Kuva Kuva

KZJ 95 -99

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jouniw
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 8:48 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja jouniw »

Moro
Autossa välillä "pitkä startti".Välillä lähtee käyntii lyhyellä starttaamisella.Olisko mahdollinen ilmavuoto vaiko jo pumppuvikaa (440 tkm aj.)Onko konsteja löytää mahdollinen vuoto.Ulospäin ei äkkiseltään näy mtn.Putsarilta pumpulle putken väliin laitettu joskus jonkinlainen takaiskuventtiili ,luulisin olevan.Muuten käy mielestäni hyvin vanhaksi,jokusia polleja karannut kyllä laitumelta.Voiko esim. tankiltapäin laittaa painetta jos vaikka väliltä vuotaa.
Ps .jos jollain snorkkelin tarvetta ko.autoon voisin luopua siitä .tämä osa on kuskinpuolella. :?:
metsään ja hinurilla takaisin
jouniw
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 8:48 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja jouniw »

Niin toi takaiskuvena on tankilta putsarille tulevassa putkessa,mikähän mahtaa olla idea vaiko vika.Liittyisikö tuohon huonoon käyntiin lähtöön.Aika laiskakin on peli ,voiko johtua ilmavaivoista.Mistä voi kysellä kunnostettuja pumppuja ja ahtimia ja mitä suurinpiirtein kunnostus makselee.?
metsään ja hinurilla takaisin
McHans
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Loka 31, 2022 3:56 pm
Paikkakunta: Janakkala

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja McHans »

Löytykö koskaan syytä ongelmaan? Itsellä tekee samaa "puolilämpöisenä" käyt esim kaupassa, niin sen jälkeen noin 3-5 sek saa sahata. Kylmänä pakkasillakin lähtee 1 pyöräytyksellä kun hehkuttaa vielä valon sammumisen jälkeen. Muuten auto pelaa normaalisti, ei savuta ja kulkee samanlailla.
jouniw
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 8:48 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja jouniw »

McHans kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 7:32 am Löytykö koskaan syytä ongelmaan? Itsellä tekee samaa "puolilämpöisenä" käyt esim kaupassa, niin sen jälkeen noin 3-5 sek saa sahata. Kylmänä pakkasillakin lähtee 1 pyöräytyksellä kun hehkuttaa vielä valon sammumisen jälkeen. Muuten auto pelaa normaalisti, ei savuta ja kulkee samanlailla.
Moi
Laittelin omaani polttoainelinjan uusiksi tankilta asti,
metsään ja hinurilla takaisin
jouniw
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 8:48 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja jouniw »

jouniw kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 3:20 pm
McHans kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 7:32 am Löytykö koskaan syytä ongelmaan? Itsellä tekee samaa "puolilämpöisenä" käyt esim kaupassa, niin sen jälkeen noin 3-5 sek saa sahata. Kylmänä pakkasillakin lähtee 1 pyöräytyksellä kun hehkuttaa vielä valon sammumisen jälkeen. Muuten auto pelaa normaalisti, ei savuta ja kulkee samanlailla.
Moi
Laittelin omaani polttoainelinjan uusiksi tankilta asti,
Moi
Laittelin omaani polttoainelinjan uusiksi tankilta asti,sen imupilli härdellin sihteineen pumpulle asti .Se ehkä hieman auttoi.Sitten ajattelin huollattaa suuttimet.Paineet oli pudonnut tammerdieselin mukaan n.40% vanhoissa suuttimissa eli kärjet uusiksi (105 jöröö kpl).Tämän huollon yhteydessä tuli ilmi että yhden suuttimen reijässä kannessa kierre sökö ja eiku uusi kansi ,rempalle hintaa 3950 jöröö .Käynnistyvyyteen apuja sen verta et kylmänä lähteen napakasti heti käymään mut lämmettyään sahuuttaa ,ikään kuin vähän varkain käymään. Nyt tod.näk. pumppu onkin väljä ja paine ei riitä huollettuihin suuttimiin.Tai laajenee lämmittyään ???. Jos sulla on ns.sähkönen pumppu niin siellä on sihti lämpöanturin alla pumpun kyljessä ja toinen on paluuputken banjopultissa (marmorilla 130 jöröö uusi).En tiedä onko menoput banjossa.Mulla näissä paskaa aikas paljo.Jonkunmoinen on myös oliko se nyt spill controll valven alla mut en ole siihen uskaltanut kajota ,viisaammilta vois tiedustella.Mun täytys toi pumppu huollattaa vielä mut sekin min 1500 €.Mulla olis imupillin päähän uusi sihti jos joku tarvii, oli tosi paskanen .Joku on senkin vaihtanut ilman tankin pudotusta ???
metsään ja hinurilla takaisin
McHans
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Loka 31, 2022 3:56 pm
Paikkakunta: Janakkala

