Olen noviisi BJ-45:n (-81) omistaja ja palstan lukija. Auto on minulla toista päivää ja ensimmäiset 700km takana.
Ennen leimalle vientiä jarrut pitää laittaa kuntoon. Tällä hetkellä jarrutukseen vaaditaan kovaa voimaa, eli tehostaja ei tunnu olevan pelissä mukana. Ensimmäiset vaikutelmat tällä laitteella ajamisesta olivatkin: ei käänny, ei pysähdy, muuten ihan normaali.
Auto on seissyt muutaman vuoden, mutta jarrut on herkistelty ja kaikki toimii siltä osin. Osaisiko joku kertoa, mistä vikaa kannattaisi lähteä hakemaan. Minulla on toisesta autosta irroitettu jarrutehostin "varaosana".
Käytin hakua, mutta tuloksetta. Linkit mahdollisiin tämän aiheen keskusteluihin ovat myös tervetulleita
SamiPekka
BJ-45 jarrukysymys
Valvoja: Käyttäjä
Kattoppas sieltä mahan alta kuskin puolelta et onkos siellä ollenkaan sitä alipainepurkkia.Se kerää alipainetta jemmaan jarrutustilannetta varten,jos se on mätä ts.vuotaa niin tehostus ei pelaa.....
Nih se taitaa olla levyjarrullinen berttas
Nih se taitaa olla levyjarrullinen berttas
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
alipainesäiliö
Moi ja kiitos vastauksestasi. Viikko on vierähtänyt niin, etten ole ehtinyt tutkia autoa. Katselin äsken BJ:n alle. Suurinpiirtein kuskin jalkotilan/penkin kohdalla, auton pohjassa on pakoputken äänenvaimentinen (paitsi pienempi) näköinen säiliö. Tämä lienee jarrujen alipainesäiliö. Olisiko jollain antaa neuvoa siitä, miten voin varmistua säiliön kunnosta ?
SamiPekka
SamiPekka
Siihen säiliöön tulee 2 letkua. Irroita ne kiinnityskohdistaan ja liitä letkut keskenään yhteen vaikka putkenpätkän avulla. Käynnistä auto, aja ja jarruta. Jos jarrut toimii paremmin, niin säiliö vuotaa. Vaihda tilalle esim. rosterisäiliö, tai ohita se kokonaan. Huomaa kuitenkin, että ilman sitä alipainesäiliötä auton jarrut ovat kokonaan tehostamattomat silloin, kun auto ei ole käynnissä. Auton käydessä ei vaikutusta pitäisi olla.
hienoa
Moi ja paljon kiitos neuvosta. Täytyy heti huomenna kokeilla tuota hommaa.
SamiPekka
SamiPekka