Sivu 1/1

Rumpujen tilalle levyt.?

Lähetetty: Pe Marras 25, 2005 10:11 am
Kirjoittaja Vieras
Mitä kaikea tarttee vaihtaa BJ-40,jos haluaa levyt rumpujen tilalle.?
Riittääkö pelkkien napojen vaihto esim..HJ , vai tarviiko vaihtaa myös vetoakselit..HJ:n vetarihan on kuskinpuolella pidempi..
Niin ja etuakselistahan tietty kyse...

Lähetetty: Pe Marras 25, 2005 11:21 am
Kirjoittaja Vieras
Vaihda pelkät kääntöpäät niin saat helpoiten ne levyjarrut,ei tarvi koko akselia vaihtaa-

Lähetetty: Pe Marras 25, 2005 12:09 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Anonymous kirjoitti:Vaihda pelkät kääntöpäät niin saat helpoiten ne levyjarrut,ei tarvi koko akselia vaihtaa-
Helpolla kyllä, mutta jos haluat niistä vielä tehokkaat, pitäis vaihtaa
vielä jarru pääsylinterikin HJ:sta!
Itse kyllä vaihtaisin koko akselin, samalla tulis lukko.
Ja jos intoo riittää, niin kierre jouset!!!

Lähetetty: Pe Marras 25, 2005 10:45 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
joo ja edellämainitulla tais unohtua mainita että jarrut ei toimi tehostimen vaihdonkaan jälkeen kunnolla... Kunnes vaihdat taakse BJ 42 mallisen akselin yhdellä sylkyllä tai asennat semmosen säätimen BJ40 malliseen takajarrupolitiikkaan joka jakaa painetta etten ja takkse halutulla tavalla.

jari

Lähetetty: La Marras 26, 2005 8:24 am
Kirjoittaja jjtp
ton hj jarrutehostimen kun vaihtaa bj niin kannattaa etsiä semmonen tehostin joka purettavissa,eli niitä on kahtamallia jossa tehostimen puolikkaat on kiinni toisissaan joko pultattavalla tai prässätyllä pannalla.
tommosen pultattavan pannan kun aukasee ja kääntää takapuolikasta 180astetta niin välttyy rintapellin peltihommilta,ainoastaan polkimelle lähtevää akselia pitää lyhentää vähän.
noita jarrupaine säätimiä löytyy edullisimmin racers placesta http://www.racersplace.fi/home.php http://www.racersplace.fi/allstar_tarj.php ,toi on wilwoodin tekemä säädin mutta sitä myydään myös allstars merkillä.
tossa kuva missä ko säädin pultattu bj olevan hj tehostajan kylkeen http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... JPG&lite=1
eli tossa on idea se että tolla tipautetaan taka-akselille meneviä jarrupaineita ettei takajarrut ole liian "äkäiset" suhteessa etujarruihin.
ja jos intoa riittää niin ... http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jpg&lite=1

Lähetetty: La Marras 26, 2005 6:35 pm
Kirjoittaja tare
joo ja edellämainitulla tais unohtua mainita että jarrut ei toimi tehostimen vaihdonkaan jälkeen kunnolla...
mitä tarkoitat? jarruvoima eroa?tehottomuutta?

mulla on bj:ssä levyt edessä ja muuten originaali jarru osat ja jarrut toimivat ihan hyvin

Lähetetty: Su Marras 27, 2005 2:24 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
No sitä kun ei toimi KUNNOLLA! :roll:

Kun asensin taakse oikean tyyppisen akselin ni alkoi jarrutuskin toimimaan eri tavalla. :idea:

Ja kyllä se siis tietenkin toimi jotenkin jos vedetään leppäkerttua siihen mustaan täplään. :oops:

jarrupääsylinteri

Lähetetty: Ma Joulu 05, 2005 1:21 am
Kirjoittaja Hippo
Mun muistaakseni noit muutos papruja kun tein niin todettiin BJ-40 Rumpujarrut tehokkaamiksi kuin HJ-61 ainakin paperilla BJ:iissä on jarru pinta-alaa enenemmän ja pääsylinterin halkaisija+isku on enemmän, joten suosittelen vain tasapainosäätimen lisäystä!!! ei jarruja vaan pysäyttimet!!!