Sivu 1/1

1KZT ei lämpene

Lähetetty: Ti Marras 29, 2016 6:26 pm
Kirjoittaja Micco
Mites muilla lämpiääkö tuo 1kzt kone miten hyvin? Itellä ei lämpiä omasta mielestä ainakaan niin paljon kun pitäis, sisällekään ei tule toyotamaista kuumaa puhallusta. Ylä vesiletku lämpiää alavesi letku ei parin tunnin ajollakaan, jos termari olisi kokoajan auki niin sitten vois kuvitella et alaletkukin lämpeis, vai voisko kiinanpojan syyläri (1kzte koneellisen 4 runnerin) ja viskoropelli jäähdyttää niin hyvin et alaletku ei enää olisi lämmin.
Saako viskon toiminnan jotenkin testattua, ettei pyöri täysiä kokoajan?
Moottori on LJ.ssä ja lämpömittari (lj.n mittari ja lj.n anturi) ei nouse puoleen väliinkään vaikka kuinka antaa raippaa koneelle.
Jos termarin (toyota liikkeestä ei tarvike) vaihtaisin niin minkä asteinen näihin on tapana laittaa että olisi passeli kesä ja talvikäyttöön? Moottori on tiettävästi lähtöisin 98 vuotisesta 95 cruiserista, alkujaan 1kzte kone mut nyt paikoilla mekaaninen pumppu eli toisin sanoen ei ole ohjausboksia ym. sähköhärpäkkeitä.

Re: 1KZT ei lämpene

Lähetetty: Ti Marras 29, 2016 7:13 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Eikös alavesiletkun pitäisi lämmitä ensin ja ylävesilertkun sitten kun termari aukeaa ???

Re: 1KZT ei lämpene

Lähetetty: Ti Marras 29, 2016 7:29 pm
Kirjoittaja Micco
No sit olenkin pyöritellyt ja ajatellut asiaa ihan väärin päin :shock:

Tuolta sivu 333
https://www.scribd.com/doc/47553131/Toy ... ice-Manual

Re: 1KZT ei lämpene

Lähetetty: La Joulu 03, 2016 8:59 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Käyttäjä kirjoitti:Eikös alavesiletkun pitäisi lämmitä ensin ja ylävesilertkun sitten kun termari aukeaa ???
Termostaatti on näissä alavesiletkun lähdössä, eli ylävesiletku lämpenee ensiksi. Syyläri on iso, joten alavesiletku pysyy viileenä pakkasilla ajon aikana (jos ei aja kovaa tai kuormalla) vaikka kone normilämmöissä.