J120 Taka-akselin vaihto
Lähetetty: Ma Maalis 01, 2021 9:30 pm
Nyt näyttääkin tulevan Land Cruiser urani mielenkiintoisin remontti eteen kun katsastusmies laittoi taka-akselin vaihtoon. Syynä ruostevaurio kohdassa johon panhard-tanko liittyy. Ajattelin ensin että selvitään pienellä hitsaamisella, mutta niin meinasi että ei saa hitsata vaan koko akseli vaihtoon.
Akselisetit näkyy pyörivän reilun tonnin hintaluokassa purkaamoilla, onkohan noissa samat välitykset manuaaleissa ja automaateissa?
Minkälainen homma tuo vaihto on? Kannattaako suosiolla käyttää korjaamolla, vai yrittää itse jos mittavimmat operaatiot on aiemmin olleet akselilla iskarin/vetonivelen/pyöränlaakerin vaihto.
Ja sitten vielä viimeisimpänä mutta ei vähäisimpänä kysymyksenä, että onko olemassa joku eu-direktiivi vai miksihän hitsaus ei kelpaa? Tuolta kun katselee noiden purkamoiden akseleita niin moni on sen näköinen että omasta akselista tulisi varmasti parempi kampe kunnolla hitsaamalla.
Tässä vielä kuva miltä tilanne näyttää:
Akselisetit näkyy pyörivän reilun tonnin hintaluokassa purkaamoilla, onkohan noissa samat välitykset manuaaleissa ja automaateissa?
Minkälainen homma tuo vaihto on? Kannattaako suosiolla käyttää korjaamolla, vai yrittää itse jos mittavimmat operaatiot on aiemmin olleet akselilla iskarin/vetonivelen/pyöränlaakerin vaihto.
Ja sitten vielä viimeisimpänä mutta ei vähäisimpänä kysymyksenä, että onko olemassa joku eu-direktiivi vai miksihän hitsaus ei kelpaa? Tuolta kun katselee noiden purkamoiden akseleita niin moni on sen näköinen että omasta akselista tulisi varmasti parempi kampe kunnolla hitsaamalla.
Tässä vielä kuva miltä tilanne näyttää: