Land cruiser 120 turbo ongelma
Lähetetty: Su Loka 03, 2021 9:45 pm
Moro,
Land cruiserista rikkoutui ahtopainetunnistimelle menevä alipaineletku ja turbo katosi kokonaan. Letkun vaihdon jälkeen turbo lähti mukaan, mutta aina kaasutuksen yhteydessä limp mode päälle ja moottorin vikavalot syttyivät. Autoon vaihdettiin alipainesuodatin ja kaikki alipaineletkut käytiin läpi. Tällä ei ollut vaikutusta toimintaan.
Mittauksen mukaan turbo antoi 1.8 bar ahtoja jatkuvasti ja turbo vaihdettiin. Ongelma korjautui muuten ja auto toimii normaalisti mutta moottorin vikavalo syttyy aina käynnistyksen yhteydessä. Myös pientä turboviivettä on havaittavissa. Jos vikakoodit nollaa eikä autoa sammuta valo ei syty uudelleen. Vikakoodi jonka testeri antaa on 34(1). Aiemmin koodi oli 34(2).
Turbon siipien säätötanko liikkuu erittäin vähän. Paljonko tangon tulisi liikkua? Mistähän vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
Auto on vuosimallin 2004 4v automaatti 3.0d koneella. Kilometrejä takana karvan verran yli 400k.
Land cruiserista rikkoutui ahtopainetunnistimelle menevä alipaineletku ja turbo katosi kokonaan. Letkun vaihdon jälkeen turbo lähti mukaan, mutta aina kaasutuksen yhteydessä limp mode päälle ja moottorin vikavalot syttyivät. Autoon vaihdettiin alipainesuodatin ja kaikki alipaineletkut käytiin läpi. Tällä ei ollut vaikutusta toimintaan.
Mittauksen mukaan turbo antoi 1.8 bar ahtoja jatkuvasti ja turbo vaihdettiin. Ongelma korjautui muuten ja auto toimii normaalisti mutta moottorin vikavalo syttyy aina käynnistyksen yhteydessä. Myös pientä turboviivettä on havaittavissa. Jos vikakoodit nollaa eikä autoa sammuta valo ei syty uudelleen. Vikakoodi jonka testeri antaa on 34(1). Aiemmin koodi oli 34(2).
Turbon siipien säätötanko liikkuu erittäin vähän. Paljonko tangon tulisi liikkua? Mistähän vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
Auto on vuosimallin 2004 4v automaatti 3.0d koneella. Kilometrejä takana karvan verran yli 400k.