J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.
Valvoja: Käyttäjä
J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.
Ei menny läpi katsastuksesta. Savuttaa liikaa. K-arvo 2,1. Sit vaihdoin ilmansuodattimen ja polttelin vähän karstoja ja suoraan mittarille. Arvo 2,0. Mistä kannattaisi lähteä tutkimaan asiaa? 290tkm mittarissa kohta.
Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.
Löytyikö tähän ongelmaan jokin ratkaisu? Itsellä vm. 2008, 275tkm ajettu J120 meni rimaa hipoen läpi päästömittauksesta ja ennen katsastusta oli vaihdettu ilmanputsari ja käyty motarilla karstoja polttelemassa putkesta.
Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.
Eiköhän lie EGR karstoittanut imusarjan tukkoon... Pöydälle, pesuun jne.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.
Itsellä 08 cruiseri sai hylsyn kun savutus 3.5... Purin imusarjan käsiin ja putsasin valtavan määrän karstaa pois ja samalla tulppasin egr:n ettei uudestaan kerää kakkaa. 438tkm takana.
Kulku parani huomattavasti mutta silti savutus 2.1...
Seuraavaksi kait sitten täytyy turbo ottaa käsiin ja huollattaa se. Onko kenelläkään kokemusta että saako turbon pois purkamatta koko pakosarjaa?
Kulku parani huomattavasti mutta silti savutus 2.1...

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.
Ei se turbo sitä savua tee. Osta jotain tähän tarkoitettua Cleaneriä ja polkemaan.Alppa kirjoitti: ↑Ke Syys 09, 2020 9:03 pm Itsellä 08 cruiseri sai hylsyn kun savutus 3.5... Purin imusarjan käsiin ja putsasin valtavan määrän karstaa pois ja samalla tulppasin egr:n ettei uudestaan kerää kakkaa. 438tkm takana.
Kulku parani huomattavasti mutta silti savutus 2.1...Seuraavaksi kait sitten täytyy turbo ottaa käsiin ja huollattaa se.
Esim. tämmöstä: https://tec4.fi/tuotteet/polttoneste/te ... puhdistus/
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.
Putsattu ja poljettu on
Otin kumminkin turbon käsiin ja huoltoon. Laakereissa oli melko reilusti jo väljää ja vnt säädön vipu oli kulunut niin paljon ettei siipien säätö enää toiminut kunnolla. Katsotaan kun lyön kasaan niin luulis jotain auttavan kun saa ilmaa paremmin taas.
Aleksi

Otin kumminkin turbon käsiin ja huoltoon. Laakereissa oli melko reilusti jo väljää ja vnt säädön vipu oli kulunut niin paljon ettei siipien säätö enää toiminut kunnolla. Katsotaan kun lyön kasaan niin luulis jotain auttavan kun saa ilmaa paremmin taas.
Aleksi
Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.
En ole muistanut tähän vastata. Eli hain jonkun forten tökötin millä ajoin. Sitten ammattitaitoinen kaasuttelija otti savutusarvon. Meni jossain vaiheessa läpi. Eli jotain on pielessä. Nyt jakopään rempan yhteydessä putsataan imusarja ja tulpataan egr. Onko ehdotuksia hyvistä jakopaan hihnasarjasta? Mikä olisi hyvä merkki? Myös venakopantiiviste vaihdetaan samalla.
Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.
Multakin löytyi syy savutukseen. Oli edellinen omistaja "optimoinut" autoa. Poistatin sen niin savut 0.35 sen jälkeen.
Tulipahan samalla imusarja putsattua sekä turbo huollettua.
Toyotan osia oon ite laittanut jakopäähän.
Tulipahan samalla imusarja putsattua sekä turbo huollettua.
Toyotan osia oon ite laittanut jakopäähän.
Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.
Oma kulkien on menossa parin viikon päästä testipenkkiin, katsotaan jos siellä löytyisi syy tuhon liian korkeaan K-arvoon. Henkisesti valmistauduttu suutinremppaan. Jakopään osat (rulla, kiristin ja hihna) kustansi marmorilla 230€ joten ne itse laitoin kuukausi sitten paikalle.