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja McHans »

Vaihdoin vähän ajetun käytetyn pumpun, taas toimii. Nestepää ongelmahan tämä on, ei tee painetta heti kuumalla talvilaadulla.
jouniw
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 8:48 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja jouniw »

OK, hyvä että pelaa.Sama homma itellä varmaan.Yksi pumppu olis tiedossa tai en tiedä omko jo mennyt mut ton kansirempan jälkeen täytyy vähä keräillä massia.
metsään ja hinurilla takaisin
jouniw
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 8:48 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja jouniw »

Jep.eipä auttanut uusi nestepää käyntiinlähtöön päin vastoin huonommin lähtee nyt. Tehoa ajaessa ja liikkeelle lähdössä tuli .Ns.juoksemalla lähtee käymään.Voikos tässä sähköisessä Densossa tai tätä pumppua hieman kääntää ja kokeilla auttasko yhtään. :roll:
metsään ja hinurilla takaisin
jouniw
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 8:48 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja jouniw »

Taas vähä pukkais kyssäriä.Puuhastellut ton gruiserin kans ain välillä ja nyt koitin nestep.rempan jälkeen vielä kääntää pumppua aikaisemmalle jotta
lähtis paremmin käymään.N. 3 mm myötäpäivään takaa eteenpäin katottuna (koneeseen päin). nyt ehkä liikkuu paremmin ja jonkun verran paremmin hörähtää käymään mut vielä vois parantua. Tyhjäkäynti tais hieman pudota ja siitä tais tulla uusi ilmiö, vika valo syttyy tyhjäkäynnillä (n.700).Polkimella kun pitää noin 800 niin sammuu ja ei syty.Mistä säätöä tyhjäkäyntiin vaiko vaan vaijerista.Kakkosen ruiskuputki meni kans vaihtoon kun vuoti nestep rempan jälkeen ja ei korjaantunut uudelleen auki ja kiinni.
metsään ja hinurilla takaisin
jouniw
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 8:48 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja jouniw »

Bongasin netistä videon missä käyntiin lähtö ongelma ratkesi kun vaihtoi spill valve releen .onko jollain kokemusta moisesta. ei oikken taitu toi lontoo.
metsään ja hinurilla takaisin
Uberlaiska
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2024 4:13 pm
Paikkakunta: Lieto as

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja Uberlaiska »

Mulla oli tankin nousu putkessa reikä, vasta 5bar paineessa vuoti, mutta imussa heti. Oli muodostunut sellainen ns kynsi mikä imussa höris ilmaa heti. Kaksi kertaa käytettiin tankki irti ennekuin huomattiin.
Tästä oireena oli tunnoton käsipumppu suodattimessa löi tyhjää siis.

Nyt kuitenkin tuossa vielä ongelmaa kun välillä lähtee heti ja toisinaan joutuu muutaman sekunnin starttaamaan. Yleensä jos alle 10 min ajosta lähtee heti, muutoin pidempi startti. Eilen kylmänä ilman webastoa 3 päivää seisseenä lähti heti, että jotain ongelmaa on, olisiko tuo spill valve rele sitten?
Niin ja vaihdoin ruiskupumpun, paikallaan olleella oli ajettu 448tkm ja vaihdokilla 230tkm, ei vaikutusta. Eli toi nestepää ei ollut ainakaan tuossa mun tojossa vikana, itse lähtisin viimeisenä pumppu vikaa epäilemään nyt.
jouniw
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 8:48 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja jouniw »

Ok. Mulla uudet putket imuputkia ja sihtiä myöden. Käsipumppu mulla löysä pari ensimmäistä pummpausta. Kylmästä lähtee hyvin ja lämpöisenä vähä niinkuin juoksemalla. Kesällä taas varmaan kylmästäkin . Toi rele saattoi olla et ei lähtenyt ollenkaan käymään siin videolla. Nestepään vaihto ehkä vähän auttoi vaivoihin.
metsään ja hinurilla takaisin
Uberlaiska
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2024 4:13 pm
Paikkakunta: Lieto as

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja Uberlaiska »

Eli sulla se tankin sisäinenkin pätkä vaihdettu mulla oli vika siinä.
jouniw
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 8:48 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja jouniw »

Joo kyllä. Onko sulla valoautomatiikka. Mulla renaa , ei syty kun virrat päälle laittaa. Joskus ne syttyy itsekseen ja jos ei huomaa ni akku tyhjä.
metsään ja hinurilla takaisin
Uberlaiska
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2024 4:13 pm
Paikkakunta: Lieto as

Re: KZJ 95 -99

Viesti Kirjoittaja Uberlaiska »

Ei ole, toi on 96 saksasta tuotu, voisko toi johtua releestä?
Vastaa Viestiin