt nais ihmistä, joka ei oikeesti tajuu autoista mitään...

Eli on tarkotus nyt ne iskarit eteen tuohon hj-60:iin hankkia.. Ja ollaan tässä mietitty, että nuo alla olevat (monroe gas magnum niissä luki) ei oo alkuperäisiä.. Ja varmaan tuossa on jonkinlaista korotusta..

Onko niillä iskarien yläosilla mitään eroja, eli onko ne eri mittaiset? Aattelin siihen hieman edullisemmat versiot hankkia, kun ei oo tuota rahaa... Eli voinko paikallaan ollessaan mitata niitä? Taas kysymyksiä....

Kun ei oo paikkaa, missä ne vois irroittaa ja jättää auton sinne.. Ei tuossa parkkiksellakaan oikein viitsi....


Kiitos, jos joku vaivaatuu vastaamaan.....

Lähetetty: Pe Joulu 09, 2005 9:18 am
Kirjoittaja junebella
yhyy.. mää alan itkee, kun ei kukaan mua neuvo...

en oo kohta teidän kaveri enää....

Iskariasiaa mullakin

Lähetetty: Pe Joulu 09, 2005 10:08 am
Kirjoittaja maraani
Eipä ole apuja mullakaan alkuperäiseen kysymykseen, kun on itselläkin vähän aukkoja tiedoissa. Eli itsellä on kyseessä HDJ80 vm. 90, jossa edellisen omistajan mukaan on "jokin korotussarja". Edessä ja takana on lätkät, joissa lukee "Koni Improved". Otteessa ei ole mitään merkintää korotuksesta, eikä muitakan papereita asiasta ollut auton mukana.

Tietääkö joku, millaisia Konin korotussarjoja olis voitu asentaa HDJ:iin viistoista vuotta sitten? Asia on ajankohtainen, kun tuntuu, että iskarit pitäis vaihtaa (jos ovat olleet alla koko 552 tkm, niin onkohan ihme, jos ovat huonot).

Onko ainoa konsti selvittää asiaa mitata nykyisten iskareiden omituisuudet ja hommat uudet sen perusteella?

tuumailee MaRan

Lähetetty: Pe Joulu 09, 2005 10:47 am
Kirjoittaja Vieras
Miksei alkuperäiset kelpaa?

Iskarin pituus

Lähetetty: Pe Joulu 09, 2005 2:06 pm
Kirjoittaja werzu
Jos autoa ei ole kovin paljon korotettu niin kyl minusta omansa käy.Asiaan vaikuttaa tietysti sekin ajetaanko paljon metsässä jossa jousitus liikkuu ääriasennoissa.Korotuksen määrää voi tietysti arvioida kuinka paljon on pohjaanlyöntikumien välissä normaalitilassa tyhjää.

T:Jarkko Pasanen

Lähetetty: Pe Joulu 09, 2005 2:12 pm
Kirjoittaja junebella
No niin.. heti itkulla uhkailu tuotti vastauksia.. Oon mä vielä teijän kaveri...

Tattis vaan vastanneille... Pitää jostain varmaan tallipaikkaa ronkua, että pääsis irrottamaan iskarin pois.. Silleen varmaan kaikein helpoin hankkia uus, kun on entinen mallina...

Perskeles, sanon minä.. Ei ois kyllä tarvinnu tulla tuota iskarien vaihtoo ainakaan nyt, kun ei oikein oo rahaakaan... Onneks se katsastussetä ei muuta sanonut...

Iskareiden pituus

Lähetetty: Pe Joulu 09, 2005 2:27 pm
Kirjoittaja werzu
Mitä se muutn sanoi niistä iskareista?
Minuta niiden testeri ei anna kyl luotettavaa kuvaa iskareiden kunnosta kun kyseessä on lehtijousitettu auto.Tietysti jos ne on ruostuneet rikki tai tietysti jos vuotavat ulospäin.

