Sivu 1/1
aussie locker asennus vinkkejä (bj 40)
Lähetetty: Ma Marras 14, 2005 5:06 pm
Kirjoittaja tapanir
Huomenna tiistaina siis otetaan perä irti ja tarkoitus asentaa aussi locker. Onko asennus vihjeitä? ohjeet puhuu että 'do not use factory thrust block'. mitä lie tarkoittaa.
Lähetetty: Ma Marras 14, 2005 6:11 pm
Kirjoittaja jjtp
lienee kyse takaperästä?,öljyt pois perän takaluukku auki (tarvii uuden korkki tiivisteen).
tasauspyärästön keskitappi pois sekä se cklipsejä pitävä holkki minkä läpi tappi menee tää ei tuu takas sinne,tasauspyörästön pikkurattaat pois öljy/passaus prikkoineen,cklipsit pois jonkajälkeen poskirattaat pois (noiden poskirattaiden alta löytyy 1,75mm paksut öljy/passaus rikat ne tulee lukon uusien poskirattaiden kanssa takas).
eli kasaan päin hommelia= sivuposket paikalleen (muista laittaa ne prikat takas),cklipsi paikalleen ,klipsin päälletuleva kuppi paikalleen tasauspyörästön tappi (jonka halkaisija 20mm) takas.
eli nyt lukko on kasassa ilman niitä lukon "keskilimppuja" ja pääsee testaamaan vetarin päittäin välyksen.
jos kaikki ok niin se 20mm tappi pois kupit pois cklipsit pois vetareita hiukan ulos keskilimput sisään kummallekkin puolelle (muista laittaa ne cklipsin lukitus kupit keskilimppujen mukana sekä ne pikkutapit) kupin reuna tasan keskilimpun sisäpinnankanssa.
keskilimput kohdistetaan keskenään( Silllä tasasella osuudelle jää semmonen ura missä ei hampaita että pääsee työntää keskilimpun ja poskilimpun välistä ne cklipsit paikalleen)
eli kuitenkin kohdistuksen jälkeen työnnetään ne keskilimppujen mukana laitetut pikkutapit paikalleen ja lisätään pikku jouset.
sit jääkin se haastellisin osuus eli siitä hampaattomasta kohdasta katsotaan se vetarin cklipsin ura kohdalleen (mä olen käyttänyt tähän hommaan sellasta pientä halpis tasapää meisseliä) tunnustelemiseen.
sit työnnetään se cklipsi paikalleen sen ulko ja sisä limpun välistä,sama tehdään toiselle cklipsille.
jos homma menee ok niin pyöritetään tapin reikä kohdalleen ja työnnetään ruuvarilla ne kupit sen keskitapin 20mm reijän kautta paikalleen ja tapin kohta paikoillensa tappipaikalleen tapinpultti (tapin pultille olen laittanut hydraulikierre lukitetta jotta sen saa vielä aukikin mutta on kuitenkin lukittu lukitteella).
korkkitiiviste paikoilleen koppa ja pultit kiinni ja normaalit peräöljyt sisään.
tuolta offroad tekstin alla olevasta linkistä löytyy kuvia myös ko lukon asennuksista .(jjtp-takaperä otsikon alta)
jäljelle jääviä osia pitäis tässä vaiheessa olla tasauspyörästön pikkurattaat öljy/passaus prikkoineen ,tasauspyörästön poskirattaat ja se 20mm keskitapilla ollut holkki joka estää cklipsien pois tulemisen.
Lähetetty: Ti Marras 15, 2005 10:30 pm
Kirjoittaja tapanir
Kiitos paljon ohjeesta. Paremmin savoo ymmärsi kuin englantia. Asennus valmis ja koelekki heitetty. Muta lentää kivasti nyt. Mielestäni meteli ei ole paha asfaltti käännöksissä. On se ihmeellinen.
Tapani