T:Jarkko Pasanen

Lähetetty: Pe Joulu 09, 2005 6:36 pm
Kirjoittaja Ismo C.
Halvin nesteiskari Motonetissä 34 euroo kappale. Toimituskulut tosin noin 10 matkahuollon kautta, joten voi olla järkevää kysyä varaosaliikkeestä ensin!

Lähetetty: Pe Joulu 09, 2005 7:26 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Laita JuneBella privamailia Pikkujussille eiköhän Pikkujussi sulle iskarit duunaa soppelisti "kerhoalennuksella"

Re: Iskariasiaa mullakin

Lähetetty: Su Joulu 26, 2010 3:50 pm
Kirjoittaja maraani
maraani kirjoitti:Eipä ole apuja mullakaan alkuperäiseen kysymykseen, kun on itselläkin vähän aukkoja tiedoissa. Eli itsellä on kyseessä HDJ80 vm. 90, jossa edellisen omistajan mukaan on "jokin korotussarja". Edessä ja takana on lätkät, joissa lukee "Koni Improved". Otteessa ei ole mitään merkintää korotuksesta, eikä muitakan papereita asiasta ollut auton mukana.

Tietääkö joku, millaisia Konin korotussarjoja olis voitu asentaa HDJ:iin viistoista vuotta sitten? Asia on ajankohtainen, kun tuntuu, että iskarit pitäis vaihtaa (jos ovat olleet alla koko 552 tkm, niin onkohan ihme, jos ovat huonot).

Onko ainoa konsti selvittää asiaa mitata nykyisten iskareiden omituisuudet ja hommat uudet sen perusteella?

tuumailee MaRan
Nyt ne sitten loppu nämäkin iskarit, vaikka huonot oli jo viis vuotta sitten! Ajoneuvon nykyinen omistaja teki tuon viimeisen kaavan mukaan eli irroitti iskarit autosta ja tutki merkinnät. Samanlaiset Konit tuli tilalle, olisko ollu 170 €/kpl tjsp. Mutta kyllä ne vaan hyvätkin iskarit antautuu, kilometrejä tässä nyt vajaat 700 tkm. Ja vaihdon jälkeen tuli hyvä! Eteen ei tässä yhteydessä tehty mitään.

Lähetetty: Ma Joulu 27, 2010 1:20 pm
Kirjoittaja Luigi81
Ottaa iskarin vaan pois ja käyttää mallina. Ite ajelin kerran kuukauden päivät varovaisesti ilman etuiskareita :/

Lähetetty: Su Tammi 02, 2011 1:56 am
Kirjoittaja JariK
joo katastuksessa tais olla vaan 30% heitto, vaikka toinen iskari oli poikki.. (korvakko irti) eli ei oo nää lehtivehkeet niin nuukia mittarilla

Lähetetty: La Tammi 15, 2011 3:23 pm
Kirjoittaja urkki65
Onko millaisia kokemuksia noista dobinsonin iskareista?
Toimivatko ja kestävätkö Suomen kovissa pakkasissa?
Takaiskarit olisi piakkoin uusittava.

Lähetetty: La Tammi 15, 2011 6:29 pm
Kirjoittaja metsäsika
urkki65 kirjoitti:Onko millaisia kokemuksia noista dobinsonin iskareista?
Toimivatko ja kestävätkö Suomen kovissa pakkasissa?
Takaiskarit olisi piakkoin uusittava.
itelläni oli hj:ssa dopinsonit yhdestä tuli mehut ulos jossain vaiheessa mutta senkin sain sit vielä takuuseen uuden.ilmeisesti ovat vieläkin sen hj:alla .nyt on kans hdj:n alla dopinsonit eikä mitään huonoa sanottavaa niistäkään

Lähetetty: La Tammi 15, 2011 6:43 pm
Kirjoittaja urkki65
Täsmennetään vielä, että HDJ:n iskareita mietin.